Hoi hoi, Was een beetje nieuwe en oude berichten aan het lezen en lees toch dat er vaak mensen flauwvallen tijdens zwangerschap. En ik vroeg me af wat dat flauwvallen nu veroorzaakt?! Ik kan me voorstellen dat een te lage bloeddruk hier aan mee kan spelen, maar wat nog meer? Als je toch je vitamines, suikers etc binnenhaalt, dan zou je toch denken dat je goed zit? Groetjes Marieke
Kan verschillende dingen zijn: HB (ijzergehalte) te laag te lage bloeddruk te weinig vocht Bij mij was het laatste het geval. Ik dronk veel te weinig. Nog geen liter per dag. Nu ik wel drink (en de hele dag naar de plee heen en weer loop) gaat het veel beter. Mijn VK zei dat veel zwangere vrouwen ook in volle zalen en drukke bussen onderuit gaan bijvoorbeeld. Waardoor dat precies komt weet ik niet, maar het is dus wel zo. Je HB daalt trouwens vaak aan het einde van de zwangerschap, waardoor je ook duizelig kunt worden.
Ik heb het in de supermarkt ook al een paar keer gehad... Of dat nu aan de lucht ligt in het de supermarkt... of wat anders... geen idee... Maar ik moet naar buiten dan
Hier ook eentje die sinds enkele weken last heeft van opvliegers , ik ben de laatste tijd dan ook vrij zomers gekleed onder mijn jas .. Als ik van koud naar warm ga bv van buiten binnen in een winkel/supermarkt gegarandeerd dat ik het zitten heb . De Vk zei van lage bloeddruk , dat je lichaam zich niet snel genoeg aan de temperatuursverandering aanpast , niks aan te doen , enkel jas uitgooien of maken dat je terug buiten bent of gaan zitten en rustig blijven .
Ik heb geen idee, ik val ook regelmatig (bijna) flauw. Onder de douche of in de winkel. Mijn hb is goed, was 8. Mijn bloeddruk is 110/65, dus ook netjes lijkt me. Ik denk dat het idd aan vocht licht of misschien te weinig eten.. Heb namelijk niet echt trek aldoor.
als je zwanger bent kan je bloeddruk ineens even omlaag gaan, daarvan kun je flauwvallen en/of duizelig worden, maar kan geen kwaad. ook kan je bloedsuiker (ook al is ie goed) ineens omlaag gaan, dit gaat dan over na wat eten. verder spelen hormonen een rol en het feit dat je hart 1.5 liter extra bloed moet rondpompen.
bloedruk die laag is, snel opstaan waardoor bloeddruk plots daalt. Mijn schoonzusje had bijv in de winter als ze dan een winkel binnen kwam met die warme heaters bij de deur. je aders vliegen open door die plotselinge warmte dan ging ze soms bijna onderuit.
Ik heb het steeds als ik ergens moet wachten: rij bij de kassa, bij de chinees.. Dan moet ik echt snel zitten of naar buiten! Ik heb geen lage bloeddruk (100/75) en mijn ijzer is 9,5. Dat vond de vk hardstikke goed, zelfs voor een niet-zwangere is dat hoog! Dus daar kan het ook niet aan liggen.