Lekkere, gezonde en vullende smoothies

Discussion in 'De lounge' started by An79, Sep 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

Jun 8, 2015
    1,092
    575
    113
    Tegenwoordig maak ik elke ochtend een smoothie; yoghurt, beetje verse jus, spinazie, kiwi, frambozen en wat lijnzaad. Ultragezond voor mijn doen en zeker niet vies. Maar zou weleens wat tips willen voor echt lekkere smoothies. Ik ben benieuwd.

2. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,627
    9,138
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik doe vaak banaan, Griekse yoghurt en dan nog ander fruit. Net wat ik in huis heb

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    (bevroren) Banaan, lepeltje amandelpasta, rauw cacaopoeder, beetje amandelmelk (of gewone melk).

Dat is echt een traktatie. En rauwe cacao bevat heel veel goede voedingstoffen. Je kunt er daarna wat kokossnippers op doen, of plakjes aardbei.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik gebruik als basis melk en banaan. Sommige fruitsoorten zijn al zuur genoeg. Daarbij gooi ik bevroren fruit van ah. (Sommige hebben zeven nodig). En bij vers fruit gebruik ik juist weer een bevroren banaan.

Als ik wil zondigen vervang ik de helft van de melk met kokosmelk.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,061
    2,922
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik doe eigenlijk altijd alleen maar vers fruit en groenten er in. Meestal 3 stuks vers fruit, diepvriesfruit van de Lidl (de tropische variant en soms de bosvruchtenmix) en wat diepvriesvlokjes spinazie bijvoorbeeld of als ik worteltjes heb, bietjes ook wel eens gedaan. De kinderen eten hun groente niet zo best en op deze manier krijgen ze toch dagelijks wel wat binnen. En wij smullen gelijk mee :)

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Spinazie
    Ananas
    Banaan
    Limoen
    Kokoswater

Beginnen wij standaard de dag mee hier thuis!

7. Islah

Islah Niet meer actief

Smoothies zijn juist helemaal niet zo gezond, fruit kauwen is veel beter.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

- courgette, selderij, appel, Citroën en munt.
    - spinazie, sinaasappel, peer en bleekselderij.
    - komkommer, appel, Citroën, munt en spinazie.
    - broccoli, boerenkool, appel en citroen.

Niet groen, wel lekker en vullend;
    - kokosmelk, appel, banaan, wortel en kaneel.
    - amandelmelk, sinaasappel, banaan.
    - appelsap, boerenkool, aardbei, granaatappel en munt.

9. Rietje88

Ze zijn relatief gezond. Er is altijd baas boven baas.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Hoezo zondigen? Van een beetje ver ga je niet dood :)

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Smoothies kunnen inderdaad heel lekker zijn, maar waarom maak je geen salade met de ingredienten die je in je smoothie zou stoppen? Kauwen op je eten helpt ook bij de verzadiging namelijk.

13. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Avocado, spinazie, banaan en yoghurt 😍
    ik die ook wel eens noten in mijn smoothies of zemelen als ik laat heb van mijn darmen.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Goed idee. Doe ik ook regelmatig; lekker sla (of spinazie bv), tomaten, wat druiven, pompoenpitten, noten etc.

15. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    Ik ben vooral fan van de fruitsmoothies en drink ze dan ook niet als maaltijd, maar als tussendoortje. Ik vul ze aan met water, zodat ze wat vloeibaar zijn en makkelijk te drinken.
    - aardbei - mango
    - sinaasappel - kiwi - banaan - appel
    - banaan - aardbei

Ik heb een tijd geleden een nutri bullet aangeschaft. Wat een geweldige uitvinding ;)

16. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik gebruik nauwelijks jus.

Mijn combi's zijn aarbei, kers, mango, flaxzaad, yoghurt.
    kers, ananas, perzik, flax en yoghurt.
    Mango, ananas, perzik, gemalen amandelen en yoghurt.
    Aardbei, mango, guava, ananas. Guava is lastiger te krijgen tegenover papaya bijv.

soms zeef ik een passie vrucht erdoor heen maar met deze combi's mix ik meestal.. Soms gaat er wat extras doorheen zoals nectarine, avocado, druiven, appel enz. Licht eraan wat je allemaal lekker vind.. Ik hou bijv niet van peer, banaan, meloen smaken..

17. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    In mijn geval omdat ik het anders echt niet door m'n keel krijg.. Maar ik heb dan al heel mijn leven een gevecht met textuur en smaak. Ik at mijn smoothie nooit weg en doe daar best rustig aan over. Ik doe er extra vezel in, denk aan flaxzaad. Salades doe ik wel op mijn broodje kaas ofzo..Niet met fruit..

18. Rietje88

Omdat ik sinds een week op dieet ben, en deze smoothies (in mijn geval milkshakes) mijn lekkere snoep momentje is :p Het mag dan wel niet het allerbeste zijn, maar het wint het vast van een reep chocolade of een zak chips :p

Met kokosmelk is zo'n smoothie echt veel lekkerder. Vooral de aardbei banaan variant ^^

19. Pbmama

Pbmama Actief lid

May 10, 2016
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hazelnootmelk, banaan, dadels, havermout, eetlepel cacao en wat lijzaad voor de gezonde vetten. Nutella smoothie noem ik het ;)

20. Als je wil dat het meer vult, zou ik eventuele yoghurt of melk vervangen door Skyr. Veel meer eiwitten, dus het vult ook veel meer ;) Je smoothie is dan wel wat dikker, maar door de sappen die uit het fruit en/of groente komen, is het al snel weer drinkbaar.

Share This Page