er komt vloeistof uit mijn borst!!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama1990, Jul 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama1990

mama1990 Lid

Mar 18, 2009
    43
    0
    0
    Amsterdam
    hallo allemaal.

ik ben nu 6 maanden zwanger, en mijn borsten waren al wat gevoelig, nou ben ik er gisteren avond achter gekomen dat zodra, ik op mijn borsten duw dat er dan doorzichtige vloeistof uitkomt. nou weet ik van mijn eerste kindje, toen ik net bevallen was dat de melk eerst ook doorzichtig was. maar zou dit dan echt melk zijn????? ik vind het nogal raar, hebben hier meer mensen last van, of weten jullie er misschien meer vanaf???

alvast bedankt.

Barbara

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Volgens mij is het een soort 'voorbereiding' op de melkproductie. Zoals ik het begrepen heb komt de echte melk pas bij/na je bevalling.
    Maar ik heb het ook; ga er eigenlijk gewoon van uit dat het normaal is :D

3. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    ik ben nu 29 weken en ik had van de week ook wat druppels vocht uit me tepels.. en 1 druppel wit.. weet ook niet wat het precies is

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Dit is colustrum (of hoe je het ook schrijft hihi). Wat ik hierover weet is dat dit de voorbereiding is op de melkproductie. Het hoort er dus gewoon bij en de een heeft er meer last van dan de ander. Het verschilt dus nogal per persoon.

Dus niks om je zorgen over te maken:D

5. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Hier ook hoor! Ik vond het ook al raar, helemaal omdat ik nog niet eens op de helft ben. Bij mij is het ook doorzichtig, maar ja ik ga er maar van uit dat het normaal is en het er gewoon bij hoort.

xxx

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Hier heb ik het ook al een paar weekjes, niets gekd want er zijn er meer die het hebben.
    Sommige vrouwen hebben er al erg vroeg last van, bij anderen duurt het veel langer..

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb dit juist helemaal niet. Maak me daar eigenlijk ook wel zorgen om. Zit bijna op het einde en heb nog nergens last van. Mijn borsten zijn niet eens gevoelig.

Is dat ook normaal?

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb er ook wel eens een beetje last van maar het is te verwwarlozen. Het maakt niet uit of je het wel of niet hebt, het zegt helemaal niets :)

9. Maia

Maia Niet meer actief

de een heeft het wel, de ander niet.

ik heb het niet zomaar, meestal als ik in bed op m'n zij lig en dan met m'n borst op m'n arm druk ofzo, dan kan er wat uit komen lopen. Heel irritant maar ach.

10. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Ik heb het net zoals Maia (sinds week of 4 nu), enkel als ik op mijn zij lig of er enige druk op de borsten is (meestal 's nachts dus). Het is een beetje gelig van kleur en slechts een drupje. Volgens mij beleeft ieder lichaam dit anders en hoeft dit inderdaad helemaal niets te betekenen! Dat lees je tenminste zo in de bladen...(ik hoop nu enkel maar dat natte plekken overdags mij bespaard blijven, zie niet zoveel in compressen met dit warme weer pfff)....

11. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    dat is heel normaal hoor :D

12. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    ook hier al last van bijna 27 weken zwanger en al een paar weken last van maar soms zit er ook iets wit door het doorzichtige vloeistof heen.

13. 4days

4days Niet meer actief

Allemaal heel normaal hoor. :) De ene vrouw krijgt het al halverwege de zwangerschap, de andere helemaal niet. Het heeft overigens niets te maken met goede of slechte melkproductie na de bevalling. :)

Share This Page