positiekleding

Discussion in 'Zwangerschap' started by BabeBabe, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    He Dames,

Ik had even een vraagje over positiekleding... wat heb je allemaal nodig?? hoeveel broeken/rokken, jeansbroeken of andere stofbroeken? en hoe werkt het met maten? Wat vraag ik veel he :D haha, ik krijg mijn jeans nu al niet meer dicht, dus vraag me af of ik dan nu een broek in mijn eigen maat kan kopen, of moet ik juist een maat groter kopen?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!!

2. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey babe

je positie kleding moet je eigenlijk gewoon in je eigen maat kopen .
    dit heb ik aan geschaft :

1 pos. spijkerrok
    1 witte lange broek
    2 tuniekjes met leggings ( echt aanrader voor verder in zwschap)
    1 rokje (gewone maar met brede elastischeband)
    5 hempjes
    2 korte vestjes voor over de hempjes als wat frisser is

maar nu ik dit zo typ bedenk ik dat jij natuurlijk de winter ingaat;)
    maar dan kan ik je de tuniekjes wel aanraden , vind nu zelf de poss. broek en rok niet fijn meer zitten drukt in mijn buik

succes met shoppen!!

3. Djoels

Djoels Actief lid

Apr 13, 2009
    177
    0
    0
    Ik draag veel jurken.... heerlijk. IN de winter ook jurken met stretch en een legging / panty / maillot eronder. Heb pas een broek gepast, met zo'n stuk eraan over je buik, pfff ik vond het vreselijk :D Ik draag sowieso veel jurken altijd, en dat doe ik nu gewoon nog steeds.

Hoeveel?
    Dat zie ik vanzelf wel... daar denk ik allemaal niet teveel over na....

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Hey!

Ik heb 2 wkn geleden eerst één pos. spijkerrok en spijkerbroek gekocht.. Gewoon in mijn eigen maat... Je kunt vaak de taille nog verstellen doormiddel van elastiek..

Daarbij nog 1 buikband, 2 shirtjes met korte mouw, 1 shirtje met lange mouw... (De shirtjes overigens geen positie, maar wel rekbaar)

De rest zie ik later wel!!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik draag altijd spijkerbroeken en simpele truitjes. Heb vandaag 3 positiespijkerbroeken gekocht en 4 positietruitjes met lange mouwen. Daar hoop ik het wel mee te redden, heb ook nog wat buikbanden liggen (voor evt. te korte t-shirts) en op zolder nog een doos met wat positiekleding, maar ja, van Eva was ik voornamelijk in de zomer zwanger :), dus dat waren voornamelijk t-shirts/tuniekjes met korte mouwen.
    Ik had ook nog genoeg broeken.... maar weeg nu 3 kg minder dan toen ik zwanger werd van Eva en bijna al die broeken zijn nu te groot! Hangen echt om mijn billen (daar ben ik dus afgevallen en heb er meer buik voor teruggekregen ;), mijn figuur is een beetje veranderd)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik denk inderdaad da ik ook wel voor de jurken met maillots ga! :) en vriendin van me zweert bij mamalicious spijkerbroeken en spijkerrokken! Heb nu een broek besteld bij de H&M want had daar 25% kortingsbon voor gekregen :) heb daar ook nog een vest, basic hemdje, basic shirt met lange mouwen, legging en een satijnen shirt voor netjes besteld :) heb ik et allemaal maar alvast in huis! hihi

7. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hey

Ik heb een beetje "pech" dat ik zowel de zomer, herfst als de winter door moet. Dus ook kleding voor 3 seizoenen. Ik heb eigenlijk vrij veel gekocht al. Ik heb drie jeansbroeken, verschillende t-shirts (8 denk ik), en een paar vestjes voor in de herfst over de t-shirts te dragen. Dan heb ik nog verschillende stuks met lange(re) mouwen. Wel allemaal basic spul voornamelijk van de H&M, want die merken die zijn me allemaal véél te duur.
    Dan heb ik me in de solden nog een trenchcoat op de kop kunnen tikken voor 25 euro van Mama-licious. (is echt goedkoop) Maar een winterjas ga ik niet aanschaffen denk ik. Misschien eerder een dikke golf die ik nog kan dragen na de bevalling of zo.
    Ik moet wel toegeven dat ik een zwak heb voor kleren... voor schoenen ook trouwens :D

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb alles trouwens bij Miss Etam gekocht, vooral die broeken zitten echt heerlijk bij mij! H&M zat niet echt lekker.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Maar iedereen moet toch altijd wel zo'n 3 seizoenen door? Over het algemeen is iedereen 9 maanden zwanger en dan heb je dus 3 seizoenen te pakken ;).

Het is bij een 2e altijd wel lastig, als die niet in dezelfde periode wordt geboren. Dan zit je vaak net met een ander seizoen. Maar goed, dat is een kwestie van wat kleding erbij kopen.

10. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ik heb 2 spijkerbroeken, 2 linnenbroeken van miss etam.
    De bovenkleding van miss etam vond ik te truttig voor woorden, maar hun grote maten mode daarin tegen is weer erg hip en leuk. Dus heb daar 3 shirts vandaan!
    Heb 3 jurkjes, 2 van prenatal en 1 van H&M.
    En nog 4 shirts van h&m en 3 hemden van H&M.

De bovenkleding van H&M vind ik erg leuk, je moet het alleen wel passen. De broeken vallen helaas erg klein!
    Ik ben van maat 40 naar maar44/46 gegaan en paste daar zelfs maar 48 niet. Hoger gaan ze trouwens niet!

Met dit moest ik het van mezelf doen, want je bent maar 9 maanden zwanger tenslotte.

