Ik snap het niet meer!!??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brabomama, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Hallo dames,

Geen idee of ik dit berichtje in het juiste topic plaats maar ik wist niet waar ik 'm anders kwijt moest!

Ik ben nogal in de war en vooral erg bezorgd. En ik wil m'n verhaal graag even van me af schrijven.

Bijna twee weken geleden, exact 6 weken na mijn bevalling, hebben mijn man en ik voor het eerst weer sex gehad, onbeschermd (ik was pas net die dag weer met de pil begonnen en die is dan nog niet meteen veilig). Het gebeurde heel spontaan en ook al zei ik voordat we 'echt' begonnen nog dat we moesten uitkijken, we zijn toch doorgegaan. Na afloop had ik meteen spijt, voelde ik me heel dom en werd ik ook heel bezorgd dat ik misschien wel weer meteen opnieuw zwanger kon worden, wat helemáál niet de bedoeling is zo kort na mijn bevalling!!

Ik geef volledige borstvoeding (op aanvraag), maar dat is natuurlijk geen 100% waterdichte anticonceptiemethode. Sinds de week na de sex voel ik af en toe wat menstruatie-achtige krampjes in m'n onderbuik en -rug. Nu vraag ik me af of dat een innesteling is of een gevolg van het weer stoppen met de pil (na 2 dagen ben ik daar weer mee gestopt, just in case). Ook ben ik regelmatig behoorlijk misselijk, vandaag ook al de hele ochtend een beetje. "Kan dit van de zenuwen zijn of...?" denk ik steeds.

Gisteren (11 dagen na de sex) heb ik een clearblue test gedaan en die gaf 'niet zwanger' aan. Ik vertrouwde het niet, ook omdat ik natuurlijk vrij vroeg heb getest, dus ik heb contact gezocht met de verloskundige. Via haar heb ik mijn bloed ook nog eens laten prikken op hcg. Gistermiddag kreeg ik de uitslag doorgebeld, de hoeveelheid hcg in mijn bloed was 'kleiner dan 1', dit is schijnbaar de laagst mogelijke uitslag (een uitslag van 0 bestaat niet). Volgens de verloskundige is de kans dan ook bijna nihil dat ik zwanger ben.
    Toch raadde ze me voor alle zekerheid, en vooral voor mijn eigen gemoedsrust, wel aan om over een week nog eens een clearblue test te doen.

Nadat ik gisteren de bloeduitslag had gekregen verdween mijn misselijkheid helemaal. Maar toen ik vannacht mijn jongste aan het voeden was, was ik weer kotsmisselijk. En die misselijkheid blijft nu dus al de hele ochtend een beetje hangen.

Ik ben nu heel bezorgd dat ik toch zwanger ben maar dat beide tests die ik heb gedaan dat (nog) niet aangeven. Ik heb op internet gelezen dat een hcg-bloedtest al vanaf een week na de eisprong 100% betrouwbaar is. We hebben op de 13e sex gehad maar ik weet natuurlijk niet precies òf en zo ja wanneer ik een eisprong heb gehad. Maar mocht ik bevrucht zijn, dan moet de eisprong dus ergens rond de 13e plaats hebben gevonden en dat is inmiddels al bijna 2 weken geleden. Dus zou mijn bloeduitslag volgens mij 100% betrouwbaar moeten zijn.

Gisteren na de uitslag was ik in eerste instantie ook redelijk gerust dat er niets aan de hand was, maar mijn lijf houdt me nu zó voor de gek! Die misselijkheid moet toch ergens vandaan komen? Ik denk echt niet dat ik kan wachten tot 1 mei om weer opnieuw te testen...

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie? Vanaf wanneer is een bloedtest nou 100% betrouwbaar?? En zijn hier dames die, net als ik straks wanneer ik nu inderdaad wèl zwanger ben, kindjes hebben die maar 10 maanden leeftijdsverschil hebben?:( Voel me zoooo onzeker en verdrietig...:(

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik denk echt niet dat je zwanger bent. Een bloedtest is idd voor zover ik weet al heel snel helemaal betrouwbaar, en zeker als je bijna 2 wkn na de eventuele eisprong zit. Dan had je hcg echt wel al wat omhoog moeten zijn gegaan.

Die misselijkheid kan natuurlijk gewoon overal vandaan komen hè, niet alle misselijkheid komt van een zwangerschap ;)

Denk je dat het moet proberen los te laten, je maakt jezelf alleen maar gek op deze manier. Om niks, denk ik.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als je bloedtest 1 is dan kan je niet misselijk zijn van de hormonen.
    Een bloedtest is gewoon 100% betrouwbaar.

Vergeet niet dat er van alles heerst nog en dat je immuunsysteem nog niet optimaal werkt.

Ik denk echt niet dat je zwanger bent.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Er heerst ook weer van alles op het moment en je lijf zit nog vol met hormonen. Kan makkelijk het ontzwangeren zijn icm spanningen doordat je heeeel misschien zwanger zou kunnen zijn.
    Ik denk dat je erop mag vertrouwen dat je niet zwanger bent, gezien de bloedtest en de cb test. Als je blijft twijfelen gewoon volgende week nog een cb test doen.

5. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Dames nog bedankt voor jullie reacties, die hebben er mede aan bijgedragen dat ik er toch iets geruster op ben geworden.;)

Eerder deze week heb ik er voor de zekerheid nóg maar een testje tegenaan gegooid en deze was ook weer knal negatief. Heb inmiddels ook helemaal geen rare symptomen meer, de misselijkheid is helemaal verdwenen en ik heb ook geen menstruatiekrampen meer.

Ben inmiddels ook weer opnieuw met de pil begonnen en nu wacht ik zeker een week (waarschijnlijk wel iets langer voor de zekerheid...) voordat ik weer sex ga hebben! :)

Gelukkig is de rust hier dus wedergekeerd en ben ik weer lekker aan het genieten!

Dit topic mag wat mij betreft dus gesloten worden.
    Liefs Brabomama

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wellicht overbodig maar voor de volgende meer, neem een morning after pil :).

Deel Deze Pagina