Harde buiken of oefenweeen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nicky1989, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Hay allemaal,

Ik maak me nu wel een beetje zorgen, daarom toch even de vraag hier. Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en heb ernstige bekkeninstabiliteit sinds week 15 ongeveer (lees bedrust, rolstoel en beperkt werken mag enkel omdat ik ZZPer ben en anders geen geld heb, 2 x per week bekkentherapie en na 2 uur staan of lopen moeten liggen omdat mijn benen er anders mee ophouden).

Nu heb ik sinds een dag of 4 pijn in mijn buik. Ik had natuurlijk al wel bekkenpijn ook boven mijn schaambeen en wat bandenpijn doordat het hele gebied gevoelig is. Maar ik had zondagavond echt het idee dat ik ontzettende last van mijn darmen had (maar die werkten normaal), en de laatste vier dagen het gevoel (op en af) dat mijn buikspieren ongeveer 10 cm te kort zijn waardoor ik met momenten krom loop van de buikpijn.

Elke keer als ik denk....als het zo blijft....dan zwakt het weer af. Morgen voor (normale) controle naar de verloskundige. Maar ik dacht zelf aan harde buiken omdat mijn buik ook knetterhard word (alsof er een voetbal in zit). Maar nu las ik dat je harde buiken niet (zo) zeer mogen doen...

Herkent iemand dit? En zijn dit misschien oefen weeën? Of is dit iets waarmee ik VK moet bellen? En kan dit wachten tot morgenmiddag????

Sorry, veel vragen. Mijn eerste zwangerschap....

2. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

klink niet fijn meid! als ik het zo lees denk ik niet meteen aan oefenween.
    oefenweeen voelen meestal een beetje aan als menstruatiekrampen die komen en gaan.en ook die kunnen heel pijnlijk zijn en vaak verward worden met echte weeen.
    maar ik hoor jou meer over een trekkerige buikpijn. alsof je buikspieren strak als een snaar komen te staan. ( ik zou denken aan je baarmoeder die nu heel hard aan het groeien is. oftewel gemene groeipijn.
    het zou kunnen helpen om wat bewegingsoefeningen te doen .
    als je het niet vertrouwd zal ik wel even je verloskundige bellen:) voor je eigen gemoedrust.of ze even wil komen kijken voor je de nacht ingaat:)

3. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Klinkt inderdaad niet fijn! Hier ook vrij heftige bi vanaf week 6 en vanaf 21 weken volledig thuis. Ook ik heb lange tijd elke dag buikpijn gehad en als ik terug meer pijn in mijn bekken krijg komt de buikpijn ook terug. Wat ik ook heb is enorm last van mijn buikspieren. Voelt een beetje als zo een post elastiek die heel ver uitgerekt wordt zodat er kleine barstjes in komen zeg maar.. snap je het nog haha! Sorry weet anders even niet hoe ik het uit moet leggen. Na een paar dagen trekt het dan weer weg en merk ik dat mijn buik weer gegroeid is. Wat hier dan wel helpt is warmte. Voor mijn bekken zitten op een electrisch dekentje, op mijn buik een warme pittenzak of lekker in bad. Hoop voor jou dat het wat minder wordt, klinkt niet echt als een roze wolk waar je lekker van kunt genieten. Heel herkenbaar jammer genoeg..

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de zzp-er kan toch ook bij uwv aanmelden of heb ik dat mis?

5. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Heey allemaal,

Met een kruikje is het weer redelijk weggetrokken. Voelt iss als een elastiek met scheurtjes erin....alsof je buikspieren zeg maar 10 cm te kort zijn in verhouding tot de rest.

Zal vanmiddag VK nog eens vragen of t groeipijn kan zijn! Klinkt wel logisch.

Nee de BI is zeker geen roze wolk. Ben er heel boos en verdrietig van geweest en zit nu meer in de acceptatie. Maar de pijn is vreselijk en als ik bijneennbaas had geqerkt had ik allang moeten stoppen van mn bekkenpeut.

@cactusje: wij zzpers krijgen wel verlof (16 weken) maar dat is gewoon normaal zwangerschapsverlof (je krijgt maximaal minimum loon in doe 16 wk) maar dat houd in dat je het op zn vroegst 6 weken voor je bevallingsdatum in mag laten gaan.

Ik moet nog 11 weken tot mn verlof en als ik die niet werk heb ik geen inkomen. Er bestaat geen uitkering of ziektewet voor zzpers. Alleen als je een arbeidsongeschiktheidsverzekering hebt en daar kwam ik destijds niet in....omdat ik in t verleden een hartritmestoornis heb gehad. Zelfs met uitsluiting van hartproblemen wouden ze me niet opnemen in de verzekering. Dus dan heb je niet zoveel keus.

Probeer nu mn vaste lasten bij elkaar te werken.

6. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Sorry voor de typefouten. Autocorrect van mn mobiele telefoon

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Niet dat je hier nu veel aan hebt maar via het uwv is er ook een verzekering voor ziekte, misschien voor de toekomst.

Ik heb ook bi en heb daardoor ook regelmatig buikpijn. Tijdens de groeispurtjes voelt het ook of mn spieren te kort zijn.

succes ermee.

8. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Heey! Ja had dat idd even nagekeken maar Dat is er alleen als je die meteen afsluit als je voor jezelf begint nà een dienstverband. Heb ik destijds niet afgesloten en nu al vier jaar zzper dus kom je daar niet meer voor in aanmerking.

Wel thanks voor t meedenken.

9. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Moet volgende week naar verloskundige terug. Ze wou me toch eerder zien. Kreeg het laatst bij bekkentherapeut en het zijn echt harde buiken. soms tot wel 5 a 6 per dag.... Terwijl ik bijna hele dag veroordeeld ben tot bedrust ivm bekkeninstabiliteit

Deel Deze Pagina