Ohja heb wel 10 nieuwe onderbroeken erbij gekocht, want kreeg vreselijk last van meer afscheiding en zweetbillen (hihi).
    Dus verschoon soms wel 2x per dag mijn ondergoed.
    Bij hunkemoller verkopen ze heerlijke leuke lage onderbroeken (die heerlijk zitten ondanks dat ze laag zitten), meestal 3 voor €10,- :D

11. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    Ik zat net met dezelfde vraag ik mijn hoofd... het is nog wel vroeg, maar toch... bedankt voor de antwoorden...

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Misschien een tip. Maar op Marktplaats staan een hoop leuke positie kleren voor weinig geld. :)
    Aangezien je ze toch maar een paar maandjes aan hebt.

13. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    In het begin zwoor ik bij de postiebroeken. Heerlijk vond ik ze. Maar nu verder in de zwangerschap zitten die echt niet meer lekker door de overgang van broek naar band zal ik maar zeggen. Ik heb die toen een tijdje onder mijn buik geschoven maar dan kun je weer bijna niet zitten.
    Nu zweer ik dus bij jurkjes/tuniekjes en leggings en ik heb een stretchbroek. Heerlijk.
    Die banden vind ik ook een uitkomst als shirtjesverlengers. Ik kan nog steeds veel van mijn eigen (wijdere) shirts aan. Band eronder en klaar!

14. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Tot nu toe heb ik ook wat spullen gehaald bij miss etam. Zijn er trouwens nog meer winkels die zw. mode verkopen?

- 2 leggings
    - 1 spijkerrokje
    - 1 witte spijkerbroek
    - twee zomerjurkjes die ik over de leggings kan doen.
    - en wat shirtjes in een grotere maat.

Nu wil ik nog graag een donkere spijkerbroek voor de winter en wat vestjes.

Wat doen jullie met de winterjas? Kopen jullie een zw. winterjas of misschien iets van een poncho achtige bedoeling?

15. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    ik had in begin gewoon wat dingen maat groter gekocht heb tot week 20 kunnen dragen aleen positie broek had wel gekocht ik wel maatje groter maar goed ook met me dijen die ook dikker zijn geworden pas nu nauwelijks nog in.
    en na week 20 heb ook nog jurkjes met lange mouwen en 2 leggins aan aleen na tijdje kwam me bolle buik eronder uit.je kan veel ook maat groter kopen of tunieke zijn heel fijn want positie kleding is best prijzig maar als je geld voor hebt ;).wat ik heerlijk vond waren zwangerschapsstrings bij hema gekocht lkkr warme buik en toch best sexy ;) je wil je al ben je zwanger ook graag nog sexy voelen ;).wens je veel geluk shoppen ik kan niet wachten mijn eigen kleding weer aan te kunnen ; weet niet eens meer hoe dat voelt zonder buik.

liefs,

16. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb laatst mijn eerste positiebroek gekocht bij de Miss Etam. De broeken vond ik zo in de rekken echt vreselijk maar toen ik er één probeerde vond ik hem erg leuk!
    Ik krijg mijn eigen broeken echt niet meer aan, het gaat zeer doen na een half uurtje etc.
    Ook heb ik van familie een hoop broeken gekregen, ook altijd handig. ;) Kwa broeken heb ik denk ik wel genoeg voor de hele zwangerschap hahaha.
    Heb nu 2 spijkerbroeken, 2 nette broeken, 2 sportieve broeken en 1 linnenbroek.
    Heb ook een tuniek gekocht maar die heb ik nog niet aan gehad. Ben normaal niet zo van de tunieken maar denk als mijn buik straks echt gaat groeien het wel fijn is. Nu nog niet. :D

17. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb het tot nu toe gered met 2 (miss Etam) positie-spijkerbroeken, 1 H&M trainingsbroek (voor de yoga), 1 H&M 3/4 broek en twee rokken (gekregen van vriendin).
    Ik heb een enorme berg shirtjes en bloezen en hemden (merendeel ook gekregen). Heerlijk, want ik heb het gevoel dat ik twee keer zoveel zweet sinds ik zwanger ben en ik trek dus twee keer per dag iets schoons aan. Ik zou sowieso even bij H&M gaan kijken voor wat leuke, hippe dingen (niet duur en je ziet er toch gewoon leuk uit). Buikbanden heb ik eigenlijk nauwelijks gedragen, hooguit onder een gewoon tshirt om het "gat" te overbruggen (ik ben heel klein en het ziet er dus echt niet uit als je dat over je shirt heen draagt)

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb tot nu toe 1 positiebroek gekocht en een aantal nieuwe shirts. Maar dat zijn van die tuniek achtige shirts en rekken dus behoorlijk mee.
    Van mijn eigen broeken pas ik er nog 2, maar ik denk dat ik einde van de maand toch even moet shoppen, wat ik niet erg vind hoor. Hahaha...
    Oh en moet op zoek naar leuke vrouwelijke platte schoenen. Ik loop graag op een hak, vooral naar het werk, maar dat wordt nu al wat lastiger merk ik.

19. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik heb maar 2 positie spijkerbroeken gehaald maar nog niet aangehad. Ik vind ze eigenlijk vreselijk vind het naar niks zitten dus ik heb het tot nu toe met leggings en jurkjes/tuniekjes gedaan moet zeggen dat ik dat ook wel leuk vind staan.

20. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hebben ze bij de H&M ook de positiekleding gewoon in de winkel hangen??? Is me namelijk nog nooit opgevallen, dus ging er vanuit dat ze het alleen online verkopen.. Maar ik wil het liever eerst passen.

Share This Page