positiekleding: dikke en lange benen, broeken niet te vinden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1981Mama, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies,

Ik heb een klein probleempje met mijn positiekleding... Of eigenlijk mijn niet te vinden positiekleding...

Graag zou ik wat dunne lange broeken willen kopen, maar ik zit met een probleempje... Sinds ik zwanger ben zijn mijn bovenbenen iets dikker geworden, waardoor ik eigenlijk niet meer bij een gewone winkel kan slagen... Miss etam is maat 46 momenteel en c&a positie is groter dan maat 48 :(
    Daarnaast heb ik ook nog lange benen en zien de meeste broeken eruit als hoog water :( zijn er ook positiewinkels voor afwijkende maten? Ik wil best met een slipper of open schoentje wat kortere pijpen dat maakt niet uit..

En dan minder moeilijk maar ook belangrijk: ik zoek een positie korte broek in een grote maat... En het liefst zo luchtig als mogelijk (dus geen jeans ed.) maar ook die kan ik helaas niet vinden online of in de winkels :(

Heeft iemand tips Want ik ben inmiddels desperate (en moet vandaag dus weer die warme spijkerbroek aan)

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    lastig zeg, misschien bij bonprix, bij de grote maten zwangerschapsmode:
    Zwangerschapsmode - Grote maten - Voor haar - bonprix.nl

En een rokje/jurkje met legging, is dat ook iets wat je overdag kunt dragen? dan maakt het met de lengte van de legging ook niet zoveel uit...

bij bellyfashion hebben ze maar tot max. maat 46, en dat is dan soms spijkerbroek maat 33.

lastig ik zie verder ook maar weinig korte broeken...

edit//misschien had je dit ook al gevonden...maar daar staan allerlei webwinkels voor iets langere vrouwen staan er ook enkele tussen met positiekleding...
    https://www.langzijn.nl/adressen/kleding-lange-vrouw-webwinkels

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja bon prix zou qua korte broeken wel kunnen, maar lange broeken zijn allemaal te kort. Normaal moet ik voor lange broeken naar miss etam longwear, esprit, mexx etc. Miss etam longwear bestaat helaas niet voor positiemode, en mexx en esprit zijn wat aan de dure kant maar de grootste maat is nu vooral te klein :( mijn korte broeken van vorig jaar, die nog los om mijn benen zaten toen, zitten allemaal te strak bij de pijp (en buik maar daar heb je wel een tussenzetstukje voor).

Legging heb ik wel gevonden idd! Maar met rokje is dat alweer snel te warm (ik heb het zoooo warm!).

Ik zou ook nog zelf kunnen naaien maar dat is zo arbeidsintensief en eerlijk gezegd kan ik dat nu niet opbrengen :(

4. samaa

samaa Niet meer actief

Ook niet de positiebroeken van love2wait of mamalicious? Heb geen idee tot welke maat ze gaan hoor...

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee de grootste maat mamalicious is wel lang genoeg (acceptabel iig) maar zit superstrak om mn benen helaas

6. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde probleem! Heb maat 44/46 en lengte maat 36 (ik ben 1.85m)

Ik heb nu 1 broek gevonden van de C&A in maat 46 die lekker zit. Hij is idd veel te kort, maar ik sla de pijp nog een slag om en doe er ballarinas of gympen onder. Staat prima! Ik vind het ook ontzettend jammer dat er zo weinig keuze is voor de lange vrouw, en wat vollere, want er zijn idd wel broeken met lange pijpen maar die gaan idd maar tot maat 33...ZUCHT....

Voor mij zullen het ook wel veel leggings worden deze zomer!

7. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik hou mijn hart nu al vast... ik heb maat 48/50 en ben 1.78 m.. dus dat wordt nog wat.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oké, mijn tijd begint te dringen, ik heb een vakantie geboekt :eek:

Over 2,5 week ga ik nog ff naar de zon (nog even van de rust genieten :p ) en ik heb nog steeds geen korte broek :(

Rokje kan wel maar dan schuren mn benen langs elkaar.. iemand nog tips voor dikkere benen en korte broeken?

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik draag altijd leggings met tunieken, jurken of rokjes. Tot op de knie, 3/4 of tot op de enkel. Vind ik niet warmer dan een korte broek zou zijn..

