Babykamer voor de tweede keer gebruiken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Care, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    Hoi Hoi,

Ik heb een vraagje, hoe denken jullie erover om de babykamer die je hebt gekocht voor de eerste, ook voor de tweede te gebruiken.

Wij hebben tijdens de zwangerschap van onze dochter een hele neutrale kamer gekocht omdat we toen niet wisten wat het zou worden.
    Ze heeft hem echter maar anderhalf jaar gebruikt, daarna hebben we een peuterkamer voor haar aangeschaft. Nu staat haar babykamer in de kelder een beetje mooi te wezen.

Nu zegt mijn omgeving van, dan gebruik je hem toch voor nummer twee :)
    Maar ik heb mijn twijfels, straks krijg de tweede het gevoel dat hij/zij alle afdankertje van de oudste heeft gekregen :cry:

Hoe denken jullie erover :oops: :oops:

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh, ik zou daar echt helemaal geen moeite mee hebben hoor. Juist een mooi idee dat de grote zus daar ook in heeft gelegen toch?

3. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ik zou daar gewoon niet over twijfelen. Je hebt de kamer toch, ik zou zeker geen nieuwe aanschaffen! Die dan binnen dit en zoveel tijd staat te blinken naast de andere in de kelder... Als je het hebt heb je het toch.

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik ben nu zwanger van de eerste maar wij hebben ook alles lekker neutraal, mocht er een 2e komen dan gaat deze er ook in hoor! Wij hebben het dus bewust gedaan ;)

Nu hebben we creme met oranje e.d. als ik weet wat het word dat we de kleur misschien wel aanpassen en bij de 2e doen we weer een ander kleurtje!

Succes!

groetjess

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook bewust een neutrale kamer gekocht, handig voor evt. volgende kind(eren).

Het zijn maar meubels, de sfeer in een kamer wordt toch ook bepaald door kleur/accesoires/stoffen etc.
    En zolang je er wat nieuws tegenaan gooit (leuk behangetje/likje verf etc) dan is het toch een heel ander kamertje?

6. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    ik zou het kamertje ook gewoon weer gebruiken ..
    potjeverf of een paar leuke decoratie stickers....
    waarom zou je extra geld uit geven aan een nieuw kamertje als je er al 1 hebt staan ....

7. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    je gaat toch geen nieuwe spullen kopen, als alles nog mooi is? we hebben bij de 1e nieuw gekocht en nu gebruiken we het gewoon weer, dat is toch alleen maar praktisch? we hadden bij onze oudste het thema kikkers, en nu nijntje. het is dus een ander kamertje geworden. Wil je dan ook alle kleertjes wegdoen, en alle andere spullen die je hebt gekocht, zoals kinderwagen, maxicosi enz.?
    En heeft hij/zij er last van later, dan kan hij/zij altijd nog in therapie :) 8)
    en eventjes doordenken, je 2e heeft in dezelfde buik gezeten.......(flauw he)
    Groetjes en geniet gewoon van de babykamer.

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    nou, daar zou ik nou totáááál niet mee zitten!
    ons kindje komt al in een gebruikt kamertje, want ik heb alle spulletjes gezellig bijeen gescharreld op marktplaats. wordt een kind heus niet minder van hoor, tweedehands spulletjes. ;)

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Tuurlijk gebruik je die ook voro de 2e, net als of je 2e daar erg in heeft. Echt neit dat die dat als afdanker zal ervaren! Tis een baby waar je het over hebt he, geen volwassene.

Ik heb de babykamer van marktplaats gekocht, wat moet mijn baby wel niet van mij denken dan. "ben ik neit meer waard?" ofzo?
    Niet zo raar denken hoor, gewoon weer gebruiken, die kamers zijn al duur zat!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zou het lekker gebruiken hoor, wij gaan het precies zo doen!

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat de meeste mensen het kamertje ook nog voor een 2de gebruiken.
    Anders kan je wel blijven kopen.

Andere kleur muren, en assecoires en het kamertje ziet er weer heel anders uit.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij gaan dat wel doen en alicia krijgt een peuter kamer. ga echt niet alles weer opnieuw kopen haha. rest wordt wel totaal anders zoals kleuren op de muur enzo. nou ja het zal wel groen worden kan voor bijde
    ;)

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey,

Hier ook weer het eerste kamertje klaargezet hoor... nu is dat kamertje ook nog geen 2 jaar oud... (zoontje is nu 21 mnd)

Je schrijft..:
    Maar ik heb mijn twijfels, straks krijg de tweede het gevoel dat hij/zij alle afdankertje van de oudste heeft gekregen....

Zo denken kleine kinderen toch helemaal niet...!
    en we hebben het toch alleen over babyspullen...

