Hoe hou ik vol?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Floortje27, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Floortje27, 30 okt 2013
    Laatst bewerkt: 30 okt 2013
    Hoi meiden,

Ik zit er zo doorheen, ik ben vanaf week 6 misselijk en geef dagelijks over. Vooral vanaf 16 uur is het heel erg totdat ik ga slapen. Ik krijg voor 16 uur dus wel wat eten en voldoende vocht binnen. Ik ben straks al 7 weken thuis van m'n werk. Hoe ga ik dit nu toch volhouden? Ik voel me er erg neerslachtig door en heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, eerder dat ik ziek ben :( ik gebruik al Emesafene zetpillen dat werkt niet echt.

2. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je al bij de dokter geweest? Ik heb vanaf week 6 gespuugd tot week 20 de hele dag door maar heb tabletjes gehad met week 8 emesafene geloof ik. En dat hielp enorm eerst werd het gewoon minder en later kon ik met tabletjes het de hele dag volhouden. Met 20 weken had ik ze niet meer nodig. Ik hoefde eigenlijk alleen te bellen naar de dokter en kon ze meteen ophalen bij de apotheek

Hoop dat je hier wat aan hebt

3. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie. Ja had het net toegevoegd ik gebruik al Emesafene maar dat werkt niet echt.

4. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Je kunt de HA ook naar iets anders vragen.. Primperam bv.
    Sterkte ermee!! :) komt vast en zeker goed!!

5. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had trouwens de gewone tabletjes. Een vriendin van mij had eerst de zetpil ervan dat werkte niet en later de tabletjes wel.
    Hopelijk is het snel over!

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje , dat is weinig genieten op deze manier. Hoop dat je je snel.beter voelt.

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Primperan is geloof ik inderdaad wat sterker dan emesafene. Zelf was ik van week 5 tot 15 niet lekker, de hele dag naar gevoel in je maag. Gelukkig maar een enkele keer zo misselijk dat ik moest spugen. Uit wanhoop, na alle mislukte huismiddeltips, de armbandjes van sea bands geprobeerd. Geloofdee r niets van, want in mijn hele mmm traject heeft acupuntuur ook nooit wat gedaan. Dit zijn een soort zweetbandjes met een knikker erin die je op een bepaalde plek om je polsen draagt. Ik geloof iets van 15 euro bij de etos. En tadaaaa, binnen een uur voelde ik me al beter. Daarmee was het wel uit te houden, nog steeds wel de ene dag beter dan de andere. Maar ik vond het een wonder!
    Misschien voor jou ook een poging waard?
    Sterkte!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ook primperan vragen en dat proberen.
    Voor tips enzo zou je ook eens kunnen kijken op Steunpunt hyperemesis gravidarum | Daar staan ook nog andere medicijnen enzo op.

9. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips, ik heb al veel geprobeerd ook de seabands hielp helaas niet. Ik had de huisarts vorige week al gebeld voor een ander middel maar ze zeiden dat dit vaak hetzelfde effect als Emesafene heeft maar wel zwaarder middel waren ze niet zo happig op.
    Ik ben ook vooral bang dat het kindje niet goed groeit ik eet geen groente soms fruit dmv een smoothie. Het thuiszitten en beroerd voelen breekt me nu op...

10. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Eet je geen groente en fruit omdat je hier zo misselijk van word, of omdat je het niet lust? Want nu loop je heel veel vitamines mis, die er mede voor zorgen dat je lichaam beter bestand is voor virussen/bacteriën.. en dat je (waarschijnlijk) beter tegen de misselijkheid kunt... misschien idee om extra preparaten te gaan slikken? :)

Enne primperam is indd sterker.. ik ken het middel doordat ik in de zorg werk.. en daar werkt het 9/10x erg goed! :)

11. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groente vooral omdat ik daar steeds van moet spugen. Neem sinds twee weken elke dag een smoothie met verschillende soorten fruit.
    Het kost me moeite om wat klaar te maken dan sta ik al te kokhalzen blegh. Ik slik een multivitamine hoor. Vanochtend toch moed verzameld om de HA nog een keer te bellen, is hij vandaag afwezig:( morgen nog een poging.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is vrij gebruikelijk bij zwangerschapsmisselijkheid dat je geen groente binnen krijgt. Enige wat soms wel eens wil is koude komkommer.
    Zorg in elk geval dat je genoeg vocht binnen krijgt en probeer verder te eten wat je nog aanstaat. Vaak zijn dat ook dingen die je normaal als ongezonder ziet, maar als je weinig kunt eten dan heb je die dingen wel nodig voor de vetten, koolhydraten, vezels etc.

13. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Je hoeft niet bang te zijn dat de kleine niet goed groeit. Was met mijn eerste zwangerschap ook zo misselijk. Ben toen uiteindelijk met 15 weken opgenomen met complete uitdroging. Na 4 dagen in het zkh was het weer op pijl en sinds toen had ik een super zwangerschap. Medicijnen hielpen ook niet. Hou er rekening mee dat je door dat je veel spuugt je uitdroogt en door dat je uitdroogt je gaat spugen. Anders je urine laten checken en misschien is een opname een goed idee. Dan voel jij je snel beter. Urine kan je bij de huisarts laten checken. Opnames zijn natuurlijk niet leuk, maar het kan goed helpen.

Bij deze uk was ik weer zo misselijk en heb vrij snel gezegd dat ik opgenomen wilde worden. Wilde alleen het weekend nog thuis zijn en maandag voelde ik me weer beter en ben uiteindelijk dus niet opgenomen. Ben nog steeds af en toe misselijk, maar zo erg als bij de eerste is het gelukkig niet.

Het is erg vervelend, maar je kan er niks aan doen. Lekker op bed/bank en rustig aan doen. Hopelijk ben je snel van de misselijkheid af.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ohw de kleine pakt wat het nodig heeft, dus die doet het vast prima. Dat zeiden ze bij mij iig in het ziekenhuis bij de eerste.

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Snap je gevoel heel goed Floortje. Bij mijn eerste ben ik tot en met 16 weken continu misselijk geweest. Vanaf het moment dat ik m'n ogen opendeed totdat ik ze weer dicht deed. Kon ook echt niet genieten. Overgeven deed ik gelukkig dan weer niet. En elk luchtje deed me zo kokhalzen, was echt niet leuk meer. Maar na 16 weken werd het langzaam beter en verdween de misselijkheid.

Wat ik met m'n verhaal wil proberen te bereiken? Je een hart onder de riem steken en je laten weten dat het niet hoeft te blijven. Werd er zelf zo down van toen ik na 13 weken nog misselijk was. Dacht er nooit vanaf te komen maar het kan dus echt. Kleine beetjes eten en verstand verder op nul. Hoe moeilijk ook. En geen zorgen over je voedingsstoffen hoor, je kindje komt niets te kort! Sterkte meis!

16. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief jullie reacties doet me goed!

17. Mommy93

Mommy93 Lid

1 okt 2013
    35
    0
    0
    opleiding zorg en welzijn
    Den Haag
    Hoi Floortje ,
    dit komt me heel erg bekend voor ik hoop dat het na de 12 weken weg is bij jou , ik heb dit nu nog steeds dat hele erge spugen meerdere malen perdag ! hoop dat dit bij jou niet gebeurt , goed blijven eten en drinken !

18. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Toen ik nog op de kraamafdeling werkte gaven wij hypereamesis patiënten altijd antagel en dat hielp vaak goed, misschien hier eens naar informeren bij de huisarts?

Deel Deze Pagina