Positief?!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by lottepotje, Nov 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Norge

Norge Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Lottepotje, als ik zo'n test had zou ik ook denken dat ik zwanger was hoor, volkomen terecht!!!
    Maar het is gewoon jammer dat het streepje niet duidelijker wordt, en ik snap dat dit bij mensen vraagtekens oproept omdat zij ook zulke testen hadden gehad maar toch gewoon ongi werden of een miskraam omdat ze niet duidelijker werden.

Ik hoop dat je morgen een knaltest hebt! Haal gewoon een CB test met zwanger of niet zwanger, dan weet je het zeker!!

Ik duim voor je!

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus
    je bent absoluut geen stom konijn dat is bullshit ik wist ook niet van het foliumzuur het is mij ook verteld maar puur omdat ik zei dat we bezig gingen om proberen om zwanger te worden dus dat vind ik ook een beetje raar...:xdan ben ik ook een stom konijn hahaha...

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    En ik zou idd ook een cb digital halen.. Dan ist ook meteen echt duidelijk meid!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee ok dat is ook niet erg maar er zijn er hier genoeg die er vanuit gaan met zo'n test echt zwanger te zijn.

vervolgens worden ze 2 dagen later ongesteld en hebben ze een vroege MK naar hun idee ( en dan heb ik het niet over de meiden die een streep hadden die iedereen zag )

En ja er zijn meiden bij die pas met 8 weken positief testen maar die hebben dan niet voor en net na hun NOD zo'n vage test die testen dan continu negatief tot hij wel positief is.
    Nogmaals probeer je echt niet voor je hoofd te stoten hoor :D
    Maar door elke keer te testen en hij voor de meeste echt wit wit is wek je wel de indruk te hopen zwanger te zijn. Anders had je je er wel bij neergelegd dat het niet zo was ( Zo vind ik het over komen en kan het dus ook verkeerd hebben Sorry alvast dan )

5. lottepotje

lottepotje Actief lid

Nov 9, 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Bedankt voor deze begrijpende reacties!! had ik echt ff nodig!:D;)!!

Ben blij dat er meerdere domme konijntjes zijn!:p;)

Bij ons thuis hebben we altijd geleerd dat geen enkele
    vraag een domme vraag is :D (toch te positief?)

En alessandro2011: na die positieve reacties wil ik het natuurlijk steeds meer zijn!;) En ben gewoon een type die geen geduld heeft.. (nooit gehad ook;)) en normaal heb ik het wel in de hand.. maar bij dit.. :( pfff word zo erg op de proef gesteld ;)
    Het liefste test ik iedere dag ochtend-middag maar goed.. weet ook dat het daar niet beter van word (of duidelijker), en daarom raas ik graag uit op het forum door allerlei oude testjes te plaatsen.. waaronder enkele die gewoonweg te vroeg waren en afgelopen 2x toch met zo`n licht streepje dus hopelijk......

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik snap het ook wel hoor! Had ik ook :D

Maar daarom zei ik koop een digitale als die zegt niet zwanger kun je er echt van uit gaan dat je niet zwanger bent en heb je ook geen getuur;) Lekker duidelijk makkelijk en geen onzekerheid
    Hij is alleen wat duurder maarja dan heb je wel een duidelijk antwoord;)

7. lottepotje

lottepotje Actief lid

Nov 9, 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    @ alessandro2011: Kan het niet zijn dat de HCG gehalte te laag is?:)

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Kan maar de KV testen testen al HCG vanaf 20 en de CB geloof 20 of 25.

Dus als je HCG gehalte laag is dan zou die van de KV ook negatief moeten zijn. En ondanks een laag HCG gehalte ( dit had ik nl bij mn zwangerschap ) moeten je testen wel donkerder worden.

