De titel zegt het al... Wat is de "normale" tijd dat je je inschrijft voor kraamzorg? Kom net bij verloskundige vandaan en die gaf me allemaal folders mee. Heb hier eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Het enige wat ik wel weet, is dat ik geen behoefte heb aan 8 uur per dag kraamzorg. Vond dat vorige keer ook zo vreselijk. Alsof je heel de dag visite had zo voelde het. Was blij dat ze opgehoepeld was om 5 uur. (Niks persoonlijks hoor was hele leuke meid)
Ik zou gewoon gelijk inschrijven. Het verschilt per regio, maar er zijn soms toch wel wachtlijsten en drukke periodes. Hoe eeer je inschrijft hoe meer kans je hebt dat je verzekerd bent van zorg. Je hoeft pas later in de zwangerschap aan te geven hoeveel uren je wilt.
Ik heb rond 16 weken ingeschreven voor de bevalling en voor kraamzorg. Zou het in ieder geval al op tijd doen, dan is het maar geregeld en weet je zeker dat je zorg kan krijgen.
Hier is voor de 12 weken zwangerschap inschrijven wel nodig. Maar is misschien wel verschillend per bureau.
Ik heb donderdag de termijn echo dan schrijf ik me via Menzis in dat is dan ook gelijk voor mijn kraampakket
Ik kom net van de telefoon af met de zorgverzekeraar en die gaf al aan mij zo snel mogelijk in te schrijven. Ik zou er deze week dan eens over nadenken en dan in te schrijven, als ik de reacties hier lees dat voor 16 weken te doen.
Had ze ook net aan de telefoon omdat ik wilde weten of het kraamzorgbureau wat ik op het oog heb een contract met hen heeft (gelukkig wel). De medewerker vertelde dat het hoe eerder hoe beter is en dat het in bepaalde periodes drukker kan zijn en dat sommige bureaus meer in trek zijn. Ik heb me maar gelijk aangemeld anders moest ik terugbellen en weer 10ct per minuut betalen haha. Das dan mijn praktische kant die alles ruim op tijd geregeld wil hebben. Ik denk wel dat ik uitzonderlijk vroeg ben hoor
Ik moest 't regelen na de termijnecho van 10 weken en in ieder geval voor 14 weken. Stond ook in de folder van de kraamzorg.
11 november een tweede echo (13+ weken zwanger). Als die echo ook goed is, wil me aanmelden voor kraamzorg en een kraampakket bestellen. Ik krijg dan ook pas een uitgebreide informatiemap van de verloskundige mee.
Hier werd geadviseerd het voor 14 of 16 weken te doen. In ieder geval staat op het te-bespreken-lijstje van de VK bij de 16-weken afspraak of kraamzorg geregeld is. Ik zit er helemaal niet op te wachten, maar heb het uiteindelijk bij 15,5 week toch maar gedaan.
Mijn VK zei dat er in mijn omgeving een heel fijn bureau zit waar ze heel goede ervaringen mee hadden. Toen ik vroeg wanneer ik moest inschrijven zei ze dat ik waarsch al te laat was voor dat bureau, ik was serieus pas 6 en halve week zwanger! Heb met 7wk gebeld na de 1e echo en ze zeiden dat het nog wel kon. Ach anders had ik nog bij een ander bureau gekund, dus ik maakte me ook niet zo druk. Ik had erop gerekend dat na de combitest een goed moment was...
Ik heb het rond week 14 gedaan, op advies van de verloskundige (regio Amsterdam schijnt nogal druk te zijn)
Poeh hier met 6 weken geregeld en ik kon er nog maar net bij!! Met 14 weken had ik een serieus probleem gehad. Maar zal wel per regio verschillen??!!