Primperan, hoe gebruiken jullie het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alva, 31 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

De gyn schreef op het recept 3 x per dag gedurende 5 dagen.
    De apotheker zegt innemen zonodig..

Dus ik weet het even niet? Tussen 11 en 15 gaat de misselijkheid meestal wel.. daaromheen is het drama 😯

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik nam een halve naar behoefte en soms een hele. Ik werd er nl erggg suf van. Het hielp wel geweldig tegen de misselijkheid

3. Alva

Alva Niet meer actief

Ja is het zo erg die sufheid?? Ik neem hem wel voor het avondeten dan.. dan kan ik altijd nog door rollen mijn bed in.

4. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met 3 keer per dag uiteindelijk 3 volle weken toen een week 2 per dag toen nof paar dagen 1 per dag en daarna kon ik zonder

5. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    Belgiƫ
    Ik nam het de eerste dagen 3x per dag in (2 koffielepels per keer) en na een dag of 3/4 enkel indien nodig en afhankelijk van hoe erg de misselijkheid was 1 of 2 koffielepels :)

6. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Ik nam het 3x per dag tot 2 weken geleden. Nu gebruik ik het 1x per dag omdat misselijkheid minder geworden is.

7. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik had trouwens zetpillen. Ja de sufheid was vreselijk maar moest het nemen anders kon ik echt niet werken. Probeerde het wel te beperken en zo lang mogelijk te rekken.
    Oh wat ben ik blij dat het met 10 weken over was.

8. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou et innemen wanneer het nodig is.het werkt vrij snel. En die sufheid, heb ik nooit last van gehad. Je kan evt ook zodra zuigtablet vragen aan je arts...dat werkt super goed en snel, persoonlijk vind ik die fijner.

9. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zofran bedoel ik...lekker kut die automatische woordcorrectie haha

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had emesafene zetpillen, die gebruikte ik in het begin 3x per dag. Ochtend middag en avond. Na 2 weken ben ik het alleen zo nodig gaan gebruiken. Dan werkte het vrij snel.

11. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Ik had idd ook zetpillen en ik vond de sufheid ook wel meevallen. Werkt bij iedereen dus blijkbaar anders! Het hielp/helpt mij goed!

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Met 4 weken begonnen met emesafene dat hielp niet
    Toen over op de primperan 4x daags 1 werkte tot tot 10 weken toen werkte dat ook niet meer
    Daarna tot 24 weken Zofran de hoogste dosering daarna heb ik gelukkig kunnen afbouwen tot onderhouds dosering

13. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij wie moet ik zijn om iets voorgeschreven te krijgen? Nu valt het nog reuze mee maar de vorige zwangerschap was mij te heftig, nu zou ik inderdaad iets tegen de extreme misselijkheid willen gebruiken wanneer deze zich aandient. . .

14. Alva

Alva Niet meer actief

Emesafene hielp niet (meer) bij mij.. vandaar de primperan.. ben er nog niet weg van eerlijk gezegd.. vanmorgen zon 1.5u na het innemen gewoon nog overgeven...
    Voel mij niet echt suf... nou ja niet suffer dan normaal 😉

Mijn huisarts schreef emesafene voor, de gyn primperan, maar dat was puur toeval omdat ik daar was die dag.. anders had het weer via de huisarts gegaan. Ze deden beide niet moeilijk gelukkig..

15. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Ik heb zetpillen en normale pillen. Gebruik het al 3 weken. Maar ze helpen niet super..zetpil werkt beter dan het pilletje bij mij.
    Ben er ook niet ontzettend moe van trouwens.

Deel Deze Pagina