Mijn verhaal, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of niet ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SeaShell, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#1 SeaShell, 19 feb 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2017
    Mijn verhaal;

Donderdag 12 februari 2009 zat ik 9 dagen na mijn eisprong en testte ik positief.
    Toen begon het allemaal,
    Het was 9 dagen na de eisprong en had nog steeds aanhoudende pijn ter hoogte van mijn linkereierstok. Die pijn had ik al vanaf de eisprong, maar werd steeds heftiger.
    Donderdagnacht 12 februari begon het erge pijn te doen en kon ik er moeilijk van slapen.
    De volgende nachten werd het alleen maar erger. De pijn voelde alsof ik pijn aan mijn darmen had die krampachtig deden, en alsof ik steekjes in mijn onderbuik voelde.
    Eerst dacht ik dat het van mijn darmen afkwam, omdat die voor de zwangerschap ook niet goed functioneerde.
    Ook leek de pijn of ik heel erg moest poepen maar er niks kwam
    Op dinsdag 17 februari 2009 zou ik precies 2 weken na mijn eisprong zitten en dus 4 weken zwanger zijn.
    Ik vertrouwde de pijn niet helemaal en belde een verloskundige op.
    Ze zei ; het kunnen 2 dingen zijn,
    1) Of dat het vruchtje zich verder innestelt
    2) Misschien een buiten baarmoederlijke zwangerschap
    Aan de laatste had ik eigenlijk ook al gedacht, maar ik hoor vaak van meiden die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben dat ze het pas later ontdekken.
    De verloskundige raadde mij aan om direct mijn gynaecoloog te bellen om langs te komen.
    Zo gezegd zo gedaan. Ik belde meteen de gynaecoloog op en kon daar dezelfde dag om 15.50 terecht.
    In de wachtkamer deed mijn buik alweer erge pijn en voelde me erg slecht. Eindelijk mocht ik om 16.00 de onderzoekskamer in.
    De gynaecoloog vroeg eerst wat mijn klachten waren en hoelang ik zwanger was. Ik vertelde hem de klachten en zei ook dat de verloskundige misschien een verdenking op een buiten baarmoederlijke zwangerschap had. Daarna ging hij een inwendige echo doen.
    Eerst ging hij naar mijn baarmoeder kijken. Het eerste wat te zien was was verdikt baarmoederslijmvlies wat dus duidde op dat het lichaam voorbereid was op een innesteling.
    Verder kon de gynecoloog geen vruchtje ontdekken, maar dat was niet zo vreemd, want ik zou immers maar 4,0 weken zwanger zijn.
    Toen ging hij naar de rechtereierstok kijken en zag daar verder niks verdachts aan.
    Eenmaal aangekomen bij de linkereierstok ( waar ik pijn had)ging het mis..
    De gynecoloog zag op de echo een zwart rondje van 0,4 mm groot. Dit is de grootte wat het vruchtje nu ongeveer zou moeten zijn met 4,0 weken zwangerschap.
    Ik mocht me weer aankleden en ik mocht plaatsnemen in zijn kantoortje.
    Daar zei hij hetvolgende tegen mij;
    Het spijt me, maar u blijft vandaag hier. U wordt zometeen met spoed geopereerd met verdenking op een buiten baarmoederlijke zwangerschap, en u linkereierstok wordt erafgehaald omdat die waarschijnlijk niet meer te redden valt. En stel hij valt wel te redden, dan is de kans groot dat u weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgt.
    ‘’U moet van geluk spreken dat u er zo vroeg bij bent, want als de eileider knalt, dan bent u binnen 30 minuten overleden.’’

