Sommige vrouwen hebben ook nog gewoon hun menstruatie, dat hoor je echter vaker, en dat stopt van self, het kan dan komen omdat jou lichaam het singnaal nog niet heeft ontvangen en zich nog niet opneen zwangerschap is gesteld. Dit verdwijnt vanzelf zodra je lichaam het door heeft, en bij sommige zijn ze de gehele zwangerschap ongesteld, mijn moeder was hier een voorbeeld van.
Ik had tegen de 5 weken ook wat bloedverlies, niks aan de hand. Uiteindelijk helaas een MA gehad, maar dat stond er compleet los van
Dat ik zwanger was van mijn oudste zoon wist ik pas na 2,5 maanden omdat ik voor mijn idee gewoon ongesteld was geweest, dus echt met normaal bloedverlies een aantal dagen lang. Hij wordt in mei 4 (ik vind je zwangerschapstest ook heel hoopgevend, ik ben ongeveer net zo ver en die van mij zien er hetzelfde uit) Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!!
Ik heb even getwijfeld of ik het zou schrijven. Maar doe het toch maar... Eens je bloedverlies hebt, heb je 50% dat het goed blijft gaan, maar ook 50% dat het slecht gaat. Ik testte ook met verschillende testen positief, zelfs 2-3 weken met clearblue. M'n HCG stond ook super, die bleef gewoon doorstijgen zoals het moest. Tussen week 4 en 5 kreeg ik wat bruin verlies, enkele dagen na elkaar, echt maar een heel klein beetje. Ik maakte er mij niet druk in, "bruin is oud" zei ik gewoon tegen mezelf. Enkele dagen later een grote bloeding. De dag nadien ook, toen was ik 5 weken. De bloeding ging uiteindelijk over, af en toe een heel kleine beetje rozig nog elke dag. Op 6,5 week kregen we een hartje te horen bij de gynaecoloog, m'n hcg stond helemaal normaal. Ik moest toen utrogestan opstarten (gyn wou dit pas doen àls we een hartje hadden gehad) en het rozig verlies stopte. Op 7 of 8 weken nogmaals m'n hcg laten bepalen, dit was toen iets van een 18000 ongeveer. Op 7,5 weken kwam het rozig opnieuw doorheen de utrogestan. Op 8 weken kwam het vruchtje jammergenoeg af... Ik heb het er nog steeds enorm moeilijk mee. En ik weet absoluut dat dergelijke berichten niet hoopgevend zijn, terwijl jij natuurlijk enkel de positieve wil horen. Maar hou gewoon in je achterhoofd dat het 50/50 is... En dat bloed alle kanten op kant. Laat om de 3 dagen je HCG bepalen en dan heb je een zicht op of het goed verdubbelt. Dit zegt nog steeds alles (kijk naar mij), maar in vele gevallen heb je hiermee al veel duidelijkheid. Ik hoop met heel m'n hart dat er voor jou een goeie afloop met een sterk plakkertje in zit!!!
het zegt idd niet alles.... Ik had bij m'n eerste miskraam totaal geen bloed verlies en in eens begon het en verloor ik het vruchtje. Bij de tweede had ik continu roze en bruin verlies en ik had er echt geen goed gevoel over maar naar een mega goede uitslag hele hoge hcg waarde. En knallers van testen een een prachtig kloppend hartje met 12 weken dachten we dat het aan me zelf lag. Ik moest het vertrouwen weer terug krijgen in m'n lichaam. Met 12 weken stopte het roze verlies. Super zou je zeggen. Maar dat onbehagelijke gevoel bleef! Tot met 15 weken bleek dat ons kindje niet meer leefde en al enkele weken dood ik m'n buik zat. Maar ondanks dat geen druppel bloed verlies meer gehad vanaf die 12 weken. Dit hebben ze uiteindelijk doormidden van curretage verwijderd. Echter bij ons jongste heb ik 17 weken roze en bloed verlies gehad. En ondanks dat gezond mannetje op de weekend gezet! Dus het zegt allemaal niks!
Heftige verhalen meiden het lijkt me verschrikkelijk je kindje op een later stadium dan dat van mij nu nog te moeten verliezen. Ik heb er een hard hoofd in ondanks alle ook positieve verhalen en dat komt niet alleen door de bloeding. Het is ook niet een beetje ik ben echt mega heftig ongesteld dat ben ik normaal ook niet maar ik ben ook mijn 'symptomen' kwijt. Geen gevoelige borsten en geen super reukvermogen meer. Het zegt misschien allemaal niks en ik zal toch moeten afwachten dus...Morgen ga ik nog een keer bloed prikken en we zullen zien wat er daarna gebeurd....
