is groene thee slecht voor de zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amsterdamm88, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amsterdamm88

amsterdamm88 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik drink vrij veel groene thee,
    Nou heb ik van de week gehoord, dat groene thee erg slecht is voor het ongeboren kindje. Is dit een fabel of is dit echt waar? want anders stop ik natuurlijk meteen met drinken.

alvast bedankt

2. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees mee, want ben hier ook erg benieuwd naar, aangezien ik zelf ook groene thee en rooibosthee drink.

liefs sannie

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Groene thee bevat geen cafeïne en mag je dus gerust drinken. 'Gewone' thee (waar wel cafeïne in zit) moet je met mate drinken.

4. chantal1985

Verder wordt zogenaamde 'laxerende' thee afgeraden. Groene thee is dat niet, dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken. ;)

5. amsterdamm88

Oke, want wat mij verteld werd was dat er antioxidanten in groene thee zitten, wat schadelijk voor het kindje is.

6. chantal1985

Hmm, dat heb ik nog nooit gehoord... Maar je zou het voor de zekerheid je verloskundige kunnen vragen?

7. amsterdamm88

Ja ik heb het idd dus ook nog nooit gehoord, maar zal het toch eens gaan navragen.

Bedankt voor de reacties

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De vraag is waar je het gehoord hebt, want er gaan zoveel broodje aap verhalen, dat je bron wel belangrijk is. Ik heb iig nog nooit gehoord van dat groene thee slecht zou zijn voor het kindje - of uberhaubt voor ook maar iets slecht zou zijn!

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Groene thee bevat wel cafeïne, maar niet zo veel. Zolang je geen zesendertig liter per dag drinkt zal het wel loslopen.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Groene thee bevat WEL caffeine!! Dus matig met de groene thee! Rooibosthee en kruidenthee is dan een beter alternatief!

11. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag best een bepaalde hoeveelheid cafeïne hebben, zou gewoon eens opzoeken wat het cafeïne gehalte is van groene thee, volgens mij is dat wel minder dan normale zwarte thee.

Koffie en zwanger worden

anti-oxidanten zijn niet slecht voor je kindje, vitamine C bv is ook een anti-oxidant ;)

Dit staat zelfs op een website;

Zwangerschap - 24 weken

Je baby
    Je baby is nu zo’n 30 cm lang. Dat is ongeveer de lengte van een tijdschrift. Het gewicht is opgeklommen naar 600 gram.
    Jij
    Je immuunsysteem helpt je gezond te blijven. Zorg er dus goed voor. Gezond eten, regelmatig bewegen en voldoende slaap geven je immuunsysteem een boost!
    Wat betreft je voeding is het slim om producten te kiezen die veel antioxidanten bevatten. Antioxidanten zijn bioactieve stoffen die een beschermende werking op het lichaam hebben. Belangrijke antioxidanten in onze voeding zijn vitamine C en E, bètacaroteen en selenium. Zij zijn vooral terug te vinden in groente, fruit en granen. Lycopeen is ook een antioxidant. Vooral tomaten (producten) zitten er vol mee.

22 tot 25 weken zwanger - Nutricia geeft advies

Zelfde is met vitamine A, teveel is niet goed, maar je hebt het wel degelijk nodig! de aanbevolen dagelijkse dosering voor een zwangere vrouw is zelfs hoger dan een niet zwangere. Vraag anders of je wat informatie kan krijgen bij je VK wat je wel en niet mag eten en qua vitamines wat de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid is.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Groene thee bevat theine, net als zwarte thee. Dat maakt het niet slecht om te drinken maar alternatieven als kruidenthee (bijv die van pickwick met fruitsmaakje) of rooibos zijn beter (die bevatten geen theine).
    Heeft dus niets met de antioxidanten te maken hoor.

13. chantal1985

Hmm, ik heb toch echt (meerdere malen) gelezen dat (echte) groene thee geen cafeïne bevat. Is dat niet alleen bij groene thee met een smaakje? Ik zal straks eens even opzoeken waar ik dat had gevonden.

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    <LI jQuery1288172232686="38">Welke thee kan ik drinken tijdens mijn zwangerschap? Het Voedingscentrum adviseert om tijdens de zwangerschap niet meer dan 300 mg cafeine per dag te consumeren. Een kopje koffie bevat gemiddeld 90 mg cafeine en een kopje thee bevat gemiddeld 30 mg cafeine. Het is overigens beter om voorzichtig te zijn met kruidenthee. Van een aantal kruiden is bekend dat zij een effect kunnen hebben op de zwangerschap. Van de meeste kruiden is er te weinig informatie beschikbaar om een effect uit te sluiten en kunnen daarom beter vermeden worden. Groene thee met Ginseng is in ieder geval niet geschikt om te drinken tijdens zwangerschap.
    <LI class=active jQuery1288172232686="40">Welke theevarianten bevatten geen theïne? Theïne is een stof welke van nature voorkomt in theeblaadjes. Zodoende zit er theïne in alle Pickwick varianten die daadwerkelijk thee bevatten (zwarte thee, groene thee en witte thee). Alleen de zogenaamde "kruidentheeën" waaraan geen thee is toegevoegd bevatten geen theïne.

Vond ik dus net op pickwick.nl, tot mijn verbazing toch theine in groene thee, wist ik niet...

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Als er in een kopje thee 30 mg cafeine zit, kan dat toch echt geen kwaad, zolang je geen liters en liters thee per dag drinkt. hetzelfde over wat er staat over kruidenthee: als je het met mate drinkt, prima. Er zijn natuurlijk voedingsmiddelen en gewoonten die slecht zijn in je zwangerschap, dat staat buiten kijf. Maar ik vind dat er ook in overdreven kan worden.

16. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Ik dronk van Zonnatura Theine-vrije thee..
    Dan wist k zeker dat k goed zat:D

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het staat ook altijd op het pakje dat er geen caffeine of theine inzit.

18. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ik heb gehoort dat groene thee goed is tegen zwangerschapskwaaltjes:D

19. chantal1985

Groene thee van Pickwick bevat wel theïne:

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Er zit wel een verschil in groene thee van Pickwick of groene thee van bv zonnatura.
    Alle thee van Pickwick heeft geloof ik theine, terwijl niet elke groene thee theine bevat.

Verder vind ik het niet zo boeiend, ik drink ook gewoon 'zwarte' thee.

Deel Deze Pagina