De gyn schreef op het recept 3 x per dag gedurende 5 dagen. De apotheker zegt innemen zonodig.. Dus ik weet het even niet? Tussen 11 en 15 gaat de misselijkheid meestal wel.. daaromheen is het drama 😯
Ik nam een halve naar behoefte en soms een hele. Ik werd er nl erggg suf van. Het hielp wel geweldig tegen de misselijkheid
Ja is het zo erg die sufheid?? Ik neem hem wel voor het avondeten dan.. dan kan ik altijd nog door rollen mijn bed in.
Ik ben begonnen met 3 keer per dag uiteindelijk 3 volle weken toen een week 2 per dag toen nof paar dagen 1 per dag en daarna kon ik zonder
Ik nam het de eerste dagen 3x per dag in (2 koffielepels per keer) en na een dag of 3/4 enkel indien nodig en afhankelijk van hoe erg de misselijkheid was 1 of 2 koffielepels
Ik nam het 3x per dag tot 2 weken geleden. Nu gebruik ik het 1x per dag omdat misselijkheid minder geworden is.
Ik had trouwens zetpillen. Ja de sufheid was vreselijk maar moest het nemen anders kon ik echt niet werken. Probeerde het wel te beperken en zo lang mogelijk te rekken. Oh wat ben ik blij dat het met 10 weken over was.
Ik zou et innemen wanneer het nodig is.het werkt vrij snel. En die sufheid, heb ik nooit last van gehad. Je kan evt ook zodra zuigtablet vragen aan je arts...dat werkt super goed en snel, persoonlijk vind ik die fijner.
Ik had emesafene zetpillen, die gebruikte ik in het begin 3x per dag. Ochtend middag en avond. Na 2 weken ben ik het alleen zo nodig gaan gebruiken. Dan werkte het vrij snel.
Ik had idd ook zetpillen en ik vond de sufheid ook wel meevallen. Werkt bij iedereen dus blijkbaar anders! Het hielp/helpt mij goed!
Met 4 weken begonnen met emesafene dat hielp niet Toen over op de primperan 4x daags 1 werkte tot tot 10 weken toen werkte dat ook niet meer Daarna tot 24 weken Zofran de hoogste dosering daarna heb ik gelukkig kunnen afbouwen tot onderhouds dosering
Bij wie moet ik zijn om iets voorgeschreven te krijgen? Nu valt het nog reuze mee maar de vorige zwangerschap was mij te heftig, nu zou ik inderdaad iets tegen de extreme misselijkheid willen gebruiken wanneer deze zich aandient. . .
Emesafene hielp niet (meer) bij mij.. vandaar de primperan.. ben er nog niet weg van eerlijk gezegd.. vanmorgen zon 1.5u na het innemen gewoon nog overgeven... Voel mij niet echt suf... nou ja niet suffer dan normaal 😉 Mijn huisarts schreef emesafene voor, de gyn primperan, maar dat was puur toeval omdat ik daar was die dag.. anders had het weer via de huisarts gegaan. Ze deden beide niet moeilijk gelukkig..
Ik heb zetpillen en normale pillen. Gebruik het al 3 weken. Maar ze helpen niet super..zetpil werkt beter dan het pilletje bij mij. Ben er ook niet ontzettend moe van trouwens.