Hallo Dames, ik had afgelopen week vruchtbaar slijm en donderdag was deze op zijn hevigst en rekbaarst. De ovulatietest werd al ietsje donkerder. Vrijdag (gister dus) had ik een voor mij positieve ovulatietest. Officieel niet positief, maar gezien vorige ronde worden ze bij mij niet donkerder. Alleen was het vruchtbare slijm alweer op zijn retour. Nu heb ik op internet gelezen dat je het vruchtbaarst bent als je die slijmpiek hebt en als de slijm weer minder wordt je je eisprong hebt gehad. Maar de ovulatietest gaf aan dat ik dan vandaag of morgen pas mijn eisprong heb. Maar dit is dus tegenstrijdig met wat mijn slijmpiek aangeeft. Wat moet ik nu aanhouden/geloven? Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden Liefs stokstaartje
Ik zou naar je lichaam luisteren. Het blijven testen. Helemaal zeker weet je het natuurlijk toch niet. Ik zou zeker klussen meid. Je kan natuurlijk ook voor he eisprong zwanger worden. Gezond zaad kan paar dagen leven! Succes!
gezellig maken doen we zeker! Mijn vraag is ook niet wanneer ik moet klussen. Mijn vraag is wie nu gelijk heeft. De slijmtest of de ovulatietest.....Dit is meer van wanneer ik kan testen en dat ik weet hoeveel dpo ik ben
Nu snap ik het Ik zou dan de test nemen als rekensom Dan zou ik 14 dagen optellen bij je laatste positieve test. Soms test je 2 keer positief Niet iedereen'
Ik zou zo tellen:tweede dag na je eerste positieve ovulatietest je eisprong,dus derde dag na je eerste positieve ovulatietest is 1 dpo.Gewoon van het langst uitgaan,dan test je zeker niet te vroeg.
bedankt dames. Ik heb vanmorgen de hele ochtend buikpijn gehad en de rest van de dag niet meer. Alleen het gevoel bij hard zitten alsof mijn organen wat gevoelig zijn. Is dit nu dan de laatste groei geweest of de echte eisprong. Heb de hele week al wel een beetje raar gevoelig gevoel in mijn buik. Maar dit was echt pijn.
Voor wat ik hier altijd allemaal lees is de 'ovulatiepijn' de laatste groeispurt van je eitje. Ik vind jouw vraag een hele goede, want ik heb deze maand hetzelfde gehad.. eerst vruchtbaar slijm, en toen dat minder werd/weg was pas de positieve ovutest.. ik vond het ook vreemd.. maar ik denk persoonlijk toch dat je meer naar de signalen van je lichaam moet kijken dan naar de ovutest.. (al geven de testen natuurlijk wel ook een beeld) Maar ben het eens met pipo wat betreft het testen.. dan kun je beter de ovutesten aanhouden, weet je zeker dat je niet te vroeg test..
* Ovulatietesten zijn betrouwbaarder dan symptomen lichaam (groeipijn en slijm) * Bij niet overtuigende ovulatietesten is temperaturen het betrouwbaarst! Succes.
ja maar de ovulatietesten is ook een signaal van mijn lichaam. Het is immers mijn eigen aangemaakte urine. En een eitje kan niet springen zonder de LHpiek toch? En die slijm wordt geloof ik gedaan door stijging van oestrogeen. Nou ja de dag voor de slijmpiek gezellig gehad. En de dag na de slijmpiek wat tevens de dag van de positieve ovulatietest was. Vanavond ook nog maar even en dan hebben we alle kansen wel benut denk ik haha
Ik heb soms wel 5 dagen vruchtbaar slijm dat zelfs wisselt tijdens de dag. Ook heb ik sommige maanden geen zichtbaar vruchtbaar slijm (met afvegen bijv.) Ik zou uitgaan van de ovulatietesten (icm temperaturen). Ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt in ronde 2. Ik wilde ook snel zwanger worden maar ben na een maand of 6 pas met ovulatietesten begonnen. Het lijkt me ook niet fijn om vanaf het begin al te stressen om je eisprong etc
ik stress er ook niet om hoor. Ik gebruik de testen ook niet voor het gericht klussen, maar op de achtergrond voor iets meer duidelijkheid omdat ik net van de pil af ben die bekend staat om ontregelde cyclus en nog borstvoeding geef. En vind het fijn om te weten wanneer ik ongeveer kan testen. Niet dat ik weken in onzekerheid zit terwijl ik nog niet eens een eisprong gehad zou hebben. Toen we voor onze eerste gingen gebruikte ik ze ook niet, maar toen was ik al een jaar van de pil af en had een super regelmatige cyclus. Toen maakte ik alleen gebruik van het cervixslijm, maar na de miskraam had ik dit niet meer. Dus voor een beetje duidelijkheid voor mij omtrent cyclus dus de ovulatietesten
Ik dacht altijd zeker te weten wanneer mijn eisprong was doordat ik het voelde en het slijm. Tijdens Ons medisch traject leerde mij anders. Het meeste slijmverlies had ik op dag 12, mijn eisprong op dag 15. In mijn geval gaf de ovulatietest dus een betere indicatie.
Ik zal iets uitgebreider zijn * geen eisprong zonder LH piek, de LH piek is meetbaar in urine met een ovulatietest. * maar een Lh piek is geen garantie voor een eisprong, soms kun je 2 keer een lh piek krijgen. * wat een eisprong bevestigd is een stijging van progesteron, die is meetbaar door een blijvende temperatuur stijging. Vrij simpele scheikunde. Cervix slijm hoeft dus niet per definitie iets te zeggen over een eisprong omdat dit eigenlijk niet meetbaar is.
er14: owkej dus het is helemaal zo gek nog niet wat er nu gebeurd. Geeft me goed gevoel. Dacht zelf ook dat ovulatietest betrouwbaarder was, maar dacht even vragen aan de mensen die er meer kennis van hebben mamalap: bedankt voor de uitleg! Ik had net bij afvegen wat bruinverlies in het slijm. Misschien dan toch eitje gesprongen vanmiddag en heb ik nu een ovulatiebloeding. Bijzonder hoor hoe zo'n lichaam werkt haha