Hey, Ik heb een pony en ik ben nu 5 weken zwanger. Heb tot nu toe nog gewoon gereden op haar. Maar hoe lang kan ik dit eigenlijk blijven doen? Hebben jullie hier ervaring mee? Groetjes Evelien http://94.100.114.37/660250001-660300000/660280901-660281000/660280938_5_RKyj.jpeg
Mijn merrie (super braverd van 25) heb ik met de eerste zwangerschap gereden tot een week of 25, en deze zwangerschap tot week 24...Toen ging het gewoon niet..Het advies wat je zou worden mee gegeven is dat je gewoon zelf naar je lichaam moet luisteren..Je merkt gauw genoeg of het wel of niet meer gaat lukken
hoi hoi, deze vraag is al een paar keer gesteld! Je kunt rijden zolang je er zelf goed bij voelt. Er is altijd gevaar voor vallen maar tot 12 weken kan het geen kwaad. En als je je pony door en door kent en hij is braaf, tja, gewoon doen waar je zelf zin in hebt. Je voelt zelf wanneer je het niet meer prettig vindt of wanneer je angst ofzo krijgt. Ik rij mijn paard iig nog gewoon door, maar ik rij ook alleen recreatief en ben niet bang dat ie gekke streken uit gaat halen. Geniet er nog maar van nu het nog kan! groetjes Lola
Geen ervaring met paardrijden, maar ik heb laatst gelezen dat het tot de sporten behoort die je beter kunt laten. Maar in datzelfde stuk stond ook dat je best mag paardrijden als je veel ervaring hebt met... Luister vooral goed naar je lichaam, deze geeft vanzelf wel aan wanneer iets niet meer leuk is.
Ik heb zelf ook een paard en ben nu zelf 32 weken zwanger maar ik heb vanaf het begin niet meer gereden. Mijn paard is ook hartstikke lief doet niks maar toch het blijft een dier en een ongeluk zit in een klein hoekje. Je zal er maar afvallen en zo ongelukkig dat er wat met de baby is. Dat vergeef je jezelf toch niet meer? Maar goed dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk
sorry heb wel gekeken naar zon topic en kon het zo 1 2 3 niet vinden. maar mn merrie is 22 jaar en is echt super braaf. Ik weet dat het een vluchtdier is en dat ze rare sprongen kan maken, maar ben er nog nooit afgevallen. ik zal er met m'n vriend ook nog maar eens over hebben, maar denk wel dat ik nog eventjes door ga, todat ik zoiets heb, nu kan het niet meer.
Ik rij nogsteeds Als jij je pony genoeg vertrouwt dan gewoon kijken tot wanneer je lichaam gaat protesteren.
Ik ben nu (pas) 2,5 week 'paardrij-vrij' Heb een net 7 jarige ruin en vertrouw hem voor honderd procent. Bij nagedacht dat ook hij een stap verkeerd kan doen heb ik niet. Het voelde goed dus ging ik door. Nergens last van gehad en ook geen commentaar gehad van VK oid. Ik ben gestopt omdat het poetsen en zadelen me zoveel energie kostten dat ik daarna al geen puf meer had. Als ik een groom had zat ik er geloof ik nu nog op
Heb er met m'n vriend over gehad en die zegt dat ik het zelf moet weten zolang het verantwoord is. En hij is 9 van de 10 keer ook bij me in de buurt als ik ga rijden.
Gewoon blijven rijden tot je lichaam aangeeft dat het genoeg is geweest. Ik heb zelf een ruin van 9 jaar, een super lief paard en ik vertrouw hem 100%. Nu gaat het dus nog, maar zodra het niet meer lukt dan stop ik ermee. Wel neem ik minder risico's natuurlijk en ik sla de galop over, dat is niet prettig meer.
Ja inderdaad, ik neem nu ook al wat minder risico's, galop kan ik nu nog wel, maar met springen maak ik de hindernisjes al wat minder hoog
Hoi Evelien, ik ben meteen gestopt met rijden, ondanks dat ik mijn merrie ook vertrouw. Ik ben puur gestopt omdat dit geadviseerd werd door mijn fysio. Met paardrijden train je je bekkenbodemspieren, die je nu juist NIET wil trainen. Deze moeten slap worden zodat ze kunnen wijken om het kind erdoor te laten. Mede door deze info en omdat ik het risico niet wilde nemen van vallen (tja, het blijven toch dieren ) ben ik gestopt. Maar goed dat zijn mijn redenen. Ik denk dat als jijzelf het gevoel hebt, van het kan wel, je het moet doen. Ik denk dat de meningen hierover toch verdeeld blijven en je weet zelf het beste hoe je je erbij voelt.