wanneer spingt ei

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by renima, Aug 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. renima

renima Actief lid

Oct 25, 2010
    232
    0
    0
    hoi dames,

zit nu in 2e ronde met gebruik van ovu testen, gister een licht streepje, vandaag nog niet getest.
    ik heb al maanden een cyclus van 26 dagen, erg regelmatig dus.

wat ik me afvraag, volgens de calculator zou ik morgen mijn eisprong moeten hebben, maar de vorige calculator zei dat ik dat ook op een bepaalde dag moest hebben, maar de pijn die ik altijd in mijn onderbuik voel was later.
    die pijn in je onderbuik is dat nu je eisprong? want na die pijn wordt ik ongeveer 10 dagen later ongi, dus dat is geen 14 dagen. als ik morgen mijn eisprong heb, en 14 dagen doortel, kom ik wel aardig op de 26 dagen uit.

wat is nu wijsheid? de ovutesten blijven gebruiken, en deze week blijven klussen, of afwachten tot die pijn komt en dan nogmaals een x klussen?

ik hoop dat iemand mij kan helpen. wordt er soms zo onzeker van, ben er misschien ook wel teveel mee bezig:)

2. renima

renima Actief lid

Oct 25, 2010
    232
    0
    0
    ik heb nog even de calculator gebruikt van vorige maand, en de dag dat zij aangeven dat ik mijn innesteldag heb, voelde ik dus die steken in mijn buik. die steken in mijn buik voel ik overigens elke maand.

3. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

Jun 2, 2010
    427
    12
    18
    Ik heb/had een cyclus van 26/27 dagen.
    Mijn eisprong kwam tussen dag 11 en dag 14 in.

Dus mcoht je willen testen met ovutesten begin dan bij dag 9 á 10 voor de zekerheid dan kan je hem niet missen.
    Ik zou niet alleen maar afgaan op buikpijn enzo als je je eisprong echt niet wilt missen.

Ik zou trouwens ook niet op zo'n calculator afgaan want iedereen is anders. Misschien krijg jij hem wel veel later of eerder.

4. renima

renima Actief lid

Oct 25, 2010
    232
    0
    0
    heb je dan na je ei ook 14 dagen later je ongi?
    want dan zou het dus vandaag of morgen kunnen zijn. ik ben al maanden 26 dagen, vandaar.
    ik ga vanmiddag nog wel even een testje doen

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Ik ben er 4 maanden geleden achter gekomen dat mijn ei ook laat is in verhouding tot de cyclusduur. Gemiddeld op dag 17, om vervolgens 11 dagen later ongi te worden.
    De pijn die je voelt kan ook van het groeien van het eitje zijn. Dus gewoon doortesten met de ovutesten. Als je test vandaag negatief was, is de kans klein dat je eitje morgen springt.

Ik temperatuur er ook nog bij. Dat is nog betrouwbaarder als ovutesten. Allen met tempen zie je pas achteraf wanneer je ei is geweest.

6. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

Jun 2, 2010
    427
    12
    18
    Dat kan inderdaad 14 dagen zijn maar ook 16 of 11. Dat kan ook elke ronde weer wat afwijken.

Share This Page