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik vind leggings toch een beetje warm voor op het strand enzo. Ik had Vandeweek legging met stretchrokje aan en vond het toen al warm haha.

Maar met 30 graden op/langs het strand met legging vind ik niet zo

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Liever een legging dan schurende bovenbenen :D Een korte broek vind ik even warm en staat bij mij veel minder vrouwelijk. Maar goed, jij wilt weten waar je kan slagen en daar kan ik je helaas niet bij helpen, sorry.

12. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    en bij miss etam lukte het ook niet? Ik heb namelijk hetzelfde probleempje en meestal slaag ik daar wel :) Ik weet zo gauw ook idd eventjes niet waar anders heen te gaan. Succes!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heel veel positieafdelingen zijn helaas ook al verdwenen uit de bekende winkels. Alleen in de grotere steden heb je soms nog wel geluk. Ik ben wel bij de CenA geslaagd voor een lange spijkerbroek maat 50, maarja dat is dus een lange spijkerbroek....

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook vooral leggings onder een jurkje gedragen.
    Bij de zeeman heb je ook van die korte leggingbroekjes die tot halverwege je dijbeen komen, misschien is dat iets voor je? Ik heb daar heel veel gebruik van gemaakt! En als het echt te warm is een beetje talkpoeder aan de binnenkant van je benen strooien, helpt ook nog wel tegen het schuren.

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Een goedkope lange positiebroek (van joggingstof bijv) kopen die bij je benen goed zit en dan kort knippen? Verder kan ik je ook niet helpen.. succes!

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
  16. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hier ook ellende hoor, ben 1,65 en mijn heupen worden nu wat breder, maat 34 ben ik net een rollade en 36 zit mooi maar is veeelste lang. Gelukkig kan ik ze omslaan maar is niet helemaal wat ik wil. Ach nog een paar weekjes.
    Probeer mamalicious? Of er is ook een website : bellyfashion.nl
    Mss hebben hun iets? Succes!

17. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zag bij prenatal van die joggingstof korte broeken. Weet niet tot welke maat die gaan, maar is wel een lekkere rekbare stof. Ze hadden daar ook van ik geloof Love2wait korte broeken, niet spijkerstof, zagen er ook leuk uit, maar ook hierbij geen idee van de maat.

En anders zo'n charming oma onderbroek met pijpjes (soort wielrenbroekje) onder je jurkje of rok? Heb ik ook wel eens gehaald tegen schurende benen, bij hema.

Succes en fijne vakantie!

18. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Hier klein en maat 44 tijdens zwangerschap
    Ik heb lekker veel jogging stof broeken gedragen en super veel jurkjes
    En wat betreft schuren van de benen gewoon een positielegging kopen afknippen en dan heb je er geen last meer van 😁

19. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Of zelf van een broek positie broek maken is niet heel lastig

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Zo daar ben ik weer ff :)

Mijn bon prix bestelling is onderweg!

Ik vond leggings zo warm maar ik heb het Vandeweek nogmaals geprobeerd, het was niet zo warm iig... Maar toen ik thuis kwam was mijn hele kruis nat van het zweet (nee niet geplast en sorry voor de details :p ). Ik heb 2 leggings maar dat kan ik dus niet aan in de zomer, omdat ik het nu al zo warm vind.

Rokjes zonder legging gaan aardig zolang ik niet ver hoef te lopen :)

Ik ben gisteren per toeval langs de grote maten afdeling(niet positie) bij c&a gelopen, waar ik normaal niet hoef te zijn, maar die verkopen dus broeken met een brede elastieke band aan de bovenkant :) gewoon twee maatjes groter en dan past mijn groeiende buik er in :) gewone broeken met gulp passen niet of rekken niet mee, maar met zo'n elastieken band geen probleem dus :) ik heb er 2 gekocht, kan ik 1 afknippen tot korte broek en de pijpen evt even bewaren om die andere langer te maken (het is katoen dus ik denk dat het krimpt). :) :) :)

Mamalicious, love2wait, bellyfashion én prenatal zijn allemaal te klein.
    ik heb 1 joggingbroek van Miss Etam en ik wilde er nog een kopen om af te knippen maar ze verkopen hem al niet meer :( miss Etam verkoopt geen positie korte broeken, zo raar eigenlijk...

Deel Deze Pagina