Ik zat te huilen van verdriet.. we waren zo blij om zwanger te zijn en eindelijk een kindje te mogen verwachten, en nu valt ineens je droom in duigen en wordt ook nog je eileider afgezet..
    Meteen heb ik mijn vriend op zijn werk opgebeld en die kwam meteen naar het ziekenhuis toe.
    Ook werd er op HCG geprikt. Een zwangere van 4,0 weken moet tussen de 50-500 zitten qua HCG waardes. Ik zat op 480, zeer netjes dus.
    Ik werd naar afdeling 1A gebracht van het Elkerliek ziekenhuis in Helmond en moest wachten op de operatie.
    Uiteindelijk werd ik pas om 22.30 geopereerd met algehele narcose. Ze hebben een laparoscopie gedaan, waar ze 3 sneetjes in mijn buik en navel hebben gemaakt en daar naar binnen zijn gegaan
    Na de operatie kwam de dokter langs mijn bed en zei ‘’ we hebben geen buiten baarmoederlijke zwangerschap kunnen vaststellen, wel weten we nu wat er op de echo te zien was bij u linkereileider, namelijk een restant van de eisprong, dus het kan best zijn dat u nog gewoon zwanger bent, maar het te vroeg was om iets te zien’’
    Ook was u linkereileider verdikt en er zaten verklevingen op. Ook was u darm verdikt en verkleeft en zat er vocht voor en achter de baarmoeder.

Nu moet ik vrijdag 20-02 ‘s morgens terug om HCG te prikken en ’s asvonds krijg ik daar de uitslag van. Ook moet ik dinsdag 24-2 terug voor een echo om te kijken waar het vruchtje zit, ( als het te zien is)
    Ik ben dan 5 weken ..
    Gelukkig ben ik net terug uit het ziekenhuis.
    Ben wel erg bang.. wie weet waar het vruchtje zit? Ik hoop zo dat het vruchtje toch in de baarmoeder blijkt te zitten.
    Duimen jullie met me mee?

Liefs Daantje

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal zeg.....ben je weer een beetje bijgekomen van de narcose? Sterkte met je onzekerheid en we hopen op een goede afloop en ik duim met je mee!

3. Mijntje

Mijntje Lid

10 jun 2007
    87
    0
    0
    O, wat spannend joh! Vooralsnog zou ik positief blijven, er is immers geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap geconstateerd en dat lijkt me goed nieuws! Maar wat duurt wachten toch altijd lang hè? Hou je taai!

4. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Jeetje wat een verhaal meis!
    Eigenlijk 'voor niks' onder het mes dus. Sorry hoor, maar is het normaal dat een gyneacoloog het verschil tussen een restant van de eisprong en een beginnend vruchtje niet herkend? Naja, beter het zekere voor het onzekere idd, maar heftig zeg!
    Ik hoop ontzettend voor je dat er binnenkort gewoon een mooie zwangerschap te zien is. Misschien doet het vruchtje er wat langer over omdat je verklevingen hebt in de ieleider? En had de pijn daar ook mee te maken?
    Ik duim in iedergeval voor je en hou je taai!

Liefs, Vlindertje

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hey meiden,

dankjulliewel :D

ja die gynecoloog was een hork.. de mijne was er helaas niet..
    maar hij dacht omdat het restant van de eisprong dezelfde grootte had als wat het vruchtje had moeten zijn dat het dat was..

maar gelukkig eigelijk niet voor niks onder het mes, want mijn verklevingen zijn er wel uitgehaald op mijn linkereierstok en darm, en ook het vocht voor en achter mijn baarmoeder.

maar het vruchtje doet er niet langer over, anders zou ik 9 dagen na mijn eisprong ook niet positief testten, maar 4 weken is erg vroeg om iets te zien, dus ik hoooop zo dat er volgende week een vruchtje op de goede plaats te zien is

liefs daantje

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Nou meid, wat een verhaal al zo vroeg in je zwangerschap :confused:
    Ik ga zeker voor je duimen en hoop dat het vruchtje toch in je baarmoeder blijkt te zitten.

Liefs Dees

7. daantje22, je hebt deze post ook al staan bij 'zwanger worden'. En dubbel geplaatste topics zijn niet toegestaan.
    Ik zag dat je in het andere topic meer reacties had gekregen, daarom doe ik deze dicht.

rachel

Deel Deze Pagina