Ik ben nu ruim 26 weken zwanger en sinds een dikke week heb ik ook echt het idee dat ik er 'last' van ga krijgen. Ben de eerste weken wel misselijk geweest en heb ook al de hele zwangerschap last van vermoeidheid, maar verder heb ik steeds zoiets gehad van och, als het niet erger wordt..... Maar sinds de voorjaarsvakantie (werk in het onderwijs) heb ik het idee dat mijn buik ineens is gaan groeien en ik er ook echt wat last van krijg. Kortademig, steken onder de ribben, steken in mijn zij/onderbuik bij het fietsen, nóg sneller moe.... Niet dat ik het nou vreselijk heb, maar ik begin nu lichamelijk echt te merken dat ik zwanger ben. Wanneer begon dat 'idee' bij jullie?
Bij 25 weken begon mijn buik in ene te groeien , schoot het maagzuur de hele dag door door mijn keel en kortademig. Harde buiken heb ik al sinds n week of 18 maar ze werden vanaf 25 weken echt vervelend . Dus het word nu wel wat zwaarder. Maar ook leuker omdat ik hem wel vanaf de 24e week elke dag voel
bij 9 weken al want toen lag ik doodziek en uitgedroogd in het ziekenhuis hihihi. nee maar ik snap wat je bedoelt... hier sinds vorige week. mega bekkenpijn en in mn schaambot, maagzuur. buik die in de wegzit etc etc
Hier vanaf 36 weken. Ik merkte wel dat het allemaal net wat minder makkelijk ging, maar ik had zeer weinig klachten/kwaaltjes. Dus ik vond het toen nog niet zwaar. Sinds de 36e week is dat veranderd. Ik ben namelijk sinds die week doodmoe. Ik doe niets meer in huis en ben al moe als ik 's ochtends mijn bed uitstap. Van mij mag de kleine dan ook wel komen (ben nu 38,5 weken zwanger).
Ik vond het beide zwangerschappen na 37 weken echt wel pittig worden. Heb nu wel wat last van zuurbrand ect. maar vind dit niet zwaar.
met een week of 33 kreeg ik wat meer last van mijn gewrichten (knieen, heupen, enkels) en ook wat meer last van mijn buik. Daarvoor kon ik eigenlijk alles nog.. nu is traplopen al zwaar..
De vorige keer vond ik het vanaf de 30 weken juist minder zwaar dan daarvoor, omdat de eeuwigdurende misselijkheid toen eindelijk wat af nam. De klachten die daarvoor in de plaats kwamen nam ik graag voor lief! Nu heb ik minder last gehad van misselijkheid, en juist meer last van andere dingen. Ischias bijvoorbeeld, ik voel me al weken zwaar rot. Ook vanaf de 26 weken volgens mij. Het is echt aftellen nu! Gek dat er zoveel verschil kan zitten tussen twee zwangerschappen...
Bij mijn 1e zwangerschap ging alles prima tot dat we op vakantie gingen. Ik was toen 29 weken en toen pas ervaarde ik een enorme fysieke zwaarte. Op zich bleef alles goed gaan, alleen fysiek zwaarder
@ikke; ik had dit stukje kunnen schrijven! Hier hetzelfde. Ik denk steeds "ach als dit t is, dan heb ik t gewoon nog makkelijk." maar stiekem wordt t toch zwaarder. Mijn buik is ook enorm gegroeid. Nog 6 weken eb dan is t vakantie. En dan.... Dan kom ik niet terug tot oktober!!
Ik heb dat bij deze zwangerschap sinds een weekje ongeveer. Niet heel erg, maar ik begin het lichamelijk toch wel wat onhandiger te vinden allemaal. Maar ik vind dit vele malen minder erg dan de weken dat ik me ziek/misselijke/slecht voelde. Bij de eerste zwangerschap had ik het gevoel dat het zwaarder werd al wat eerder dan nu geloof ik.
ik begin het nu echt zwaar te vinden, ben net een oud mens die de hele dag rookt en trappen loopt, zo kortademig ben ik! verder word me buik nu zwaarder.... en ik ben gewoon reuze benieuwd hoe onze baby eruit ziet!!
Ik heb het nog geen moment zwaar gehad in mijn zwangerschap. Nu is lopen ietsje moeilijker omdat het kindje is ingedaald en dat voel je. Verder ben ik natuurlijk wel sneller moe. Maar om het zwaar te noemen? Ik bof hoor. Het kan ook anders gaan...
