hallo in december 2012 ben ik gestopt met de microgynon 50, omdat wij graag een kindje willen. nu zijn we dik een jaar verder en nog niks, wel is mijn menstruatie nog steeds niet op regel en elke keer heel veel bloedverlies en dikke klonten bloed. op de dag dat je denkt dat het gestopt is begint het plotseling opnieuw zo ook vandaag. wij zijn al bij de gynecaloog geweest voor een vaginale echo daar was alles wat te zien was goed. nu heb ik morgen een echo van de buik, omdat ik tijdens mijn menstruatie altijd hevige pijn links onder in de buik heb en als ik plas dan schreeuw ik het uit van de pijn links onder in mijn buik. ik ben hiervoor ook al bij de huisarts geweest die heeft me de eerste keer lactulose voor geschreven omdat ze dacht aan een ontlasting prop. nu deze maand weer het zelfde, en dus toch maar naar de echografie. wie herkent mijn verhaal en heeft hier iets concreets uit gehaald. ik denk zelf dat ik endometriose heb. we hebben trouwens in april weer een afspraak bij de gynecaloog voor verder onderzoeken etc. famke
Endometriose kan veel verschillende klachten geven dus dat is moeilijk te zeggen. Na een laparoscopie kunnen ze de diagnose endometriose stellen. Heb je andere klachten naast pijn tijdens menstruatie?
Dat is inderdaad lastig te zeggen. Bij mij is begin dit jaar endometriose vastgesteld tijdens een laprascopie en ik heb nooit enige klachten gehad. Heb verklevingen van de eileiders, bij de achterkant van de baarmoeder en bij mijn darmen. Maar even het onderzoek bij de gyn afwachten denk ik...
bij mij is er ook een verdenking op endometriose, maar wij moeten afwachten... wellicht in de toekomst een laprascopie. ik had 1 dichte eileider, en mijn baarmoeder zit naar achter gekanteld tegen mijn darmen aan, hierdoor heb ik de eerste 2 dagen heel veel pijn met ontlasting. had jij hier ook last van? hoe lang moest jij wachten op jou laprascopie?
Nee het gekke is, ik heb nooit ergens last van gehad. De eerste menstruatiedag voelde ik me niet echt heel fit, nam 2 Aleve Feminax en ik kon er weer tegen. Ik had die eerste dag ook een beetje onregelmatige stoelgang, maar nooit last of pijn... Ik ben nog door mijn eigen gynaecoloog geopereerd in januari (wachttijd 3 weken), hij dacht toen de eileiders door te gaan spuiten maar zag dus toen hij bezig was endometriose (daarvoor niet eens ter sprake gekomen) en het is bij mij best ernstig (hij noemde het 'indrukwekkend') Hij heeft me direct doorverwezen naar het VU (een maatje van hem werkt nl daar als endo-arts en hij is nu ook mijn arts). Dacht dat ik wel snel terecht kon, nou niet dus! Kon in de eerste instantie pas 2 maanden later terecht voor eerste gesprek, uiteindelijk was er na 2 weken een plekje vrij gekomen. Nu zijn we 2 maanden verder en is mijn behandelplan klaar (zie handtekening), mijn eigen gyn dacht dat ik nogmaals in het VU geopereerd zou moeten worden, maar dat is niet nodig. 3 maanden lucrin en dan (als de lucrin aanslaat op de cyste, er zit er 1) door met ivf. Maar als ik wel geopereerd had moeten worden was de wachttijd 3 maanden. Frustrerend hoor, dat wachten... Ik hoor 5 juni of we door kunnen naar ivf en de lucrin dus zijn werk gedaan heeft...
hallo dames nou gister heb ik een buik echo laten doen bij de radioloog, op het eerste gezicht zag die geen rare dingen ik krijg maandag definitieve uitslag. de buikpijn is heel vervelend mischien is het ook wel iets met de darmen of zo. maandag ook een nieuwe afspraak maken bij de gyn. famke
Spannend Famke! Hopelijk valt het mee...! Bij mij was de endometriose ook niet te zien op de echo's, ook niet op de MRI. Echt pas met de kijkoperatie. Maar het wachten is rot he, je bent zie ik ongeveer gelijk met mij gestopt met de pil en ik sta ook nog steeds met lege handen. En moet je kijken wat er inmiddels bij ons allemaal speelt... had ik ook nooit gedacht. Vind het vooral rot als ik hoor dat anderen in mijn directe omgeving zwanger blijken te zijn....
Hoi Willeke Ja We zitten in het zelfde schuitje helaas, ik had dit ook niet helemaal voorspeld toen ik stopte met de pil.ik gaf het een paar maanden maar dit zeker niet. In mijn familie en vrienden kring zijn heel veel zwanger, sommigen niet eens gepland dat is helemaal zo erg vind ik. Ik ben er ook elke dag mee bezig helaas, vanmorgen heel erg gehuild mijn vriend was er bij. hij wordt morgen 33 en ik in mei 30. Ik had het allemaal anders voorgesteld. Klokje tikt wel door helaas. Famke
Ja meid, confronterend he.. ik begin het ook steeds lastiger te vinden.. Omdat wij 2 weken geleden redelijk goed nieuws kregen (mochten gelijk beginnen met 3 mnd lucrin en daarna als de cyste daardoor weg gelijk door met ivf) zat ik echt in een soort positieve flow, kon alles aan! Afgelopen donderdag hoorde ik dat mn nichtje zwanger is, nou, alsof ik een dreun in mijn gezicht kreeg... vreselijk!! Niet dat ik het haar niet gun, juist heel erg (weet dat het bij haar ook niet vanzelf ging), maar het is toch pijnlijk... Had nooit gedacht dat wij ook in zo'n pakket zouden terecht komen nee. Ik ben zelf (pas) 27 (dit zeg ik ook 100x per dag tegen mezelf haha, zelf-geruststelling zeg maar ), mijn vriend is 35 dus wel weer wat ouder. Vind het voor hem ook zo rot, het komt omdat het bij mij niet in orde is... Hij neemt me absoluut niets kwalijk, maar trek ik het me mezelf aan... Wanneer moet je weer naar de gyn? Of weet je meer?
hoi willeke ja vooral als je te horen krijgt als iemand in de familie zwanger is, dan is het net of je een dreun krijgt idd. en tuurlijk gun je ze het wel maar omdat je het graag ook wil maakt het het wel moeilijker. ik moet morgen een nieuwe afspraak maken bij de gyn voor verder vervolg. ben benieuwd. ook morgen bellen voor definitieve uitslag van de echografie, maar gok dat daar verder niks uit komt. afwachten maar weer. voor jullie ook sterkte en hopen dat het bij jullie ook snel mag gebeuren. famke