Goedemorgen Dames, Ik ben bijna 22 weken zwanger en voel me goed.. het enige waar ik de laatste tijd erg veel last van heb zijn levensechte nachtmerries. Volgens de VK kan dit komen van de hormonen. Ik word vaak wakker van dat ik bijvoorbeeld in tranen ben of helemaal in angst rechtop in mijn bed zit. Het zijn vaak dromen die gaan over dat ML bij mij weg gaat.. of dat de kleine Uk dood op mijn buik gelegd gaat worden.. Badend in het zweet word ik dan wakker en voel me totaal niet uitgerust. Daarnaast word ik vaak wakker ervan en kan daarna de slaap niet meer vatten waardoor ik gewoon drie uur wakker lig en moe aan een nieuwe dag ga beginnen. Iemand een tip tegen de nachtmerries? of herkent iemand dit?
Ik heb dat ook een periode gehad. Daardoor ging ik uiteindelijk al bang slapen waardoor het alleen maar erger werd. Mij hielp het door voor het slapen een fijn, rustgevend muziekje op te zetten en ademhalingsoefeningen/ ontspanningsoefeningen te doen. Dan val je toch wat rustiger in slaap. Het schijnt erbij te horen helaas.
Dat heb ik ook! Ik ben dan nog maar 5 weken zwanger maar slaap onwijs slecht! En heb ook levensechte nachtmerries waardoor ik daarna zo bang ben dat ik niet eens meer kan/durf te slapen! Vannacht droomde ik dat er inbrekers in huis waren en dat ze een pistool richtte op mijn vriend.... bah!
Die heb ik ook al gehad.... Erg he!!! En slapen is normaal mijn grootste hobby maar dat is nu echt niet grappig...vind het gewoon eng om te slapen want meestal als ik weer wakker schrik en verder slaap dan ga ik gewoon weer verder waar ik was gebleven in mijn droom...
Heb ik ook last van gehad! 't is nu even wat minder, maar had ook echt levensechte dromen. Niet perse over zwanger zijn/baby, maar over van alles, maar wel echt heel echt en altijd hele nare dromen. Weet niet zo goed wat je eraan kunt doen.. Sowieso rustig naar bed gaan en nog even rustig zitten voor je gaat slapen ipv in alle drukte/stress gaan slapen, maar misschien doe je dat al wel.
Goedemorgen! Het is niet zo dat je nu ineens eng droomt door de hormonen, je slaapt lichter door de hormonen en daardoor onthoud je je dromen beter. Is heel vervelend, maar kan er echt bij horen. Ik was elke keer voor een echo erg onzeker en bang dat het fout zou zijn. In de week voor de echo droomde ik dan ook vaak enge dingen over m'n kindje of m'n man. Gelukkig is het nu een heel stuk minder! Niet het lichte slapen dan, maar de dromen. Ik was ook echt verlieft op mijn bed, heeeeeerlijk!!! Kon op m'n vrije dag lekker lang uitslapen. Sinds ik zwanger ben niet meer en nu echt een haat liefde verhouding met m'n bed. (Vaak plassen in de nacht, krampen, dan weer ineens klaar wakker. Je weet maar nooit wat de nacht brengt hihihi) Succes meid, hoop dat het minder gaat worden. O ja en dromen beteken nooit precies wat je droomt! Vaak zijn dit dromen die aangeven hoeveel je al om die kleine geeft en om je man!!
Bedankt voor je reactie... Ja ondanks dat het ongeboren is ben ik helemaal in love op het kleintje wat in mijn buik zit. Maar soms gaat het ook over mijn werk of vriendinnen... Zo eng en net alsof ik er echt middenin zit. Maar idd je slaapt ook een stuk lichter als voorheen... Ik blijf denk ik onbewust heel bang dat het fout gaat in mijn buik! Pfff hopelijl gaan de weken snel en kan ik straks zonder de angsten gaan slapen..
Hier ook een lotgenoot. Ik heb een periode veel nachtmerries gehad, toen ging het weer beter maar vanaf 30 weken ongeveer is het weer ellende met slapen. Ik slaap heel licht en droom voor mijn gevoel de hele nacht door. Soms kan ik 's ochtends 4 a 5 dromen navertellen, heel vermoeiend. En vaak akelige dromen over mijn kindje... Volgens mij is er niet veel aan te doen helaas. Het is een vervelende kwaal, ik vind dat vooral omdat ik uitgeput ben na zo'n nacht. En dan moet de dag nog beginnen
Ook last van gehad. Je schijnt je onbewuste angsten op die manier te verwerken. Ze zijn dus feitelijk goed voor het hele proces, maar daarom nog niet fijn. Bij mij zijn de nachtmerries onderhand een stuk minder, ik droom af en toe van de bevalling (ook een soort voorbereiding) en verder zijn de dromen vooral chaotisch. Het hoort er allemaal bij. Over het algemeen slaap ik wel rustiger/ beter als ik in de avond een tijdje rustig hebt gezeten zonder prikkels. (geen tv enzo)
Heb dat in het begin heel erg gehad gelukkig nu niet meer echt heel eng , heb nu soms wel aparte dromen maar enge niet meer gelukkig Zie dat we precies gelijk lopen 21 weken 4 dgen
Ik heb dat vanaf een week of 18 .. pfff het breekt je op want je slaapt niet goed voor je gevoel! Dat is wel heel erg toevallig dat we exact gelijk lopen. Hoe voel je je? en voel jij je kleine al?
Ja snap heel goed dat je opbreekt je slaap heb je echt hard nodig merk ik zelf, Ik voel me heeel erg goed heb nergens last van ik voel me kleintje sinds eind week 18 en sinds 20 weken echt duidelijk en van het weekend heeft papa de eerste keer ons manneke gevoeld dat was echt een mooi moment! En met jou, en mag jij ook al genieten van t leven in je buik
Vannacht ging het aardig goed.. alleen vanaf 03.30 uur wakker gelegen.. dus niet echt uitgeslapen.. pff vanavond maar op tijd naar mijn bed. Ik de kleine sinds week 17/18 eerst wat gekriebel en nu wel duidelijk aanwezig hoor.. vooral als ik op bed lig.. voel ik het aardig ploppen in mijn buik. Helaas heeft de papa haar nog niet mogen voelen terwijl dit ook voor hem heel bijzonder moet zijn.. hoop dat het snel mag komen.. Nou ik ga maar eens aan het werk.. omdat ik zo vroeg wakker was ben ik maar vroeg naar het werk gegaan.. dacht doe ik ook nog wat nuttigs.. hahah
Ik herken dat! Had ook van die enge dromen ( nu de kleine er is droom ik soms ook over allerlei dingen die 'mis' kunnen gaan) Het hielp bij mij om de dag rustig a f te bouwen. Geen tv op slaapkamer. Als ik beneden tv had gekeken, tv ruim voor naar bed gaan uit, op gemak wat drinken, mooi boek/tijdschrift lezen, even praten met mn man, in ieder geval rust, geen drukke radio tv. Soms ook heerlijk om weg te dromen bij wat rustige muziek.