Ik ga het nu merken. Heb al sinds week 11 flinke BI en nu mijn buik weer een enorme groeispurt gemaakt heeft wordt dat nog erger, kortademig en brandend maagzuur. Daarbij ben ik extreem moe. Vanaf een uurtje of 12 smiddags moet ike cht gaan slapen, dan slaap ik wel 2 a 3 uur. Zoontje gaat dan naar oma. Savonds lig ik half negen en slaap direct, en tot de andere ochtend mijn zoontje wakker is. Daarbij heb ik erge bandenpijn, heb het idee dat mijn buik op de grond hangt af en toe... Nou ben ik maar klein, 158cm. Dus de baby komt al snel naar voren.. Mensen denken dat ik al bijna uitgerekend ben, nou ik moet nog een weekje of 19.. Maar als ik me rustig hou en smiddag naar bed ga is het goed te doen. Verder als ik een eindje moet lopen of de trap op moet, loop ik te hijgen als een oud renpaard hahahaha..
Mijn eerste 16 weken waren zwaar door het velen overgeven. Daarna heb ik vrolijk in de ronte glopen zonder problemen tot 41+4 weken. Echt alsof ik niet zwanger was, tuurlijk de buik zat hier en daar in de weg maar echt 0,0 last ergens van gehad, bovendien zat ik vol met energie. Dus dat kan ook.
Hier vanaf 30weken, kreeg toen erg last van me bekken en rug. Moest vanaf dat moment ook naar de fysio, loop daar nu nog steeds tot aan me bevalling. Het helpt wel die oefeningen heb nu minder last. Ik ben zelf niet zo groot 1,53 m dus mijn buik komt ook snel naar voor en is al behoorlijk groot, veel mensen denken dat ik elk moment moet gaan bevallen, maar moet er nog 4 Mijn familie denkt dat ze eerder gaat komen, nou ben benieuwd. Ze mag van mij nog wel even blijven zitten hoor ben het nog niet zat, vind het heerlijk dat getrappel in me buik, ben alleen wel nieuwschierig hoe ze er uit zal zien
Sinds vorige week word het bij mij zwaar, ik ben flink aan het groeien nu en krijg wat meer pijntjes. Ik werk nu 15 uur in de Thuiszorg en ga donderdag een gesprek aan om 50% te gaan werken omdat ik het anders niet meer trek. Ben extreem snel moe en na 2 uurtjes in de wijk werken ben ik echt bekaf en staat mijn buik echt op spanning. Misselijk ben ik heel mijn zwangerschap al maar lijkt nu ook weer erger te worden. Moet nog 6 weken werken tot aan mijn verlof maar ik vraag me af of ik het wel ga halen.
Ik heb het eerlijk gezegd nooit zwaar gevonden Maar dat komt denk ik omdat deze zwangerschap zonder ernstige complicaties was tov de vorige (hellp/pe) Het enige lastige vond ik de BI vanaf week 26 maar dit verdween na 1,5 maand nagenoeg door indalen. Daarna was ik superblij weer mobieler te zijn, en toen ben ik weer lekker gaan bewegen! Dat scheelt heel veel in hoe je je voelt. Evt dvd-tje voor zwangeren aanschaffen mocht je sportief aangelegd zijn! Nog sterker... was de laatste weken juist superfit haha. (tot 41,5 week rondgelopen, gefietst etc) Succes met je zwangerschap meid!
Hier is het tussen de 30 en 31 weken zwaarder geworden. Vanaf toen ook het werken moeten stopzetten en langzaam aan is het steeds zwaarder geworden. Sinds nu een week of 1,5 lukt bijna niks meer en nu zoveel pijn in mijn been, rug en schaambeen dat ik eigenlijk alleen nog maar kan liggen en alles me teveel pijn doet. Nou ben ik rugpatient en vind dat het best heel lang echt goed is gegaan en dit zoals het nu gaat had ik van te voren al bedacht dat het zou gebeuren alleen gedacht dat het eerder zou zijn. Heb net de laatste controle gehad en volgende week staat de ks gepland alleen hoop ik dat hij zichzelf aankondigd een van de komende dagen.
Ik heb het de eerste maanden zwaar gehad qua misselijkheid en daarna nog een aantal fikse kwalen die hebben gezorgd voor slapeloosheid en oververmoeidheid. Maar het echt als zwaar ervaren in de zin van "ik kan (lichamelijk) niet meer" dat ervaar ik nu sinds een week ongeveer. Ik heb een buik met een omvang en gewicht van iemand die van een eenling klaar is om te bevallen, maar omdat ik 'pas' 23 weken zwanger ben verwacht iedereen van me dat ik nog gewoon de fitheid zelve ben. Zowel werk als prive. En dat wordt nu echt te zwaar.