ik ben nog maar kort zwanger en ben me meteen gaan insmeren. Ik deed het eerst met babyolie. Ik doe dit al zo vroeg omdat mijn moeder veel striemen had na mij. Ik zal ze dan ook wel krijgen maar wil de schade zoveel mogelijk beperken... Gister zei een man op mijn werk dat zijn vrouw zich tijdens haar zwangerschap insmeerde met cocosboter met als resultaat dat ze nu geen striemen heeft dus daar ben ik gister mee begonnen. Wat raden jullie aan of wat zijn jullie ervaringen? groetjes kimberly
ik denk dat het niets uitmaakt wat je smeert, als je striemen krijgt krijg je ze, ongeacht wat je smeert
Ja je hebt er aanleg voor en krijgt ze of je hebt mazzel en wordt overgeslagen. Dus smeren of niet smeren. Ik zelf gebruik van NIFRI de vitamine huidolie, stinkt niet, smeert lekker en is een enorme fles. Maar die heb ik meer gekocht omdat ik hem toen voor de helft van de prijs zag liggen. Desondanks heb ik vaak jeuk op mijn buik de laatste tijd dus ben bang dat ik kan smeren wat ik wil.
Ik had in de babykadoos van Etos een flesje biodermal buikcreme. Hij is heerlijk zacht maar striemen heb ik hoor... Helaas....
Ik smeer niet, dit is mijn vierde zwangerschap en ik heb twee heel klein striemen, niet te zien bijna. Zijn pas ontstaan bij het persen. Je krijgt ze.of je krijgt ze niet.Zit ook een stuk erfelijkheid in, en aanleg.
je kan smeren, maar je hebt mazzel of niet! Ik had tot einde zwangerschap geen enkele striem, maar na de bevalling... oi oi .. Inmiddels zijn ze een heel eind weggetrokken en ik heb ze vooral daar waar mijn schaamhaar ook zit..
Smeren helpt idd niet, heeft te maken met de elasticiteit van je buik, en dit is dus voor een groot deel erfelijk bepaald.
Leeftijd speelt ook een rol. Als je jong bent is je huid nog mooi strak vergeleken met vrouwen die wat ouder zijn als ze zwanger worden. Als je al wat ouder bent is je huid elastischer en loop je minder kans op striemen. Smeren is wel lekker, maar het heeft dus niet zo veel zin. We willen er allemaal graag in geloven en kopen allemaal veel te dure creme liefs, Cleo
Nou ik heb me wezeloos gesmeerd met van alles en nog wat, hele dure cremes zaten erbij en niks heeft geholpen. Ik heb heel veel striemen op mijn buik, bovenbenen, borsten en bovenarmen............ dus koop geen dure rotzooi het zou zonde zijn. En zeker het is erfelijk bepaald, mijn moeder had ook idd last van! Het heeft ook met de elasticiteit van je hou te maken en je leeftijd, nou bij mij zat alles dus tegen dan! Dus smeer je wel in, maar niet van die dure dingen!
Ik krijg nu ook al wat striemen, mijn moeder had dat ook snel! Ik smeer met nivea softcreme, maar dat doe ik eigenlijk meer omdat het deugd doet! Mijn man wrijft me elke avond in en hij vind dat super omdat hij zo toch wat contact heeft met ons kleintje, nu misschien nog niet zo maar binnen enkele weken wel!
jalise jij zegt je moeder had dat ook. Mijn moeder okk. Maar is het bij jou dan niet minder omdat jeje in smeert groetjes kimberly
Hoi Ik heb vanaf mijn eerste zwangerschap gesmeert en het heeft helemaal niks geholpen ik heb behoorlijk veel stria. Nu smeer ik nog wel meer omdat ik het heerlijk vind ik gebruik zwitsal mama en mijn hubby die vind het ook heerlijk om mijn buik in te smeren.
Ik ben 32 weken zwanger en ik smeer met Weleda zwangerschapsolie en heb (nog) geen striemen. Maar zoals al gezegd wordt.. je kunt het helaas niet voorkomen. Tis meer voor het idee denk ik. En natuurlijk goed voor je huid. lfs
Ben nu bijna 36 weken zwanger en smeer vanaf het begin met etos strepen creme (of hoe dat spul ook heet). In het begin 1 keer per dag nu 2 keer per dag. Heb gelukkig nog geen strepen!
ik smeer me sávonds voor het slapen gaan in met zwitsal mamma buik creme.. geen idee of het help(het zal wel niet) het is voor mij ook een moment van rust en contact met de baby, dit geld ook voor mijn vriend. gewoon lekker blijven smeren.. kan geen kwaad
ik smeer me alleen af en toe in met kneipp huidolie, heb nog geen striemen.. hoop dat t zo blijft natuurlijk. en anders gewoon pech gehad, ik ga echt niet 3x per dag me buik insmeren, doe t als me buik straks aanvoelt na t douchen.
Ik denk ook niet dat het wat uitmaakt waarmee je je insmeert... Het smeren/masseren opzich zelf is al goed voor je huid om hem soepel te houden, maar het garandeert niet altijd of je wel of geen strepen krijgt denk ik... Ik smeer me uit voorzorg wel in. S' avonds mn buik en borsten met babyolie... En s'morgens met babylotion, maar dat deed ik altijd al...
dit is mijn derde en ik heb bij de eerste 2 nooit gesmeerd, en geen striemen gehad. nu smeer ik wel eens maar dan gewoon een lekkere bodylotion. en ik vind het ook lekker om mijn buik in te smeren, en dan te merken dat de beeb er op reageerd. maar smeer ook wel eens met babyolie.
Ik heb nog geen striemen, maar smeer me wel in met buikcreme van kruidvat maar ook gewoon omdat de buik daar lekker zacht van word