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    @lottepotje.
    ik las net dat je aan de pil was / bent je kan er niet zomaar vanuit gaan dat als je de pil slordig of niet hebt genomen dat je daarna gelijk weer een gelijkmatige cyclus hebt van 28 dagen.
    bij mijn heeft de eerste cyclus ook langer geduurt ....
    je lichaam moet dan ontpillen en mist gewoon de hormonen en hierdoor kan een menstruatie iets op zich laten wachten .

dus dit zou ook een rede kunnen zijn dat je nog niet ongesteld bent, of je bent zwanger.

wat betreft je hcg die moet nu echt wel gaan stijgen , stijgt je hcg niet dan kan het kindje niet goed groeien en stopt de zwangerschap
    als je in de onderste tabel kijkt ben je nu ongeveer 17 dagen na de bevruchting. en zou je hcg echt wat hoger moeten liggen dan 25miu/ ml ( vanaf deze waarden reageert de kruidvat zwagerschapstest) ....

hCG waarde in weken vanaf bevruchting* :
    3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
    4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
    5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
    6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
    7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
    9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
    13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
    17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
    25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
    Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml
    Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml

Deze waarden zijn puur bedoeld als leidraad - de hCH waarden verschillen per vrouw en de hCG waarden stijgen in verschillende snelheden. Een lage hCG waarde hoeft niet meteen te betekenen dat er iets mis zou zijn. Een tweede test kan daar duidelijkheid over geven.

zoals er hier ook bij staat zou een tweede en de rest van de testen echt donkerder moeten zijn
    dus ik vraag me heel hard af als je wel zwanger bent, of het uberhaut dan wel goed zou zitten.
    ik hoop het heel hard voor je ........

10. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    lieve lottepotje.. ik denk dat de reacties niet verkeerd bedoeld zijn. Ik heb mijn ervaring met traag stijgend hcg en die ervaringen neem je toch mee in eht beoordelen van de testen hier.

Ik heb een aantal testen gehad die begonnen als die van jou. Ook bij de gyn geweest en de zwangerschao bevestigd gezien. Alleen is het altijd fout gegaan, volgens mijn gyn is het al een heel slecht teken als het hcg traag stijgt.

Aan de andere kant had mijn zusje bij ong nod een hcg van 18 en een week later 25. Toen dacht de gyn ook dat het fout ging.
    Inmiddels is het een bijzonder gezond meiske van 14 maanden..

11. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Volgens mij reageren kv 2v5 testen al bij minder hcg.
    Ik heb op 13dpo positief getest. Op 18dpo bleek uit een bloedtest mijn hcg 18 was.

12. lottepotje

lottepotje Actief lid

Nov 9, 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    K heb vandaag getest met de kruidvat + test.. dikke vette negatieve streep.. niet eens iets om over te twijfelen:$
    jammer!:( Nu gaan we er zeker vanuit dat er niets is.. wanneer ik over een week nog niet ong. ben testen we voor de zekerheid nog een keertje..

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    laat je het nu ook een beetje los lottepotje anders kan je je eigen menstruatie tegen houden, en het lijkt mij wel fijn om nu je bijna zeker weet dat je niet zwanger bent dat je het liefst zo gauw mogelijk ongesteld word.

14. Alita

Alita Niet meer actief

Nou meid dom ben je niet hoor....

En we zijn allemaal hetzelfde als het over testen een streepjes gaat dus ja...

Maar je bent gewoon niet zwanger .. dat is toch duidelijk nu....ga je nu weer de pil slikken?

En idd als jij slordig bent geweest met de pil snapt jelichaam het niet meer even op dit moment ook logisch natuurlijk...

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

16. lottepotje

lottepotje Actief lid

Nov 9, 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Jep :) de planning is zo gauw ik weer ongesteld ben, de pil te gaan slikken. Dus nu nog daarop wachten;)

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben ook een maand slordig geweest met de pil en toen was mijn lijf de kluts even kwijt.

Meid hoe graag ik het ook wil zien voor je, ik zie hem niet op de plus test.

18. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

Oct 24, 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Jammer :(

19. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    jammer meid! knap als je een week kan wachten nog hoor! hopelijk krijg je alsnog een posi test, heb je het foliumzuur ook niet voor niets gehaald ;)
    ik zag ook duidelijk een streep en moet zeggen dat ik zelf ook een bloedtest heb laten doen bij mijn huisarts. zowel bij sem als bij mijn huidige zwangerschap. eerste keer ook een ha die het raar vond enz enz maar uiteindelijk heb ik aangegeven het te willen, hij hoeft alleen maar een blaadje in te vullen en de kosten krijg je zelf (valt in eigen risico) dus mocht je straks opnieuw twijfelen gewoon nogmaals aangeven een bloedtest te willen (gewoon eisen, niets geks aan)

sorry voor het lange verhaal... succes
    x

20. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Jammer Lottepotje! Had zo gehoopt op een dikke posi test...
    Sterkte met de naderende ongi, wees maar extra lief voor jezelf :)

Share This Page