Hebben jullie dat ook? Mijn lijstje met 'opties' wordt steeds langer, maar ik kan maar niet kiezen... en ik hoop dat ik op een dag een ingeving krijg en er één uitkies, maar vooralsnog ben ik verschrikkelijk besluiteloos. Ik vind er zoveel leuk, en tegelijkertijd ook weer allemaal niet leuk genoeg. Moet ik door blijven zoeken totdat ik kriebels krijg van een naam of moet ik er uiteindelijk gewoon 1 uitkiezen? Misschien zijn het wel gewoon hormonen en waait het op tijd over, maar ik twijfel op het moment over ALLES
Voor een jongen vonden wij het ook moeilijk. Wij hadden juist helemaal geen lange lijst. Wij hebben echt het geluk gehad dat bij de eerste de naam op ons pad kwam, en wij er allebei "het gevoel" bij hadden. Bij de naam van mijn baby op komst had ik "het gevoel" meteen (terwijl mijn man met de naam kwam) en bij mijn man moest het groeien. Nu staat hij er ook helemaal achter. Bij geen enkele andere naam heeft hij een gevoel dat maar in de buurt komt van "het gevoel" bij deze naam Maar soms komt dat gevoel niet. Mijn zus had bij haar zoontje geen enkele naam kunnen vinden waarbij ze dacht "jaaaa, dat is 'm!". Dus uiteindelijk een naam gekozen die ze allebei wel leuk vonden.
De naam van ons 1e kindje kwam ook op ons pad. Dat werd een jongen maar de meisjesnaam kwamen we ook zomaar ergens tegen. Meisjesnaam willen we nog steeds, als t een meisje is. Jongensnaam komt wel weer op ons pad denk ik. Tip: geboortekaartjes kijken bij dokter of verloskundige!
Bij de eerste 2 waren we er zo uit. Maar bij deze vind ik het nog erg lastig. We hebben ip 2 jongens namen en 2 meisjes namen. Maar het wauw gevoel ontbreekt nog. Nou ja, we hebben nog even.
Wij zijn 27 maanden "bezig" geweest. tijd zat zou je zeggen 😄 voor een jongen wisten we t al heel snel maar voor meisje vond ik alles stom. op een dag had ik "het" voor een meisje. vriend ook helemaal enthousiast. alleen voor de naam al hoopte hij een meisje 😉
Ik ben nogal van de lijstjes. Op mijn lijstje mag per letter van het alfabet één naam staan. Het helpt om de keuzes klein te houden. Het is makkelijker kiezen tussen Julian en Jasper (want: maar één naam met een J op je lijstje), dan uit een hele lijst de leukste kiezen. Als je bang bent namen kwijt te raken kan je ook een tweede lijstje maken met afgekeurde namen. Stel dat je opeens afknapt op een naam, dan kan je een nieuwe naam uitzoeken van je schaduwlijstje.
Mijn man is hier de moeilijke met namen. Ik ben zlf meer van de aparte namen en hij meer van de namen die niet in top 10 staan maar die je wel vaker hoort. Nadat ik mijn hele lijstje had afgewerkt en weer opnieuw namen had gezocht omdat hij alles afkeurde was ik er klaar mee. Ik heb hem een week de tijd gegeven om 5 jongens en 5 meisjesnamen te bedenken en dat werkte goed. Toen wist hij hoe lastig het was dus uiteindelijk hebben we voor een wat meer voorkomende naam gekozen maar dan op z'n Engels geschreven, dat wilde ik dan weer anders vond ik het te standaard. En nu heb ik helemaal niks in te brengen Voor ik zwanger werd hadden we beiden een leuke naam gezien die ook weer wat vaker voorkomt en nu is manlief met geen mogelijkheid van die naam af te krijgen dus hebben we maar een deal gesloten, die naam word het maar ik bepaal de doopnamen en daar zijn we allebei gelukkig mee, ook matcht het leuk met de naam van ons zoontje dus vind ik het prima. Ik vind het een hele leuke naam maar als ik alleenstaande moeder was had ik toch wat anders gekozen
Wij hadden altijd al meisjesnamen in gedachten, maar geen jongensnamen. Wel wat opties, maar niet die zekerheid zonder twijfels. Op een gegeven moment is mijn man gewoon een naam van het lijstje steeds gaan zeggen en zijn we aan die naam gewend. Ik heb nog wel eens twijfels, maar twijfel over een hoop sinds ik zwanger ben
Toen ik zwanger was van onze dochter waren we er vrij snel al helemaal uit voor een meisjesnaam. Helemaal eens ook. Maar een jongensnaam wisten we echt niet en tot op het laatst waren we niet overtuigd. Toen ze een meisje bleek te zijn waren we wat dat betreft stiekem wel een beetje opgelucht. En achteraf zeiden we ook allebei dat het maar goed was, want die jongensnaam zouden we nu noooooooooit meer kiezen. Past helemaal niet bij ons. Nu waren weer heel bang dat we geen jongensnaam zouden vinden, dus wilden we van te voren weten of we een jongen of een meisje kregen zodat we ons goed konden voorbereiden. Na de geslachtsbepaling duurde het 2 dagen voordat we helemaal verliefd werden op een naam voor ons jongetje. Heel gek.
