Alles op de grond smijten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoontje is nu net 13 maanden geweest en heeft er al een hele tijd een houtje van om alles op de grond te gooien wat hij tegen komt. Alles wat op tafel ligt of in de box ligt wordt op de grond gesmeten: zijn fles, speelgoed, de afstandbediening als ik niet oplet, zijn spuugdoekje, werkelijk waar alles. We corrigeren hem steeds met nee, soms een tik op zijn vingers, maar hij trekt zich er helemaal niks van aan en ik vraag me af hoe ik dit gedrag eruit kan halen, want word er een beetje tuureluurs van om alles steeds op te rapen en daarbij, hij mag gewoon niet alles op de grond gooien. Soms haal ik hem weg uit de situatie en zet hem ergens anders neer, maar ook dit helpt niet. Soms wordt ie zo driftig erom omdat hij zijn zin niet krijgt. Maar ik ben echt niet van plan om alles van tafel te moeten halen, omdat hij er niet van af kan blijven.

Herkent iemand zich hierin en hoe heb je dit dan opgelost? Ik hoor het graag haha ;)!

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje doet het nu al. Ik raap het 1x op en daarna niet meer. Misschien heel hard, maar je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen :p
    En na een tijdje vergeet hij het weer en is het op de grond gegooide speeltje ook helemaal niet meer interessant.
    Klinkt stom, maar zo doe ik het bij de hond ook en die heeft het uiteindelijk ook geleerd....
    Ik waarschuw 1x en als je het dan nog een keer doet dan heb je pech gehad. (maar dat doe ik nu bij mijn zoontje nog niet, want dat snapt hij nog niet) Maar bij het oprapen werkt het al prima.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    het is de leeftijd haha

de fles en speelgoed raap ik 1x op daarna niet meer hier mag niks op tafel stoel of bank liggen alles wordt eraf gegooid en niet zo zachtjes ook
    ik zeg dan nee en kijk m streng aan het wordt al minder

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik denk dat het absoluut geen baldadigheid is van je zoontje maar op die leeftijd (en de komende maanden) zijn ze volgens mij aan het proberen wat er gebeurd als je iets neer gooit; stuitert het terug; maakt het hard of zacht geluid; wat doet mama; hoe vaak kan ik dit doen.

Ik denk dat je het beste alles waar niet hardhandig mee gespeeld mag worden uit zijn bereik moet halen en ik zou dingen niet te vaak voor hem oprapen

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Oh dan zal ik inderdaad wat minder vaak de dingen oprapen voor hem, want dat doe ik nog wel. Hij maakt er ook een spelletje van hoor, zo spelen we bijvoorbeeld met een plastic balletje, eerst rolden we die heen en weer naar elkaar toe over de tafel, nu gooit ie hem met een noodgang op de grond en een lol dat hij dan heeft joh! Hij gilt het uit van het lachen dan haha.

Maar eigenlijk wil ik niet alles van tafel hoeven halen, zeker als ik op visite ga, dan moet hij gewoon van spullen af kunnen blijven, maar hij daagt me uit, dat zie ik al, als ik streng nee zeg, dan kan hij mij aankijken met die grote puppy ogen en na een paar keer gaat ie lachen, dat is dus al helemaaaal niet de bedoeling!! Ben denk niet streng genoeg....;). Hoe kan ik mijzelf dat aanleren hihih??

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het schijnt dat ze idd aan het ontdekken zijn hoe het is om speelgoed e.d. op de grond te gooien, wat voor geluid en effect het geeft. Mijn zoontje gooit ook alles op de grond, vooral als hij heel erg moe is of boos is... ik raap het 1x op en daarna negeer ik het dan heeft hij er minder lol in. en echt breekbare dingen heb ik hoger opgeruimd...

Deel Deze Pagina