Ik heb trouwens wel nieuwe accesoires gekocht... en ga ook nieuwe knuffels etc kopen.. want wat van de oudste is... blijft van de oudste... dus alle knuffels zijn mee naar zijn nieuwe kamer!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou het ook weer gebruiken hoor. Nu hebben wij zelf dat probleem niet omdat alles in de babykamer van Lundia is en dat is dus babykamer/peuterkamer/kinderkamer/tienerkamer/studentenkamer en alles in een.

15. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik twijfel nog...

Mijn zoontje is 1.5 als de baby komt..
    Eerst gaat de baby sowieso een maand of 3 a 4 (dat ik bv ga geven) naast ons bed in een wiegje..
    Daarna is mijn zoontje alweer bijna 2..
    Maar ik vind het ook wel erg leuk als de babykamer gewoon af is als de kleine komt, zodat hij/zij daar ook verschoond kan worden enzo.

Dus aan de ene kant wil ik mijn zoontje tegen die tijd een peuterkamer geven, maar aan de andere kant wil ik over een paar maanden gewoon de babykamer klaar hebben.

Twijfel twijfel (lastig, dan ben ik ook nog zwanger, maakt het er niet makkelijker op! ;))

Heeft iemand hier tips voor?

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

De baby gewoon lekker verschonen op de commode bij je zoon! Ik zou er absoluut geen nieuwe spullen voor kopen: zonde van je geld, kun je veel beter besteden, (leuke kleertjes, spaargeld voor de studie later, enz).
    Die kleine merkt er niets van...

En Care: gewoon lekker opnieuw gebruiken. War zouden we allemaal een verwende nesten en onmogelijke types mensen worden zeg, als alle spullen die we gebruiken in ons leven voortdurend alleen maar nieuw mogen zijn: erg slecht voor het milieu en ook niet goed voor derdewereldlanden, want wij rijken pikken voortdurend al alle grondstoffen voor hun neus weg... Hoorde vanochtend op de tv al dat we met z'n allen twee keer zoveel grondstoffen verbruiken als dat de aarde aan kan maken.... Hoog tijd om dus te consuminderen, :)
    En je kind wordt er niet minder van hoor! Wij hebben nu ook een neutraal kamertje en daar gaat helemaal niets aan veranderen als nummer 2 komt: die kan er zo in, grote zus krijgt tegen die tijd een peuterkamer en als nummer 2 groter is krijgt die zijn/haar eigen grote kamer... We zullen tegen die tijd spullen kopen waar ze in principe mee door kunnen tot aan de middelbare school, dus dan krijgen ze dan wel hun eigen spullen, :) En ook die zijn wat mij betreft het liefste tweedehands: fijn voor de portemonnee, het milieu, enz...

17. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, jullie hebben gelijk. Ik denk dat het mijn gevoel is een beetje stom. :oops:
    Denk dat we de kamer gewoon weer gaan gebruiken :)

18. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    Rotterdam
    Je hebt gelijk, ik word er niet minder op. Denk dat ik teveel bezig ben met wat een ander er wel niet van moet denken. :(

Bedankt

19. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Je hebel gelijk Rozemarijke, maar als mijn zoontje slaapt, kan ik de baby daar niet verschonen. Ok dan kan het op bed ofzo... maar ik vind een babykamer gewoon zo schattig, dat die dan af is als de kleine er is...

Kan een kind van 1 jaar en 9 maanden in een doorgroeibedje? Klimmen ze daar niet uit?

20. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    bij mij hetzelfde, de eerste (meisje) heeft een babykamer (alles roomwit) deze is nog hetzelfde gebleven voor de tweede (jongen), de eerste verhuisde dan naar een andere kamer, en mochte er nog een derde komen dan mag die ook nog in dezelfde babykamer!en dan verhuisd de tweede ook naar een andere kamer (doorschuiven)
    alles is nog netjes en in goede staat, dus ik zie het probleem niet
    hooguit wat nieuw beddengoed en het matrasje een keer vervangen en het kan best nog wel een kindje mee hoor!

zo krijgen ze allemaal wel eens wat nieuws maar vind ik het ook niet erg dat de tweede kleding aan krijgt waar mijn oudste uitgegroeid is

Alleen met schoenen doe ik dat niet, dat is niet goed voor t vormen vd voeten, voor de rest wordt alles goed gebruikt, kinderwagen, babykamer, kleding, box, fietsstoeltjes,
    je gaat toch niet alles opnieuw aanschaffen?tenzij het stuk is natuurlijk
    en mocht iets roze zijn en je krijgt een jongen dan is een laagje verf ook mogelijk natuurlijk

mijn dochter heeft ook een gele fiets gekregen en geen roze, zo kan mijn zoontje de fiets straks ook nog gebruiken, ze zijn er zo uitgegroeid en dan vind ik zo'n fietsje best duur!

wij hebben de babykamer ook heel nautraal gehouden, met licht, zachte groene muren, een lichtgevende sterrenhemel. en zacht gele vloer, in combi met de room witte meubels
    aangekleed met disneyschilderijtjes,knuffels heel leuk kamertje voor zowel jongen als meisje

Deel Deze Pagina