Aerosleep of gewone hoeslaken in (reis)wieg?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sweety28, May 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

Jun 25, 2014
    808
    285
    63
    Begin september verwachten wij ons eerste kindje. Alles is nieuw en brengt veel vragen met zich mee.

In het ledikantje hebben wij een aerosleep matras en dus ook aerosleep hoeslakens met het idee dat ze in het ledikantje op een gegeven moment wel gaan rollen en draaien. In het wiegje liggen ze de eerste tijd en draaien ze nog niet. Als wiegje hebben we de cosleeper van chicco next 2 me met gewone hoeslakentjes. Nu hebben wij de joolz geo gekocht waar een ademend matrasje in zit. Hierdoor zijn wij geneigd om aerosleep hoeslakentjes te kopen aangezien we toch lakentjes moeten kopen. Anderzijds ben ik van mening dat dit net als het wiegje niet echt nodig is en een gewone hoeslaken ook prima is.

Wat raden jullie aan??

En wat moet er verder in?
    Deken en laken zoals je ook het wiegje en ledikantje op maakt?

2. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik zou helemaal geen hoeslakens kopen, een aankleedkussenhoes past veel beter om dat matrasje! :D
    Ik deed er altijd een molton in - aankleedkussenhoes - hydrofiel in driehoek gevouwen onder het hoofdje - wikkeldeken in. :) s winters nog een extra dekentje toen het heel koud was en we lang gingen wandelen.

Dekens en lakens vind ik sowieso ondingen trouwens. :D ik ben fan van slaapzakken.

3. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ook de joolz geo. Maar gewoon aankleedkussenhoezen als hoeslaken gebruikt.

Die Miszy heeft valt qua prijs ook wel mee.

Tja wat je er verder in wilt hebben ligt geheel aan jou. Ik had hydrofiel onder het hoofdje en een laken + deken.
    Voor de winter is een maxicosi voetenzak ook erg fijn. Of zo'n babynest van joolz

Miszy likes this.
  5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier altijd gewoon een hoeslakentje van de wieg om het matrasje heen gehad. En verder hydrofiele luier en lakentje en dekentje.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Hier een gewoon hoeslakentje gebruikt. Je bent er altijd bij als ze in de kinderwagen liggen (lijkt mij) dus waarvoor zou je het doen? Warmte regulatie kan je zelf in de gaten houden en op kleden. Voor verstikking, merk je ook als je je kindje in de gaten houd.

7. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Op de Aerosleep collectie is trouwens echt vaak korting, vaak 20%. Ik heb deze zelf voor 8,50 EUR gekocht in de aanbieding, dus zou gewoon de folders ff in de gaten houden! :)

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik heb nergens aerosleep, vind het niet nodig.

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

Sep 20, 2014
    956
    181
    43
    kraamzorg kan evt earosleep eraf halen met het idee dat kruikwater evt in het aerosleepmatrasje blijft liggen (alleen bij de onderzijde afgesloten aerosleep). wij hebben de open aerosleep en ik voelde me er goed bij als de kleine op zn buik lag dat hij goed kon doorademen ook als hij zijn hoofdje wat 'rechter' naar beneden hield. Maar ik geloof ook echt wel dat het merendeels een gevoelskwestie is, op een normaal matrasje gaat het natuurlijk ook gewoon goed.. Doen waar jij je goed bij voelt! werkt altijd nog het beste.

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Ik heb de aerosleep gekocht omdat hij op 60 graden in de wasmachine kan. Heel handig als ze doorlekken of ziek zijn. Achteraf was dat voor de wieg niet echt nodig...

11. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

Jun 25, 2014
    808
    285
    63
    Denk dat we toch voor de aerosleep hoeslakentjes gaan.. Maar puur omdat er al een aerosleep matrasje in zit.
    Thanks voor de reacties!

12. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Ik had er wel een aerosleep hoeslakentje over omdat de jongste een buikslaper was die lag altijd met zn hoofd in het matrasje. Maar ik zou m niet gelijk al kopen dalijk slaapt jullie beeb heerlijk op de rug dan heb je m helemaal niet nodig. Is altijd nog snel gehaald.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Om de functie van de aerosleep te behouden "moet" je wel de aerosleep hoeslakens gebruiken.

Ik had hem eerst in zn wiegje (de wieg variant) en in de kinderwagenbak ook.
    Nu ook in zn ledikant. Het geeft mij een fijn gevoel.

En kraamzorg kan zeggen wat ze willen. Het is jouw keuze. Bij mij begonnen ze er ook over, zowel intake als de kraamverzorgende zelf, maar ik ben gewoon duidelijk geweest. De aerosleep blijft, kon ze dr niet mee leven dan stuurden ze maar een ander.

Share This Page