Overal las en hoorde ik negatieve verhalen over het solliciteren tijdens de zwangerschap. Ik zou graag mijn ervaring willen delen om bij te dragen aan de positieve kant van het verhaal. Vandaag 6 weken geleden kreeg ik te horen dat mijn contract in het verpleeghuis niet verlengd zou worden in verband met bezuinigingen. Ontzettend jammer, want ik had het er ontzettend naar mijn zin, maar dubbel vervelend omdat we een kindje verwachten.. Direct overviel me de gedachte hoe het zou moeten na 1 maart, dé datum... Toen ik thuis kwam heb ik direct rond gekeken naar vacatures in de zorg, waarbij mijn voorkeur uit ging naar een PG-afdeling in het verpleeghuis. Ik weet dat je, zeker als je zwanger bent, niet teveel eisen kunt stellen. De kans op een baan is nou eenmaal klein, hoor je overal. Slapeloze nachten heb ik ervan gehad, hét doemscenario van een uitzichtloze tijd in de ww tot mijn verlof, spookte door mijn hoofd. Toch stug brieven gestuurd, we zien immers wel waar het schip strandt. Bij 1 huis werd ik uitgenodigd voor een gesprek, maar dat schip strandde helaas omdat ik net niet de opleidingseisen had die ik nodig had voor die functie. Ze gaven direct aan dat mijn zwangerschap niets uit maakte, dat was juist een leuke uitdaging geweest. Toevallig had ik ook een brief gestuurd naar een andere locatie van diezelfde organisatie, en ze zou een goed woordje voor me doen. En zo geschiedde! Afgelopen donderdag kreeg ik een telefoontje, dat ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Gisteren was het zover, en na een warme ontvangst vond het gesprek plaats. Heel positief, ik had er een fijn gevoel over. Mijn zwangerschap maakte ook hier niets uit, ook zij zagen het als een uitdaging om mij zo goed mogelijk in te kunnen zetten tot mijn verlof, en daarna. Zojuist heb ik mijn arbeidsvoorwaarden gesprek gehad, en vrijdag kan ik al aan de slag, op een PG-afdeling nog wel! Het kan dus zeker anders, ik hoop dat mijn verhaal hoop geeft aan lotgenoten!
Ik krijg een jaarcontract, overlapt dus mooi mijn verlofperiode. Als alles goed blijft gaan (ook met de organisatie natuurlijk) heb ik gewoon uitzicht op een vast contract na 3 contracten. Heerlijk!
Gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! Geeft me een beetje hoop dat ik wellicht toch ook ergens aangenomen ga worden haha
Gefeliciteerd! Wat ontzettend mooi zeg! Een vriendin van mij is trouwens ook aangenomen bij een organisatie tijdens haar zwangerschap. Zij heeft ook een vast contract gekregen na 1 jaar contract! Het kán wel
Hoi meiden, Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap ook gaan solliciteren. Aangenomen en afgespoken te beginnen na het verlof (regelingen van m'n oude werkgever waren beter). Direct een vast contract gekregen!
Meer positieve verhalen dus! In de zorg werken ze over het algemeen met 3 tijdelijke contracten, dus het is heel netjes wat ze mij hebben aangeboden. Ze hadden ook kunnen gaan voor een half jaar, maar met een jaar ben ik al ontzettend blij!
Hier ook een positieve ervaring. Met 35 weken 1e gesprek gehad, met 36 weken 2e gesprek ennnn aangenomen obv een jaarcontract ze wachten tot ik beschikbaar ben...helemaal geweldig...
Kijk: dat zijn de werkgevers! Super zeg! En heel slim, want wat zullen ze aan jou een betrokken werkgever krijgen hierdoor! Maar ik ben ervan overtuigd: als jij echt iets te bieden hebt aan een werkgever, zal die vaak wel bereidt zijn om je verlof voor lief te nemen!
Het verlof was inderdaad een kleinigheidje voor ze. Ik ben nu een week aan het werk, en loop nog dagelijks dankbaar rond op de werkvloer . Heb zelfs de brief al binnen met daarin de start datum van mijn verlof. 9 Juli is het zover!