Zwanger en motorrijden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ElleE, 8 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Zijn er op het forum ook motorrijdsters? Rijden/reden jullie door in het begin van de zwangerschap? Ik laat de motor nu in de schuur staan, maar ben benieuwd wat anderen daarvan vinden....

2. Niet meer actief

Ik rij zelf geen motor maar mijn mannetje wel..toen ik wist dat ik zwanger was ben ik niet meer achterop gaan zitten..maar is net wat je zelf wil natuurlijk..de eerste paar maanden kan het nog wel natuurlijk je buik zit dan nog niet in de weg ;) maar ik vond het zelf gewoon eng

3. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik rij ook niet meer, op een gegeven moment kan het simpelweg ook niet meer omdat je beschermde kleding niet meer past.

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi elleE,

ik rij momenteel nog wel motor(geef les). maar als mijn buik groter gaat worden doe ik het niet meer hoor, dan heb ik zoiets van dan word het kwetsbaarder zeg maar....en ik neem geen risico's.

maar je moet doen wat je gevoel je ingeeft hoor, als jij het niet fijn vind, niet doen, heb je er nog vertrouwen in, lekker doen zeker nu is erg goed weer ;) ;) .

gr saskia

5. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hallo
    ook ik rijd moter wou het blijven doen totdat het niet meer past haha
    ja en als jeje verder goed voelt niet duizelig enzo zou ik zeggen rij ze ;)

kuzz anita

6. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Jeetje, ik dacht dat het heel erg not done was om te rijden als je zwanger bent! Dat valt dus heel erg mee... Misschien dat ik binnenkort het pak nog maar eens aan trek, ik zit in de vijfde week dus dat past nog makkelijk... ;)

7. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ik ben ook motorrijdster.

ik ben nu 4 dagen overtijd en ik test morgen pas. ookal is hij morgen positief ik ga eerste tijd nog wel even rijden denk ik. zoals dit weekend is al afgesproken, ik zie wel waneer ik er mee stop als ik zwanger ben.

liefs san.

8. gerda b

gerda b Lid

17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    hallo ook ik rijd motor,ik heb voor het laast gereden toen ik 17 weken was,met de leren broek van vriendlief aan (m'n eigen paste niet meer).De knoop kon ook bij deze broek niet dicht dus met elastiekjes aan elkaar gemaakt,en toch nog gereden.Nu pas ik ook daar niet meer in en het zit ook niet zo comfortabel meer op de motor.Heeft mijn vriend even geluk,nu heeft hij 2 motors om op te rijden.Maar zolang het nog kan en gaat zou ik gewoon lekker gaan rijden hoor!Geniet er nog maar van,veel rijplezier!

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn mannetje rijd motor,
    Maar ik ben nog gewoon achterop geweest, ik mocht ook achter op van de verloskundige tot dat ik er niet meer tussen zou passen maar ik heb zelf besloten om niet meer achter op te gaan als ik mijn pak niet meer zou passen..Ik ga namelijk niet zonder motorpak achter op..

10. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Mijn vriend rijdt motor en ik zit altijd achterop, ik denk als wij eenmaal weten dat ik in verwachting ben dat ik niet meer achterop mag stappen al wil ik het zelf maar al te graag :D :D

11. Niet meer actief

Ik ben ook rijdster achterop en toen ik wist dat ik zwanger was hebben we nog heel kort gereden (had net een leren motorpak gekocht die paste (mt 32/34)) Ik vond het een naar gevoel en had dan ook al vanaf 14 weken harde buiken. Dus elke hobbel was ook een harde buik. Na de bevalling heb ik niet meer gereden. Mijn pak heb ik verkocht, want dat maatje gaat me echt niet meer lukken en nu begin ik pas weer zin te krijgen in rijden.

12. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi
    mijn man rijd ook motor maar ik ga nog steeds mee,kan alleen niet meer zo lang zitten mijn bekken doen dan erg pijn maar een uurtje is nog te doen,maar het zal wel veel schelen wat voor motor hij rijd een shopper model zou er niet aan moeten denken op een race motor te kruipen ,past ook niet meer met mijn buik maar zolang het kan nog ff genieten zeker nu met het mooie weer,ff uitwaaien heerlijk.
    groetjes jacky

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zelf zie niet zo'n probleem in motorrijden als je zwanger bent. Ik weet in ieder geval dat er in de wet staat dat je tot het einde mag rijden.

Ben zelf nu ook bezig om zwanger te raken en wij gaan eind juli 3 weken op de 'buikschuivers' naar italie. Zwanger of niet zwanger.

Probeer zo lang mogelijk te rijden als het even kan, (ivm buik) mijn motor is mijn eerste kindje :D

KuZzz

14. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    je hebt groot gelijk en als je zwanger bent geeft je lichaam wel aan als je moet stoppen. de meeste buikschuivers trillen niet zo erg. ik rij op een honda shadow 700 en die trilt wel een beetje. maar zoals ik al schreef je lichaam geeft het zelf wel aan. en als ik niet meer in mijn motorpak pas dan stop ik wel met rijden.

liefs san.

15. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Nou, het probleem is natuurlijk dat je een stuk kwetsbaarder bent op de motor... En als het dan mis gaat, loop je het risico dat het niet alleen met jou mis gaat! Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets gebeurt met mijn ongeboren kindje omdat ik zo nodig motor moest rijden!! En zoals mijn rij-instructeur zei: ga er maar van uit dat jij de enige bent die met verstand rijdt, de rest is knettergek ;) Je hebt het gewoon ook niet altijd zelf in de hand of er iets gebeurt of niet!

16. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    tja daar zit ook wel wat in, want ik ben al een keer aangereden (was met mijn auto dus niet op de motor) door een man van 74 en die zag mij dus niet aankomen en die had ook nog drank op.
    dus ja een ongeluk zit in een klein hoekje.

liefs san.

17. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ja precies, en daar ben ik dan ook een beetje bang voor... Ik weet wel dat ik de motor prima onder controle heb, maar het gebeurt regelmatig dat mensen een motorrijder niet aan zien komen of 'vergeten' dat een motorrijder van rechts ook voorrang heeft ( ja echt, dat is mij al een gebeurd)! En als dat dan gebeurt met een kindje in je buik...

18. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    mensen zien over het algemeen niet zo snel een motor aankomen, want is niet zo groot begrijp je nog wat ik bedoel. en een auto zie je wat sneller en als een mens een auto al niet eens aan ziet komen laat staan dan een motor. en motors komen ook wat sneller op je af dan een auto.

liefs san.

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

I know.. ben zelf ook instructeur ;)
    Gewoon goed opletten... en aangereden worden kan natuurlijk ook als je niet zwanger bent... maar ik begrijp het wel.. miss denk ik er dan wel anders over. maar op vakantie ga ik! :p

20. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Jeetje, dan hebben we tenminste twee instructeurs hier op het forum! Maar goed, ik denk dat ik de motor toch maar in de stalling laat staan, ik denk dat ik ook gewoon niet lekker ontspannen kan rijden als ik de hele tijd moet denken aan dat er een kleintje in m'n buik zit waar ik rekening mee moet houden... Dat motorrijden komt wel weer!

Deel Deze Pagina