Positief???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tweedewondertjee, 23 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweedewondertjee

Tweedewondertjee Fanatiek lid

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Ja idd! Kunnen we weer verder!
    Vanaf welke dag kan ik beginnen met testen? Vanaf dag 12 ofzo en dan vandaag is dag 1??

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Vandaag is cyclusdag 1 idd. Je gaat uit van je korste cyclus en begint dan op de dag die volgens het tabelletje in de bijsluiter bij die cyclus hoort

3. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Kortste cyclus van afgelopen halfjaar is 32 dagen.

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Dan begin je op dag 15

Tweedewondertjee vindt dit leuk.
  5. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Welke urine ‘moet’ je gebruiken voor een ovulatietest?

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Geen ochtendurine, verder maakt het niet zoveel uit dacht ik

7. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Oke bedankt!

8. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Zaterdagochtend m’n ongi begonnen en gister was het al veel minder bloed.. vandaag al niet meer ongesteld .. o_O wel erg kort haha

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.347
    8.850
    113
    Vrouw
    Geen ochtend urine. Wel van tevoren even ongeveer 2u niet plassen en drinken.

10. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Okee dankjewel! :)

Mim89 vindt dit leuk.
  11. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Mooi vroeg begonnen met het opsporen van m’n ei!

Bijgevoegde bestanden:

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    dat is wel heel vroeg ja haha. zelfs ik met een cyclus van 24 dagen heb pas een eisprong op dag 16 bij een lf van 10 dagen (posi test op dag 14), maar als mijn lf 14 dagen zou zijn is de eisprong op dag 10 zijn (positest op dag 8). Maar zo weeet je wel zeker dat je je ei niet gaat missen:D

13. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    haha dat wou ik er ook mee bereiken, zodat ik m’n ei niet kan missen haha! Is 1 ovulatie test genoeg per dag? Rond 12:00 uur? & ondertussen houden we het nog gezellig tussen de lakens :oops::D

14. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja dat is echt genoeg om 1x per dag te testen. als de testen bijna positief zijn, dus bijna even donker dan zou je eventueel 2x per dag kunnen gaan testen, maar i.p. hoeft dat niet

15. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    okee bedankt! Ik zal af en toe wat fotootjes hier wel delen! Wat zou eventueel het nut hebben dan om dan 2 x die dagen te testen? En als ze wel bijna even donker zijn hoevaak dan gezellig maken?

Lieve91 vindt dit leuk.
  16. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    #136 Stokstaartje86, 9 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2021
    omdat je in theorie je piek kunt missen als het een korte piek is. Dan krijg je net geen positieve test. En in theorie zeggen ze dan je hebt geen positieve test dus je hebt geen eisprong gehad. Maar ik kreeg nooit positieve testen op de action bijv maar 1 die het donkerst was. In mijn geval was die zelfs verreweg van positief, maar het bleek wel mijn piek te zijn. Als ik nu niet zwanger was geweest dan had ik extra gevoelige ovulatie testen gekocht en waarschijnlijk daarmee wel een echte positieve test kunnen krijgen. In januari werd ik dus 13 dagen na de donkerste test op cd 13 ongesteld. Overeen komend met een cyclus van 25 dagen en lf van 10 (normaal 24 dagen) Deze maand was mijn 'donkerste' test op cd 12 wat overeenkomt met mijn cyclus van 24 dagen en lf van 10

Bijgevoegde bestanden:

17. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Aah zo, inderdaad niet hele donkere testen nee.. ik hoop dat ik straks knallers heb met ovulatietesten en dat het deze ronde mag lukken! Hebben de ovutesten bij jou uiteindelijk gezorgd voor een ‘snellere’ zwangerschap? Waardoor je dacht nu gaan we het even ‘extra’ gezellig maken? :oops:

18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    nee het was meer houvast voor mezelf. Ik heb sowieso veel zin rondom eisprong haha. Voor de bewuste zwangerschap ben ik ongepland zwanger geweest zonder dat ik het wist. Ik kwam er achter doordat ik een miskraam kreeg. Bij de eerste bewuste zwangerschap nooit gebruikt, direct eerste ronde zwanger.

Bij de tweede heb ik ze gebruikt omdat ik halverwege de cyclus elke keer begon te bloeden tot die na 10 dagen overging in een echt ongi. Toen kwam ik er dus achter dat ik ovulatiebloedingen had en een lf van 10 dagen. In de derde ronde raak, maar ik gebruikte de minipil voordat we voor een kindje gingen en ben naar de gyn geweest voor het bloedverlies om te kijken of alles oke was. Dat bleek zo te zijn want die cyclus was het dus raak haha. De gyn gaf aan dat het vaak 2 maanden duurde voor het lichaam weer hersteld was na de minipil dus eigenlijk was het alweer de eerste ronde raak.

En nu heb ik een maand voor we er voor gingen (januari) gecheckt of mijn cyclus nog hetzelfde was als bij de tweede en dat was zo. Toen we er echt voor gingen wou ik ze niet gebruiken, maar door dat manlief minder zin heeft door psychisch shit werd ik ineens bang dat ik mijn eisprong zou missen en heb toen toch getest. Vandaar in het tweede rijtje maar een paar testjes. Maar ook nu dus eerste ronde zwanger. Dus in mijn geval heeft het niet sneller tot een zwangerschap geleid, omdat ik eigenlijk niet sneller dat dit zwanger kon worden:rolleyes: Ik ben me zeer bewust van dit geluk en daarom doe ik altijd braaf mee met moeders voor moeders om andere stellen ook te helpen bij hun baby geluk

19. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Ooh jeetje wat een verhaal en idd sneller dan snel kon niet :eek:
    Ik was bij mijn 1e kindje ook heel snel zwanger zonder er bewust mee bezig te zijn (qua cyclus) was binnen 3/4 maand zwanger toen we ervoor wouden gaan!
    Alleen nu zijn we vanaf sept/okt wat begonnen met van we zien het wel.. maar de wens is nu zooo erg aanwezig dat ik liever gister dan vandaag zwanger mag raken zeg maar.. en aangezien ik weer zo’n lange cyclus erbij heb wil ik me ei eens gaan opsporen en volledig benutten en hopen dat het deze ronde voor ons raak mag zijn!! :thumup::oops:

20. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ja als je een onregelmatige en lange cyclus hebt was ik ook direct actief begonnen met ovulatietesten. Heb je toch wat meer onzekerheid en hoef je ook niet week op week af om de dag te seksen. Dat is best belastend lijkt mij

Deel Deze Pagina