Bloed bij ontlasting..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hai, daar ben ik weer eens;).

Even een vraag. Ik moest vanmorgen naar de wc voor een 'grote boodschap' en nu moest ik best wel persen voordat het lukte. Maar nu zag ik bij het afvegen dat er wat bloed op het papier zat. Nu geloof ik dat dat door het harde persen komt. Ik heb het van de week ook al een keer gehad (moest toen ook hard persen). Kan dit kwaad? Ik heb het normaal nooit.
    Tnxxxxxx

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Het klinkt al beginende aambeien!! dat komt heel veel voor bij zwangere :) ik zou er wel even een zalfje ofzo voor kopen want tijdens de bevalling kan dit vele malen erger worden...

3. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon helder rood bloed bij de ontlasting klinkt als aambeien. Kunnen ook van binnen zitten en dan zie je ze niet. Advies, zo min mogenlijk persen, maar gaan zitten en de tijd nemen. Ook gelijk gaan als je aandrang voelt en niet wachten.

Groetjes eva.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Aambeien!
    Koop een tube Curanol en gebruik het na elke boodschap.
    Zo voorkom je dat ze straks pijnlijk en erger worden.

5. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Ja, toch aambeien?? Maar ik dacht, ik heb te hard geperst want als ik naar de wc moet zonder hard te persen heb ik het niet namelijk...

6. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    En als het toch aambeien zijn, moet ik hiervoor naar de huisarts? Of kan ik gewoon zo'n tube Curanol kopen, en hoelang moet ik dit smeren dan? (tnx;))

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Aambeien 'scheuren' door hard persen....als je normaal poept dan niet ;) die creme kun je zonder recept kopen als het te erg word kun je altijd nog naar de ha gaan toch :)

Ik zou het gewoon blijven smeren totaan je bevalling hoor anders zit je dadelijk met trossen na de bevalling (ik had een buurvrouw in het ziekenhuis die dat had is geen pretje)

8. vlekje1986

vlekje1986 Actief lid

18 sep 2011
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap ik heb toen roosvice laxo gehaald 1 glaasje per dag en nergens geen last meer van gehad ook na de bevaling niet.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Idd aambeien of een fissuurtje.. Dat laatste heb ik een paar weken na de bevalling gekregen, en er maanden mee gelopen (en nee, ik ben er niet mee naar de huisarts gegaan, geen zin in).

10. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Bij vaker bloed bij ontlasting zou ik toch de huisarts informeren.
    Het klinkt als aambeien, maar neem het zekere voor het onzekere. Bloed bij ontlasting kan ook een serieuzere oorzaak hebben.

11. Chai

Chai Niet meer actief

Die Curanol kan je bij de apotheek halen of bestellen bij een online drogist.
    Je kan smeren tot je merkt dat je niet meer bloed tijdens de ontlasting.
    Maar ik raad je echt aan te smeren tot na je bevalling.
    Als ik dat had geweten toen ik zwanger was had het me een hoop ellende bespaard.

12. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    super bedankt voor de reacties!!!!!

13. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Ik ben net toch even langs de huisarts geweest en zij heeft gekeken en zag niks raars. Wel een heel klein wondje wat een beetje rood was maar ze zei dat dat kwam door gister door het harde persen. Ik moet veel water drinken en veel vezels eten en dan is mijn ontlasting ook niet zo hard en heb ik dit probleem niet. Ik hoef niks te smeren of iets dergelijks.
    Groetjes

14. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    ik had het ook. maar sindsdien doe ik meer om mijn stoelgang te helpen. helpt genoeg :) die zalf helpt trouwens alleen tegen de jeuk en de pijn, maar die zorgen er niet voor dat de aambeien weg gaan. dus als je er verder geen last van hebt hoef je ook niet te smeren :)

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Genoeg (water) drinken is inderdaad belangrijk, als je zwanger bent heb je wat meer vocht dan normaal nodig, en wat je 'tekort' komt als je niet genoeg drinkt heeft vooral effect op je ontlasting/darmen. Dus inderdaad veel drinken en genoeg vezels!

16. Goed in de gaten houden, dat is mijn devies en probeer te lokaliseren waar het bloed vandaan komt. Als het puur de anus is, dan kunnen het inderdaad aambeien zijn. Als er ook nog bloed in de onlasting zit, dan moet je zeker de arts raadplegen.

17. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Tnx girls;)

Deel Deze Pagina