Hoe ver zou je nu zijn? 4,5 weken? Ik zou anders zeggen, laat eens een echootje maken, maar volgens mij zie je dan zelfs nog geen vruchtzakje zitten? Of ben ik mis? Op 5 weken zagen ze dat bij mij wel zitten. Mr dat wil niet zeggen natuurlijk of het gevuld is of leeg natuurlijk, dat zien ze nog niet. Dus ik vrees dat het enige wat je kan doen is: wachten (ik weet het, verschrikkelijk, ik vond dat de hel)... En eventueel binnen een weekje nog eens je HCG laten bepalen om te zien of het gestegen is of dat het (bijna) weg is. Ik hoop voor jou het eerste!!! Maar ik kan me volledig in je plaats stellen. Je bent zo overgelukkig, want eindelijk zwanger, en dan gaat het mss tóch nog mis. Onzekerheid. Onbegrip. Verdriet. Onmacht. Mss zelfs wat boosheid. Teleurstelling. Het is ook zo dubbel he. Je mag de hoop niet volledig verliezen, maar wil ook wel inzien dat de kans bestaat het toch fout is gegaan/gaat. Ik leef met je mee!!!
Ja het is echt nog te vroeg voor een echo inderdaad want gisteren was mijn NOD pas. Ik heb morgen weer een nieuw bloedonderzoek voor HCG. Bedankt voor de woorden.
Veel sterkte met deze onzekerheid. Bij mij was bruinverlies/licht bloedverlies meestal een teken dat ik ongi werd/een vroege mk kreeg. Ik heb tijdens 1 van mijn 10 zs'en na nod heel licht bloedverlies gehad terwijl de zs wel goed ging, en bij 3 zs'en liep het fout af
Heb je nadat je een miskraam dacht te hebben nog wel eens een test gedaan? Ik ben zo benieuwd of het kan dat deze zo positief lijken te blijven. Vanmorgen deze test gedaan. Als het een MK is/was wil ik dat graag gaan accepteren. Ik hoop meer duidelijkheid na de bloedtest vandaag.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar: Toen ik de eerste keer van een cryo terugplaatsing zwanger was begon ik na het afbouwen van de utrogestan gelijk bloed te verliezen. Het ging mis, maar het HCG bleef na mijn miskraam doorstijgen. De dokters bij de fertiliteitskliniek waren toen bang dat er iets niet goed zou zitten, bijv. een bbz. Uiteindelijk was dat gelukkig niet het geval. Ze hebben toen al wel gelijk met echo's gekeken en er was zelfs al geen verdikt slijmvlies meer te zien. Dus misschien kun je toch om een echo vragen als het voor jouw gevoel niet goed zit. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.
Ja ik ben vooral heel erg bang voor een BBZ op dit moment. Dus ook met stijgende HCG. Ik heb behoorlijk nare steken uit de richting van mijn eierstok (enige). Heb ook gewoon echt behoefte aan duidelijkheid.
Bij mijn mk had ik ook een stijgend hcg dus zulke testen. Bij mij bleef de vruchtjes/restweefsel zitten. Daardoor lang getobt. De laatste arts haalde een stukje restweefsel weg(mk bij 6 weken en deze arts zag ik na vier X spoedpoli ivm blijvend bloeden dus bij 8/9 weken) en toen pas daalde het echt goed.. Nu hoor je ook dames, zwanger van een tweeling die 1 verliezen en dus zulk bloed hebben.. Hoop het laatste voor je!
Kom net uit het ziekenhuis en HCG is ruim verdubbeld van 183 naar 388 dus zijn we heel gelukkig mee. Het sluit een BBZ vrijwel uit. Maar vanwege het bloeden blijft een MK nog wel een gevaar. Maar op dit moment gaat het dus nog goed. Maandag weer terug voor een echo en bloed....
Fijn dat ze een bbz bijna uit kunnen sluiten, maar puur op basis van HCG? Dat zei bij mij namelijk niks. Fijn dat ze je in de gaten houden en je maandag ook een echo krijgt. Hopelijk iets meer duidelijkheid. Dit is slopend zo
Ja ik twijfelde daar ook over maar volgens Gent en het EMC kan je niet enkel alleen op HCG maar wel een perfecte verdubbeling van het HCG aannemen dat de embryo heeft genesteld op een plek waar het dus goed kan groeien. Plus op de echo hebben ze het dus 'waarschijnlijk' zien zitten. Maar helemaal uitgesloten is niks hoor daarom moet ik maandag terug komen want het blijft raar dat ik veel steken in mijn eierstok heb en veel bloedverlies.