Hallo, Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag... Mijn zoon is met een keizersnee gehaald. Nu ben ik opnieuw zwanger! Ik weet nu alleen niet wat ik moet doen? Moet ik gewoon de VK bellen of ben ik vanaf nu een 'medisch geval' en moet ik naar een gynaecoloog toe? Als het de 2e is moet ik dan daarvoor een verwijzing hebben van de HA? Oh, en er schiet mij nog iets te binnen. Mijn vriend en ik vreeën volgens de kalendermethode dus ik heb een heel goed inzicht in mijn cyclus. Mijn cyclus is vrijwel elke maand hetzelfde (30 dagen). Dmv ovulatietesten en temperaturen wist ik wanneer ik mijn eisprong had. Op of rond mijn eisprong hebben we het niet gedaan. De laatste keer vrijen was 6/7 dagen voor mijn eisprong, onveilig. We hebben het vermoeden dat de zaadjes gewoon wat langer zijn blijven 'leven' in mijn lichaam en er dus alsnog een bevruchting heeft plaatsgevonden. Nu is het zo dat ik al 7 dagen ná mijn eisprong een positieve (weliswaar heel licht; maar positief) zwangerschaptest had! Ik heb mij écht niet misrekend, ik weet het echt zeker! Wat heeft dat te betekenen, zo vroeg positief testen? Kan het duiden op een meerling? Een bbz? Of iets anders? 1 week na mijn eisprong positief testen lijkt mij niet helemaal goed, toch? Bedankt voor de antwoorden alvast! Groetjes!
hoi gefeliciteerd. Je kunt je gewoon melden bij een verloskundige. Je kunt nu al bellen en je zult je eerste afspraak hebben tussen de 8 en 10 weken, Bij 36 weken wordt je overgedragen aan de gynaecoloog die de laatste weken van je zwangerschap en je bevalling zal begeleiden. Het kraambed wordt weer door de verloskundige begeleid. Waarschijnlijk is je eisprong deze maand eerder geweest, en heb je daardoor vroeger positief getest. Een echo zal uitwijzen hoever je precies zwanger bent. Mirjam