positiekleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabeBabe, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik vind het lastig want heb nogal grote maat, dus is positiekleding niet vollop verkrijgbaar of zonder model
    M
    aar draag veel jurkjes met legging (eventueel met shirt lange mouwen eronder of bolero als het koud word)

Heb verder verschillende strechbroeken, buikbanden en gewone strech truien dus die kan ik wel aan met een buikband eronder.
    En basic shirt met lange mouwen in wit en zwart is ook onmisbaar! (voor winter dan, voor onder truitjes of met gekleurde buikband)

Je kunt ze over het algemeen gewoon in je eigen maat kopen, of als je "veel vocht vasthoud" over de rest van je lichaam in een maatje kleiner.
    Maar elke collectie valt anders, dus je kunt het beste gewoon passen.

2. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    ja bij babyafdeling heb je ook positiekleding

3. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik heb 3 spijkerbroeken, twee lange en 1 korte, 3 zwarte broeken, 1 witte broek, 1 blauwe 3kwart broek, 3 rokjes, heel veel truitjes en een aantal jurken. Ook buikbanden en leggings nog. Wat ik wel moet aanschaffen is een winterjas, maar vind ze nog best prijzig bij de Prenatal. Ik denk dat als ik straks hoogzwanger ben in de winter ik mijn eigen jassen echt niet meer aankan! Verder natuurlijk een aantal meegroeibh's en hele charmante onderbroeken hihi

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niet elke H&M heeft positiekleding. Moet je even op de site kijken.

Nog een tip trouwens: koop stretch broeken. Ik heb een spijkerbroek die dus niet stretch is en als je wat verder zwanger bent, gaat het onderin knellen. Als je een goede stretch broek hebt rekt het lekker mee!

5. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    hey klopt helemaal, maar bij de eerste kon ik vrij lang mijn eigen truien nog aan. En toen heb ik gewoon tshirt moeten inslaan en eind september was het zo ver. Nu kreeg ik onmiddelijk een buik, en mijn eigen shirts passen al làng niet meer. Dus heb ik zomer kleding moeten inslaan (alles van de eerste was veel te groot) en ik moet dus ook voor de andere twee seizoenen... ;)

6. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Leuk he, op "jacht" naar positiekleding!
    Ik krijg al echt een buikje en pas mijn eigen broeken echt niet meer.
    Omdat ik op mijn werk een goedebroek nodig had heb ik een broek gezocht; bij ons zit een heel leuk winkeltje met alleen maar positiekleding!! Hier heb ik een broek gekocht van mamalisius en ik vond hem niet absurd duur; €39,-
    Verder heb ik al het een en ander van mijn nicht gekregen, en er komt nog meer maar dat heeft ze pas nog aan gehad dus moest ze nog even wassen enzo. Zij had ook veel tuniekjes, ik denk dat dat uiteindelijk ook het lekkerste zal zitten, lange mouwen en een legging eronder en klaar!

Oh en over die saaie meegroei bh's gesproken; ik heb vanmiddag een heeeeeeeele gave gekocht, het blijkt dat MarliesDekkers ook meegroei/voedings bh's heeft!! kost wat, maar dan heb je ook wat :D is dan wel gelijk én meegroei én voedings bh in 1...anders had ik 2 verschilllende moeten kopen en was ik het geld ook kwijt geweest..

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is het waar, dat is het 'nadeel' als het je 2e kindje is. Bij Eva zat ik bv. met 16 weken in positiekleding, nu moet ik er met 12 weken toch echt aan geloven, terwijl ik minder weeg dan toen ik zwanger was van Eva. En hier dus ook nieuwe kleding omdat de oude kleding te groot is...

8. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ik heb 'slechts' drie broeken gekocht, 2 spijkerbroeken (h&M en c&a) en een linnen broek bij de h&M en een goedkoop shirt bij action 2 maten groter dan normaal, en 1 bij de zeeman ook groter dan normaal en dat was t!
    voor de rest gewoon nog mn oude kleren aan:)
    ben ook niet heel extreem dik en mn kindje loopt wat achter in de groei dus klein buikje..

9. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Voor de winter heb ik een hele mooie zwangerschaps jas gekocht van MamaLicious. Deze kostte maar 70 euro en staat veel mooier dan mijn eigen winterjas die ik nog had. Zo'n zwangerschapsjas past toch beter over je buik en om nu in de winter je jas open te laten omdat ie anders niet past is niets voor mij. Ik ben al zo'n kou kleum.

10. Ambertje87

25 nov 2008
    48
    0
    0
    Poortugaal
    Hey!
    Ik ben ook helemaal weg van mamalicious,heb van de vorige zwangerschap nog een hele berg liggen,dus ik hoef er nu gelukkig niet aan te denken om alles weer aan te schaffen,misschien met de tijd ook nog wat van die zw.schaps leggings en van die lange truien/tunieken.
    Oh en ik heb ook een meegroei BH van Marlies Dekkers,maar ik draag zoiezo al alleen Marlies..als je er eenmaal een hebt gehad wil je niks anders meer..haha

11. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    ik vind spijker broeken niet echt geweldig moet ik zeggen in me zwangerschap heb er wel 1 is toch leuk als je weg gaat en een zwangerschaps rokje met een legging er onder van me vriendin nog wat zwarte broeken liggen van haar zwangerschap die zitten ook lekker maar het liefs een lekkere rekende jogings broek en dan met toch een leuk truitje of vestje er op vind ik dat voor de gewoone dagen toch het lekkerste oor lekker simpel en basic ;) en als je niet zo veel hebt bij de hema rekt alles lekker mee hahaha

12. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Bij de eerste had ik best veel positiekleding gekocht (stuk of 8 broeken, 3 rokjes, wat shirtjes, truitjes etc.). Dit zit nu alleen allemaal veel te groot, aangezien ik 10 kilo minder weeg dan toen ik de eerste keer zwanger werd. Deze hele stapel heb ik dus verkocht en nu moet ik opnieuw op stap! Heb al wel een spijkerbroek van Mamalicious gekocht (die zitten gewoon heel lekker) en een paar jurkjes die wel meegroeien (is uit de normale collectie). Ik vind vooral de positiekleding van H&M en Mamalicious erg leuk. Heeft tenminste nog iets weg van wat ik normaal draag :). En ik heb helemaal niets met het argument "je hebt het maar even aan". Juist tijdens mijn zwangerschap wil ik er ook super uitzien!!

Deel Deze Pagina