Hoi! Heeft iemand tips voor positiekleding voor lange vrouwen? Ik ben 1.89m en heb lengtemaat 38. Broeken vinden lijkt wel te moeten lukken, ik heb al verschillende websites gevonden (prettytall, tallgirls.co.uk, highlytall). Maar ik ben ook op zoek naar t-shirts, truien en jurken. Bij normale mode voor de lange vrouw zijn daar de verhoudingen ook anders: langere mouwen, langere stukken tussen hals en middenstuk etc. Het lijkt wel of de langemensenwebshops zich bij positiekleding beperken tot broeken. Heeft iemand tips om aan andere positiekleding voor lange vrouwen te komen?
Ik koop truitjes vaak gewoon een maat groter dan nodig is, schouders zakken wat meer naar ondern en heb net wat meer lengte. Maar brn zelf ook maar 1.80. Ik kan me daarmee helpen, maar jij bent nog een stuk groter
Hoi Klaver85, fijn dat je een maat groter kon kopen! Helaas heb ik sowieso altijd de grootste maat xxl of 46 dus ik vrees dat dat voor mij ook lastig is. Ik kan wel bij plussize gaan kijken, maar die hangen mij dan vaak weer erg kort (alsof plussize automatisch kort en rond is :/)
Ik kan je niet aan sites helpen maar ik droeg tijdens mijn zwangerschappen veel lange truien die dan diens deden als korte trui. Ook veel winterjurken met leggings eronder. En in de H&M vond ik meestal van die oversized T-shirts en dergelijke (ook zwangerschapsshirts) die dan in het begin wat groot zaten maar naarmate mijn buik groeide zaten ze wel goed. Ik ben trouwens maar 1.80 m maar hier in Spanje is dat een zeer grote maat en niet makkelijk te vinden. H&M was mijn redding. En MS Mode (voor grote maten). Oh, en had toen een maatje 48...
Misschien normale (stretch) jurkjes voor lange vrouwen? Positielegging eronder voor de buik. Er zijn nu veel oversized truien gelukkig. Ik ben ook 'maar' 1.80 maar mouwen zijn altijd te kort 😕
Ik ben 1.88 en heb ook gewone stretchjurkjes gedragen tot het einde. Broeken waren hier geen optie want als je kont uitdijt naar maat 50 dan zijn er opeens geen lengtematen meer
Gewoon zwangerschap korte en 3/4 mouwen wat langere tops kopen (tuniekjes etc en dan een voor lange dames cardigan er over heen? is een top een beetje te kort er een zwangerschaps band er overheen? Hier 1.85 en woon in England waar de meeste dames al zo klein zijn. Dus snap hoe moeilijk het kan zijn.
Tuniekjes met veel stretch en dan een maat groter, en ik heb toevallig net wat t shirts van mamabasic gekocht *via de hema online shop* en deze zijn wel wat langer.. misschien die even bestellen en passen?
Ik droeg veel jurkjes met leggings van queen mum eronder, die vielen lekker lang en zaten ook heerlijk. Het is een beetje zoeken, soms zit er in een korte serie 'opeens' iets dat wél lang genoeg valt. En ik deed vaak onder een t-shirt een buikband, zodat het er een stukje onder vandaan kwam. Dan leek het net een korter t-shirt over een langer shirt.
Wauw wat veel tips! Echt superfijn. Ben nu 13 weken en heb t nu nog niet nodig, maar wilde niet alles opeens in een paar dagen moeten uitzoeken Ja een goede om een goede zwangerschapslegging te kopen, dan zit daar een verstevigend stuk voor mijn buik in en kan een stretchjurkje erover heen. Ben helemaal geinspireerd Ik heb gisteren bij de Miss Etam ook superlange hemdjes gevonden, dus meteen maar een paar van aangeschaft. Komt vast goed! Tips blijven altijd welkom hoor
Ik ben voor een Nederlandse vrouw ook bovengemiddeld lang. Broeken vond ik erg lastig om te vinden in de juiste lengtemaat. Voor shirtjes/truien iets minder problemen (al had ik graag meer gehad en meer keuze). Bij Vero moda heb ik basic shirtjes gekocht. Die zijn veel langer dan gewone en rekken goed mee. Vestje erover wn klaar. Verder van de babyzaak enkele truien die ook langer vallen en daardoor bij mij meer als een gewone trui.
Ik ben 1.86. Bij de veromoda/only hebben ze basic singlets tshirts en shirts met lange mouwen in mooie kleuren. Deze zijn echt perfect! Draag nog die van 3 jaar oud en ze blijven mooi! Ze zijn mooi lang en getaileerd en de mouwen zijn ook lang! Ze zijn 9.95 per stuk en 2 voor 16,95