hoi allemaal, net weer een testje gedaan, en de test lijn is 2 keer zo duidelijker geworden als 2 dagen geleden, had gister erg veel pijn bij mijn heupen, wat is dat, is nu mijn baarmoeder gedaalt?? de rede dat ik dit onderwerp weg zet is het volgende, ik rook al 9 jaar en heb altijd geroepen als ik zwanger ben stop ik, en wil dat ook zo graag, en weet waar ik het voor doe, maar die verslaving he bah bah wat erg, zijn er misschien vrouwen die ook bezig zijn met stoppen zodat we mekaar kunnen helpen. de rest mag ook tips geven, en aanmoedigingen!! veel liefs
hup esther hup esther hup esther Wat goed dat je dit gaat doen voor je kleine babytje en voor je eigen lijf
Er is ergens (bij gezondheid of clubs volgens mij) een topic over stoppen met roken. Misschien vind je daar steun bij dames in dezelfde situatie! In elk geval gefeliciteerd en ik denk dat het met zo'n streep wel duidelijk is waar je het voor doet
Je kan hulp vragen bij je huisarts .. wat goed dat je dit gaat doen !! En ja na zo'n mooie test weet je waar je het voor doet !
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat bij mij hielp bij de 1e en nu ook weer: Ik zou het mezelf nooit, maar dan ook nooit kunnen vergeven als 1 van mijn kinderen iets zouden hebben waar ik schuld in zou hebben. Ik zou mijn kinderen en mezelf nooit meer recht in de ogen aan kunnen kijken. Met die gedachte kan en wil ik niet leven. Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes met stoppen, doe het voor je kindje...
bedankt allemaal, het gaat me zeker weten lukken, en als ik het moeilijk krijg lees ik jou tekst tigger want daar heb ik zeker wel wat aan. veel liefs
Misschien helpt het om je te bedenken dat je kans op een miskraam (zeker in dit prille stadium) vele malen groter is als je rookt. Hup meid, kappen met die zooi, als ik het kon (nu al 2 jaar rookvrij!) dan kan jij het ook!!!
Heb zelf nooit gerookt maar SUPER dat je gaat stoppen! Met zon wonder in je buik heb je een goede reden om te stoppen! SUCCES!!! ps en daarna niet weer beginnen hoor, is zo zonde!
hey meid, ik ben ook hard bezig met stoppen die stomme rotverslaving ook, ik heb vandaag een halve sigaret gerookt en had er zo wonderbaarlijk niet eens zin in. ik heb hem na een paar hijsen weg gegooid. maar ik weet hoe uiterst moeilijk het is en hoop echt dat het je lukt! want voor onze kleintjes is het erg belangrijk en het gaat ons allebei lukken. wat tigger ook zegt, we zullen het onszelf nooit kunnen vergeven als er wat met die kleintjes is door onze eigen schuld! heel veel succes meid, mijn hulp is, elke keer als ik een sigaret wil pakken kijk ik naar de zwangerschapstest en dat helpt me er over het algemeen meestal wel door heen te slaan. veel liefs kim
Als het nodig is kom ik de zwangere stoppers hier elke dag aanmoedigen cq een virtuele draai om de oren geven hoor! Ik ben zelf 10 juni 2007 gestopt, met het oog op een kinderwens. Sinds dit jaar was de rest van ons leven er ook klaar voor en zijn we in maart aan de slag gegaan. 7 juni, bijna 2 jaar na het stoppen, dikke positieve test. Geen haar op mijn hoofd die ooit nog aan roken denkt, al echt niet meer sinds een half jaar ofzo. Het is lastig in het begin, maar met een kleine in de buik die hard probeert om te groeien, heb je een goed-doorbloedde baarmoeder nodig, een gezond lijf, en een goede conditie (zeker voor als je zodadelijk een dikke buik hebt). Roken is geeft je echt niet wat je denkt. Je wordt niet minder gestresst van roken. Die 'stress' die je voelt als je een peuk 'nodig' hebt, komt door de verslaving- en je sust het door ... er eentje op te steken. Als je langer gestopt bent, heb je die stress ook niet meer. Ik raad jullie van harte het boek van Kristina Ivings aan 'Rookvrij'. Heeft mij erg door de eerste maanden heen geholpen. Daarnaast: beloon jezelf met kleine traktaties elke week, maand, half jaar dat je niet rookt. Tel je geld op dat je er niet aan uitgeeft, en koop daar een leuk zwangerschapsbloesje van. Of een lekker taartje. SUCCES. JE KAN HET!!!