Beste dames, Ik ben al 7 maanden bezig om zwanger te worden. Tot heden merk ik dat mijn ovulatie (eisprong) niet regelmatig komt, maar mijn cyclus is altijd tussen 28-30 dagen. Deze maand had ik besloten ovutesten WEER te gaan proberen. Ivm financiele redenen hebb ik gekozen voor de Action testen. Sinds dag 12 ben ik gaan testen en vanaf dag 16 gaf het licht positief aan. Nu is het dag 19 en de streepje is net zo goed zichtbaar en donker als de controle streepje. Dus binnen 12 uur moet ik gaan klussen. Mijn vraag is of het normaal is dat ik zo laat ovuleer? Wie maakt dit ook mee? Hoor graag van jullie!
Hoi, ik begreep altijd van hier dat een tekorte lf fase het zwanger worden bemoeilijkt. Maar ik weet niet of 10 dagen hier ook al onder valt.. Anders de komende cyclussen temperaturen? Dan spoor je goed je eisprong op.. Als die elke keer zo laat komt in een korte cyclus zou ik niet te lang wachten om naar de huisarts te gaan. Bij mij is de eisprong ook altijd verschillend, maar ik heb altijd wel een lf fase van 13 dg
Bedankt voor je snelle antwoordt! Hmm.. Dit wist ik nog niet. Ik zal mijn huisarts erover inlichten en met temperaturen beginnen. Wellicht wordt ik dan wijzer
Succes!!! Als je op google korte lf fase intikt komt er ook van alles tevoorschijn, maar volgens mij is 10 nog acceptabel.. Als je een erg korte lf fas ehebt, kan je baarmoederslijmvlies niet goed opbouwen
Niks mis met een lf van 10 dagen hoor. Kun je prima zwanger bij worden. Lf onder de 8 a 9 dagen is inderdaad minder gunstig, omdat een bevrucht eitje dan mogelijk niet genoeg tijd heeft om in te nestelen. Maar ook dat is volgens mij meer hypothetisch, want ik had ook altijd een korte LF, maar als er een bevruchting was nestelde het zich gewoon al na 4 a 5 dagen in, en was het nog steeds ruim voor einde lf.