Pffffff namen. Ik mag überhaupt blij zijn als we een naam hebben als de kleine geboren wordt. Hier is het echt drama. Ik heb heb superleuke, stoere jongensnaam die mijn man helemaal niet leuk vindt. Zoooo frustrerend. Bij alle namen die hij noemt, denk ik "bah". Bij alle namen die ik noem, denkt hij "gatver". Ja het schiet lekker op. En dan moeten we er ook nog 2 verzinnen aangezien we het geslacht niet weten hahaha. Wordt nog leuk
Misschien een tip om hem of haar nu al een naam te geven die in je top 3 ofzo staat. Gewoon even kijken hoe het klinkt als je tegen hem praat of over hem of haar met de naam erbij. (Kijk wel uit dat je dit niet doet waar andere bij zijn haha). Zo kun je misschien een gevoel bij de naam krijgen? Hier waren we er al vrij vlot uit en hebben we hem bij de naam genoemd thuis (met partner alleen dan he). En toen hadden we na 2 weken zoiets ja dit is m echt!
In de jaren voorafgaand hadden we een jongensnaam maar doordat mensen om ons heen kinderen kregen en deze naam heel dichtbij gekozen werd viel die af. Nu sinds de zwangerschap heel gemakkelijk een meisjesnaam gekozen die we beide leuk vinden maar een jongensnaam is een stuk lastiger. Mijn keuze vind hij niet zo. Wel mooi maar niet bijzonder. Maar met opties komt hij niet. Als ik hem er om vraag dan zegt hij: "het zal wel .....(mijn jongensnaam) worden" Daar heb ik natuurlijk niets aan. Gelukkig hebben we nog even want het geslacht willen we nog niet weten.
Grappig, ik lees dat er meer moeite is met jongensnamen dan meisjesnamen. Dat is bij ons ook zo, want de meisjesnaam hadden we dus wel al bijna gelijk! We zijn nu aan het 'testen' met een jongensnaam, en ik vind hem erg leuk, alleen mis ik de verliefdheid op de naam. Maar misschien is die wel onrealistisch van mij
Ik heb juist meer moeite met meisjesnamen! Veel zijn best leuk maar nog niet wauw.... We twijfelen over een geslachtsbepalingsecho... Maar misschien toch wel handig... Dan weet ik ook of ik m'n best moet doen voor een meisjes naam 😉 Maar vind het ook echt een moeilijke opgave zeg! Tis toch wel bepalend voor het leven en ik wissel schijnbaar nog wel eens in wat ik mooi vind... De naam van m'n dochter vind ik gelukkig nog steeds prachtig, maar andere namen die toen op het lijstje stonden eigenlijk niet meer zo... Ook qua jongensnamen van die tijd... En tis dan nog maar 2,5 jaar geleden hahaha
Bij de eerste hadden we dat ook, ik vond te veel leuk maar toch bleef de naam lara steeds terug komen. Toen hadden we ook een jongensnaam en die gaat het nu worden.
Wij waren het al snel eens over een jongens naam, want heilig ervan overtuigd dat het een jongetje zou zijn.. Toen bleek het een meisje en die jongensnaam kwam je OVERAL tegen.. Nu een naam die ik gelijk geweldig vond, vriend moest er heel erg aan wennen. Had tegen hem gezegd als je het niet leuk vind kom zelf maar met een optie, deed 'ie niet.. Je kunt haar naam op 2 manieren uitspreken en dat was voor hem toch wel dat hij uiteindelijk overstag ging.
Hadden namen maar 1 bleek vorig jaar nr 1. Nu kwam ml met een naam die ik vorig jaar zei en ik nog steeds leuk vind en ik heb een bijpassende gezegd. We zijn het nu al eens😎
Jongensnaam was ik zo uit..meisje vond ik wat lastiger. We krijgen een jongetje dus helemaal happy met de namen
Bij onze dames hadden we al heel snel de namen zowel jongens als meisjes nu deze keer al wel heel snel een meisjesnaam maar voor een jongen konden we het totaal niet eens worden! Tot ineens mijn man wat riep en met een kleine aanpassing zijn we er nu uit!