Lange LF en testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Nuage, Jun 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Hoi allemaal,

Ik heb een LF van ongeveer 17 dagen. Deze maand heb ik voor het eerst met ovulatietesten gewerkt en daardoor weet ik dat ik op 20 juni mijn eisprong had. Toen was de test echt heel erg positief namelijk. De dag daarna ook nog, maar alweer lichter.

Dat betekent dat vandaag 10 dpo is. Maar ook nog 7 dagen voor NOD. Sowieso erg vroeg om te testen, maar ik heb vanochtend toch heel eigenwijs een hele gevoelige test gedaan en die was negatief.

Nu vraag ik me af hoe het nou zit met een lange LF en testen op dpo. Want 10 dpo is vroeg, maar het gebeurt vaker. Echter 7 dagen voor NOD testen dat doet bijna niemand want dat is veel te vroeg.

Ik denk dat ik nu, als ik het volhou, wacht tot woensdag. Dan zit ik op 14 dpo en 4 dagen voor NOD. Dat is beter denk ik?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ongeacht de lengte van je luteale fase kun je twee weken na de eisprong testen. Bij een korte fase kun je niet eerder testen en bij een lange niet later. Dus nog een dag of vier wachten voordat je een test doet. Succes!

3. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Dankjewel voor je duidelijke reactie!

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Hou er wel rekening mee dat je eitje springt binnen max 48 uur vanaf je eerste positieve ovulatietest.
    Dus dat je test je piek heeft gevonden is natuurlijk heel goed, maar je eitje kan tot 2 dagen daarna springen.
    Dus dat je nu minder ver in je cyclus zit dan dat je denkt en misschien te vroeg test.

Duimen draaien!

5. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Dus ik kan eigenlijk toch beter wachten tot mijn NOD voor zekerheid? Ik denk niet dat ik zoveel geduld heb hihi heb namelijk goede hoop dankzij allerlei gekke symptomen. Maar ondertussen heb ik ook genoeg ervaring om te weten dat je lijf je goed voor de gek kan houden. We zullen zien :)

6. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Tja het is een kwestie van geduld op kunnen brengen.
    Je kan natuurlijk vroeg gaan testen, maar dan weet je nog niks.
    Heb je een streepje, kan het alsnog in die paar dagen fout gaan en heb je geen streepje kun je te vroeg zijn geweest......maar ja het is jouw keus. Ik heb ook al vaker vroeg getest hoor dat ik echt GEEN geduld meer had hahaha.

Share This Page