Idd had je al met folium moeten beginnen....en tja stomme reactie van je HA? Ik bedoel waarom niet gewoon even afwachten of je uberhaupt nu zwanger bent...je streepjes moeten toch echt donkerder gaan worden nu.. Een tip wacht nu eens een paar dagen met testen...is je test nog altijd zo vreemd ben je gewoon niet zwanger...
Foliumzuur & zwanger | Tip 3: Begin al voor je zwangerschap Het is raadzaam om voorafgaand aan je zwangerschap al foliumzuur bij te slikken. Het duurt namelijk 4 weken voordat je voldoende extra foliumzuur in je lichaam hebt opgebouwd. Door vroeg te beginnen, kun je aan de inname van foliumzuur wennen. Bovendien weet je dan zeker dat je geen folium tekort hebt op het moment dat je zwanger raakt. Foliumzuur & zwanger | Tip 4: 0,4 of 0,5 mg per dag Slik elke dag 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin een maand voordat je stopt met het gebruik van voorbehoedsmiddelen en blijf foliumzuur slikken tot de 10e week van je zwangerschap. Bij een vitamine B12 tekort (bloedarmoede) kan foliumzuur tot zenuwstoornissen leiden. Laat je desnoods testen op een vitamine B12 tekort of zorg ervoor dat je naast foliumzuur ook vitamine B12 bij slikt.
@ Lottepotje, ik heb je door het andere forum een beetje gevolgd van de week. En als ik eerlijk ben denk ik dat je niet zwanger bent. Je test van zaterdag zie ik namelijk geen 2e lijntje. En volgens mij ben je nu al een week testen aan het showen met hetzelfde vage lijntje.... dus dan zal je nu 1 week daarna donkerder moeten testen, die week die de dokter je dus adviseerde heb je eigenlijk al gehad. Als je het mij vaagt zijn het denk ik voorgedrukte lijntjes. Sommige mensen plassen gewoon lijntjes,heb er genoeg voorbij zien komen in forums. Natuurlijk hoop ik dat voor jou niet, maar denkt toch dat je niet zwanger ben. Bedoel het niet verkeerd hoor, maar wat ik van de week ook al zei: Ik zal het zo vervelend vinden als je vanuit gaat zwanger te zijn en dit toch niet zo blijkt te zijn.
hier ben ik het hellemaal mee eens, ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent maar hoe teleurgesteld ben je straks als het niet zo is? de testen blijven gewoon vreemd, en ik denk dat als je niet zwanger bent je nu dus niet ongesteld word omdat je er zo druk mee bezig bent, wat begrijpelijk is.... maar probeer het deze week even los te laten en test echt pas over een paar dagen. want dan moet hij echt wel knallen
@ R85: ik weet het ook allemaal niet met HCG gehaltes etc. Ik hou er ook rekening mee dat het niet zo kan zijn maar ik hou er ook rekening mee dat het wel zo kan zijn vandaar dat ik vandaag ga starten met folium
die zijn allemaal negatief.... en die folium zuur gewoon blijven slikken he is alleen maar goed voor het kindje
ik vind de reactie van de ha helemaal niet raar.. als je nu 5 wken overtijd was ofzo...ja dan was het een ander verhaal. maar het is nu 3 dagen.. wat is dat nou.. ben ik zo vaak... stelt niet veel voor.. zelfs niet als je altijd heel stipt bent.. natuurlijk is de spanning na een licht streepje te snijden, maar een bloedtest wordt in nederland heel zelden gedaan. Dat huisartsen niet geloven in indroogstreepjes en dat volgens hen een hele lichte streep standaard positief is is simpel gebrek aan ervaring!.... ervaring leert dat dit wel bestaat en dat een streep niet altijd een streep is.. Je zult inderdaad moeten afwachten..
nu klink ik wat hard.. bedoel ik niet zo.. ik hoop van harte dat je zwanger bent.... maar ik heb geleerd realistisch te blijven... thats all
Ben dr ook bang voor dat het niet zo is.. Je zou iig al iets donkerder moeten gaan testen en dat is niet het geval.. Dat de dokter zegt dat het niet kan van die indroogstreepjes is ook onzin want het staat nota bene in de gebruiksaanwijzing.. En dat je nog geen bloedtest krijgt vind ik ook niet raar. Je bent pas net overtijd.. Mijn lijntje was ook zoals die ene van jou die je kon zien en ook hardstikke ongesteld geworden... Ook ik hoop natuurlijk voor je dat het wel zo is maar vrees van niet.. Sowieso als je bezig bent met zwanger worden moet je met folium beginnen.. Succes!
Hoelang ben je eigenlijk al bezig nu lottepotje? Sorry en dat je niet weet dat je met folium moet beginnen voordat je zwanger bent snap ik niet zo goed....veroordeel je niet he...maar vindt het vreemd dat je dit niet wist...
@ Lottepotje, sorry meid ik zie geen 2e streepjes op je testjes. Hoeveelste ronde om proberen zwanger te worden is dit? Ben je al lang gestopt met de pil? Want ik neem aan dat je weet dat je een maand aan de foliumzuur moet zijn voordat je zwanger raakt? Of is dit jullie 1e maand?
Ik zie geen 2e streepje, sorry Ik vind het naar van je huisarts om zonder naar de testen te kijken te zeggen dat je zwanger bent.. ik heb ook wel eens een heel licht streepje gezien op mijn 2v5 en was zeker weten niet zwanger als een test na 2/3 dagen niet donkerder wordt kun je er van uitgaan dat je niet zwanger bent!
ik ben nooit met foliumzuur begonnen voor ik zwanger was trouwens.. ik wist dat ook pas na de derde.. zo raar is dat niet..