hallo allemaal. ik ben nu 6 maanden zwanger, en mijn borsten waren al wat gevoelig, nou ben ik er gisteren avond achter gekomen dat zodra, ik op mijn borsten duw dat er dan doorzichtige vloeistof uitkomt. nou weet ik van mijn eerste kindje, toen ik net bevallen was dat de melk eerst ook doorzichtig was. maar zou dit dan echt melk zijn????? ik vind het nogal raar, hebben hier meer mensen last van, of weten jullie er misschien meer vanaf??? alvast bedankt. Barbara
Volgens mij is het een soort 'voorbereiding' op de melkproductie. Zoals ik het begrepen heb komt de echte melk pas bij/na je bevalling. Maar ik heb het ook; ga er eigenlijk gewoon van uit dat het normaal is
ik ben nu 29 weken en ik had van de week ook wat druppels vocht uit me tepels.. en 1 druppel wit.. weet ook niet wat het precies is
Dit is colustrum (of hoe je het ook schrijft hihi). Wat ik hierover weet is dat dit de voorbereiding is op de melkproductie. Het hoort er dus gewoon bij en de een heeft er meer last van dan de ander. Het verschilt dus nogal per persoon. Dus niks om je zorgen over te maken
Hier ook hoor! Ik vond het ook al raar, helemaal omdat ik nog niet eens op de helft ben. Bij mij is het ook doorzichtig, maar ja ik ga er maar van uit dat het normaal is en het er gewoon bij hoort. xxx
Hier heb ik het ook al een paar weekjes, niets gekd want er zijn er meer die het hebben. Sommige vrouwen hebben er al erg vroeg last van, bij anderen duurt het veel langer..
Ik heb dit juist helemaal niet. Maak me daar eigenlijk ook wel zorgen om. Zit bijna op het einde en heb nog nergens last van. Mijn borsten zijn niet eens gevoelig. Is dat ook normaal?
Ik heb er ook wel eens een beetje last van maar het is te verwwarlozen. Het maakt niet uit of je het wel of niet hebt, het zegt helemaal niets
de een heeft het wel, de ander niet. ik heb het niet zomaar, meestal als ik in bed op m'n zij lig en dan met m'n borst op m'n arm druk ofzo, dan kan er wat uit komen lopen. Heel irritant maar ach.
Ik heb het net zoals Maia (sinds week of 4 nu), enkel als ik op mijn zij lig of er enige druk op de borsten is (meestal 's nachts dus). Het is een beetje gelig van kleur en slechts een drupje. Volgens mij beleeft ieder lichaam dit anders en hoeft dit inderdaad helemaal niets te betekenen! Dat lees je tenminste zo in de bladen...(ik hoop nu enkel maar dat natte plekken overdags mij bespaard blijven, zie niet zoveel in compressen met dit warme weer pfff)....
ook hier al last van bijna 27 weken zwanger en al een paar weken last van maar soms zit er ook iets wit door het doorzichtige vloeistof heen.
Allemaal heel normaal hoor. De ene vrouw krijgt het al halverwege de zwangerschap, de andere helemaal niet. Het heeft overigens niets te maken met goede of slechte melkproductie na de bevalling.