Nou, we hadden dus een gezellig avondje bij vrienden vanavond, hapje eten, wijntje erbij (ik dus niet) en nu heeft m'n man dus 't geslacht verraden terwijl niemand het mocht weten! Ze hebben wel beloofd het aan niemand verder te vertellen en ook niet te zeggen dat zij het weten maar ik zit er toch mee in m'n maag. Moeten we het nou uit voorzorg toch maar tegen de opa's en oma's vertellen?
Nee joh, ben jij gek... Dat is het risico als je het weet. Verspreek je je toch binnenkort nog een keer "per ongeluk" en noem je dan het andere geslacht . Dan zeg je dat dit van vanavond een geintje was. Heb je iedereen weer in de war en dan weet alsnog niemand het zeker
Nee... Ik zou het verder niemand vertellen.... want hoe meer mensen je het zegt... hoe meer kans je weer hebt dat zij zichzelf verspreken t.o.v. anderen.... en zo blijf je aan de gang, toch?
Jeetje, dat is toch geen drama... mijn man noemde onze kleine bij z'n voornaam die hij gaat krijgen! Nou ja, jammer dan! Over 17 weken weet iedereen het hoor! Ik kan en ga er zeker niet wakker van liggen!
Tja meningen verschillen natuurlijk.... Ik kan me wel voorstellen als je dingen voor "samen" wilt houden... dat het balen is, als het anders loopt....
Ik vind het niet erg. Het was een leuke verrassing geweest, en hij zei het tegen mijn zwager die stilzwijgen heeft beloofd. Nou ja, al verlult hij zich.. jammer dan, wat ik al zei, over 17 weken weet iedereen het, en misschien heb ik in die 17 weken een nog leukere naam bedacht!
Zodra we weten wat het wordt, mag de rest van de wereld het ook weten. Sja, why not? Is ook alleen maar handiger bij het kopen van cadeaus
Ik zou het niet uit voorzorg tegen de opa's en oma's vertellen. Ik neem aan dat jullie vrienden het goed geheim gaan houden en het is zo leuk voor je ouders/schoonouders om HET telefoontje te krijgen en dan te horen wat het is geworden
Bij mij heeft eergisteren mijn vriend het ook veraden, althans hij zei schopt ze. Of hij of het... (hij en het er gauw achteraan geplakt... Maar wij hebben een andere verrader haha. Mijn zoontje van 2, Althans mijn vader weet het geslacht wel. En had de foto van eens stukje kamer laten zien. Zijn we daar hij die foto open. Ik uitleggend wat nou kozijn en dergelijke was, Was beetje close up. En onze kleine man de naam maar roepen haha, Welliswaar kan hij het niet goed uitspreken, nu zitten ze voor de gein te raden. En steeds die foto aan de kleine man laten zien, want dan roept hij de naam weer haha. Nu vind ik het bij mijn vader niet zo erg hoor, en eigenlijk wel komisch. Maar voor de rest weet niemand ook niet het geslacht dus is de naam raden na aanleiding wat de kleine man zegt, dus ook moeilijker.
Kan me voorstellen dat je het niet leuk vind hoor! Ik zei met mijn domme kop de naam tegen mijn moeder tijdens het kijken van de pretecho... Maar goed.. niks aan te doen, voor opa en oma nog even geheim houden hoor!
Ach mijn mannetje had zich al twee keer versproken in Sara haar naam... die was dus ook geen surprise meer voor sommigen. Zou het niet tegen je ouders vertellen, vind dat je er bij vrienden vanuit moet kunnen gaan dat ze hun mond houden. Hebben die van ons ook gedaan... hebben het nooit over de naam gehad.
Toen ik zwanger was, is het niet mijn vriend die zich verraden heeft, maar ik. Nou ja, wel een beetje jammer maar niks aan te doen. Ik zou het niet tegen jullie ouders vertellen.
Ik zou het niet vertellen.. je verpest hiermee voor de opa's en oma's vaak een heel leuke verrassing!
In jouw geval zou ik het niet zeggen, of anders uitleggen aan de opa's en oma's en vragen wat ze willen. wij hebben het met iedereen gedeeld toen we het wisten en de opa's en oma's eerst gevraagd of ze het ook wilden weten, JA ABSOLUUT! was het in koor dus iedereen weet het, lekker makkelijk, ik hou er niet van als ik overal bij na moet denken bij wat ik zeg, en sowieso, mijn mannetje lust ook wel een biertje en dan worden zijn lipjes ook wat losser dus ik hoop nu alleen maar dat ie de naam voor zich houdt!
Ik zou het niet uit voorzorg zelf gaan vertellen.. Ik weet niet hoe groot de kans is dat mensen uit die vrienden kring andere familieleden spreken en of t onderwerp aan de orde komt.. Ik wil zelf niet weten of we een jongen of meisje krijgen.. Ik vind eht prettiger te weten dat t "daarbinnen" allemaal goed gaat. Aan de ene kant, met aanschaf van spullen is t wel handig, maar vind eht zelf ook wel spannend om verrast te worden...
Iedereen weet dat we een jongetje krijgen... We wilden het ook geheim houden....Maar tja me kids die weten het ook. Als andere mensen aan mij vragen; weet je al wat het wordt, dan zegt de jongste; We krijgen een broertje en verklaapt ons koosnaampje... Liefs Jeanney
Ha ha ha, klungeltje Ik neem aan dat hij het niet expres heeft verteld, anders zou ik het ook niet zo leuk vinden maar een ongelukje kan natuurlijk gebeuren Het is natuurlijk aan jezelf of je het nu ook aan je ouders wil gaan vertellen. Ga op je eigen gevoel af!
Nou bedankt voor alle reacties meiden! Ik zit er inderdaad ook niet zo mee dat ze het weten, als het aan mij lag mocht iedereen het weten maar het mooie is dat vooral hij het voor ons tweeen wilde houden. Hij voelt zich er ook heel vervelend bij nu. Ik zal jullie reacties wel laten lezen misschien lucht 'm dat wat op want het is inderdaad no big deal. Ik wil alleen niet dat de opa's en oma's het via via horen, lijkt me niet zo goed voor de band zeg maar, maar ok, ik ga er vanuit dat ze netjes hun mond houden! Bedankt!
mja verspreken... ik heb het nog al gehoord van vrienden en familie daarmee dat ik het ofwel zelf niet wou weten, ofwel aan iedereen zou vertellen... en omdat mijn man het absoluut wou weten, weet dus iedereen dat we jongentje krijgen wij gaan zelfs stapje verder, want ook iedereen weet zijn naam al; kan iedereen al aan de naam wennen en praten ze niet tegen "de baby" groetjes Evita