week lang ovulatiepijn

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door water27, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi dames ik ben benieuwd of er meer bekend zijn met het volgende: ik heb nu al een week lang (ik denk ) ovulatie pijn. Ik heb het alleen links.. Het is een zeurend gevoel soms met steken. Nou lees ik op internet dat ovupijn maar een paar uur, hooguit een paar dagen duurt. Het wordt bij mij niet minder, eerder erger. Ben in december gestopt met de pil. Misschien ontpillen? Ik vraag t me af.. En ben zeker niet zwanger. Heeft iemand ervaring en weet wat ik hier mee moet. Op de bank of in bed gaan liggen en ontspannen helpt ook niet.

2. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    hey,

Ik heb hier toevallig gisteren ook informatie over gezocht maar niet gevonden. Ik heb waarschijnlijk gisteren een eisprong gehad, al ben ik daar helemaal niet zeker over: mijn temperatuur is nog niet gestegen en mijn ovulatietesten zijn niet super duidelijk (zie hieronder).
    Ik heb wel al een week pijn in mijn rechterlies en heb dit nooit eerder gehad. Ik dacht ook aan ovulatiepijn want weet niet wat het anders is. De pijn is er niet continue, het komt met vlagen en kan best pijnlijk zijn....

Bijgevoegde bestanden:

• 1002.jpg
      1002.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,8 KB
      Weergaven:
      175
  3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Sommigen kunnen inderdaad hun eisprong voelen....Ik dacht dat ik dat ook altijd voelde. Had ook vaak die zeurende pijn wat dagen aanhield met af en toe steken.

Maar doordat ik vruchtbaarheidsbehandelingen heb gehad, weet ik nu dat de ovulatiepijn die ik voelde, niet de eisprong zelf was, maar juist het groeien van de follikels! Zodra deze pijn weg was, bleek mijn ei te zijn gesprongen.

Geen idee wat je tegen die pijn kunt doen trouwens. Misschien een warme kruik tegen je buik?

4. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    Ik had dit ook. Vlak voordat ik mijn eisprong had begon de buikpijn. Meestal hield de buikpijn aan tot een week na de eisprong.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    week ervoor..groeien van de follikels...voorheen dacht ik dat het kwam door eisprong..na vruchtbaarheidsbehandeling weet ik dat het komt door groeien van follikels..

Ik had geen eisprong voorheen, maar heel veel grote cystes daarom deden mijn eierstokken pijn...... :)

Nu mijn eierstokken leeg zijn gemaakt door een LEO operatie, en ik dus weet hoe het voelt dmv de clomid weet ik dat ik dus vanuit mezelf nu ook bijna iedere maand een eisprong heb! Ik voel het verschil heel duidelijk met voor mijn zwangerschappen...

Maar groeiende follikels dus!! Als de pijn weg is..is je eisprong geweest...(vaak wel al een dag of 2 ervoor bij mij....er blijft altijd vocht achter door het springen in je eierstokken en dat kan ook nog irriteren....)

Dus zolang je pijn hebt...klussen!! :p

6. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik heb ook altijd ei pijn en dat wordt dan bevestigd door een posi ovutest en meestal is een dag later de pijn weer weg.. Dus dan is m'n ei geweest

7. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Dank jullie voor het mee denken!!

Groeien van follikels klinkt idd wel logisch, alleen ik heb afgelopen woensdag een positieve ovulatietest gehad. Dus zou ik nu toch niets meer moeten voelen.. Gezien m'n temp heb ik mn eisprong nog niet gehad.. :(

8. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Of zou misschien de positieve ovulatie test vals zijn ?? Cb met smiley. Lijkt me sterk..?

9. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik heb ook wel eens gehoord...

Dat het zo kan zijn dat je een positieve ovutest hebt, maar dat het nog eigenlijk niks zegt of je eitje wel springt. Misschien wil het niet echt lukken en blijf je daarvan last houden, dat ie het misschien steeds probeert?

10. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ja zo voelt t lijkt wel. M'n temp is ook nog niet gestegen.. Klinkt wel logisch wat je zegt

11. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    klinkt id. logisch

12. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    maar hoe betrouwbaar zijn die ovulatietesten dan als het ei niet springt? Ik hoop morgen op een hogere temperatuur en een negatieve ovulatietest... de pijn is vandaag wel een stuk minder, maar voel het nog een beetje in mijn rug.

Kan het ook zijn dat je ovulatiepijn hebt en positieve testjes maar dat je ei NIET springt? (en je dus geen temperatuursstijging ziet). Enig idee?

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, dat kan. Een ovutest geeft slechts de LH-piek weer, maar biedt geen garantie dat het eitje ook daadwerkelijk springt. Soms weigert het eitje te springen en heb je nogmaals een LH-piek waarbij het eitje wel gaat springen. Bij mensen met PCOS werken ovutesten ook niet goed trouwens. Daar geven ovutesten ook vaak positief, maar dit komt dan doordat er zich meerdere eiblaasjes in de eierstok bevinden waardoor er een valse LH-piek ontstaat.

14. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Zie hieronder voor mijn testreeks... Ik snap er niets meer van... Mijn temperatuur is zelfs gezakt naar 36.2 in plaats van gestegen. Zou ik dan PCOS hebben?

Ik heb ongeveer een maand geleden een echo gehad bij de gynaecoloog omwille van onregelmatige bloedingen. Die was volgens hem perfect normaal (hij heeft niets vermeld van PCOS of blaasjes), ik had wel een kleine cyste in mijn linker eierstok maar dat kon evengoed een geel lichaampje zijn...

Bedankt om er naar te kijken.

Bijgevoegde bestanden:

• 1102.jpg
      1102.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,6 KB
      Weergaven:
      153
  15. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Niemand?

16. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi ja wat gek.. Misschien even aan de huisarts vragen?? Of gyn? Ben je misschien zwanger??

Ik heb vandaag urine gebracht naar ha. Morgen ochtend uitslag..

17. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Bedankt voor je reactie :)

Denk niet dat ik zwanger ben (al hoop ik het natuurlijk wel :)). Dan zou mijn temperatuur toch hoger moeten zijn? Ben beginnen te temperaturen op dag 1 en toen was het ook 36.3, het is dan even omhoog geweest maar nu al een tiental dagen 36.3-36.4.

Het rare is dat ik vanavond toch wel wat vruchtbaar slijm had, hoewel de ovulatietest vanmorgen duidelijk negatief was :( ML gaat er wel mee akkoord om voorlopig om de dag te klussen zodat we een eventueel ei niet missen ;) Maar dat ritme is moeilijk vol te houden gezien onze werkuren...

Gezien ik momenteel in het buitenland woon, kan ik niet gemakkelijk bij de huisarts of gynaecoloog terecht. De huisartsen hier hebben een "afwachten" politiek. Enkel als je een "echt" probleem hebt, wordt je geholpen. Heb over 2 weken wel een afspraak met mijn gynaecoloog in NL, en zal het dan voorleggen...

18. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ja je temp idd niet heel hoog in dat geval. Ik heb even gemist dat je ook tempt.
    Dat is heel lastig als je niet zomaar naar ha kan. Toch nog even twee weken geduld dus. En het is goed dat je om de dag klust! Succes!! ;)

Deel Deze Pagina