baby in stuit (poll)

Discussion in 'Zwangerschap' started by jo1984, Apr 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hoi medezwangeren!

Momenteel ben ik 26.3 weken zwanger!:D

Ik heb zojuist een spoedecho gehad (onze kat vond het nodig om mij te tackelen, juist op het moment dat ik met de wasmand van de trap liep. Gevolg; Ik voorover naar beneden gestuiterd en de wasmand in mijn buik geparkeerd! (AU!))

Maar goed, gelukkig is alles goed met onze kleine man!
    Op de echo zagen we dat onze zoon (nog steeds of alweer) in een stuit ligt. Ik weet dat hij nog alle kanten op kan draaien en maak me dan ook nog geen zorgen.

Ik vroeg me alleen af of er meer zwangeren zijn die dit herkennen (stuitligging) en of/wanneer hij is gaan draaien?

Kortom:
    - Hoever was je toen je zag dat je kindje in een stuit lag?
    - Is je kindje gedraaid en zo ja, bij welke termijn?

Ik ben benieuwd!!!

Liefs

2. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Gelukkig dat alles goed is met jullie kleine!! :D

Bij mij lag ons manneke bij de echo van 27 mrt nog in stuit.. was toen dus over de 30 weken zwanger..!

De vrijdags 30 mrt is hij gedraaid.. weet dit omdat ik me echt de hele dag flink beroerd heb gevoeld en daarna voelde mijn buik echt stukken fijner!!
    Geen hoofdje meer in mijn longen te porren! ;);)

En vandaag bij de echo.. lag hij inderdaad mooooi met het hoofdje in mijn bekken! ;)

Gyn zei destijds dat de beeb tot week 35 ofzo nog zelf kan draaien hoor.. dus je hebt nog even tijd! ;)

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier vanaf 26 wk in stuit en helaas nog steeds...bij mij dus niet meer gedraaid.
    Heb zelf ook steeds t voorgevoel gehad dat ie niet meer zou draaien

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier hebben beide zoontjes heel lang in stuit gelegen en beide met 36 weken nog gedraaid.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Met 26 weken kun je nog niet zeggen of een kindje in stuit ligt of niet. Het is nog een groot zwembad voor de kleine. ;)

Hier toevallig telkens met controle hoofd naar beneden sinds een week of 3, maar tussendoor is hij nog flink aan het tuimelen, draaien en mama aan het "pesten" overal. :D

Vanochtend zei de VK ook dat ze pas met 36 weken de goede houding aangenomen "moeten" hebben, dus dan heb je nog even...

6. Pimm

Pimm Actief lid

Feb 2, 2011
    225
    0
    0
    met 33 weken in stuit, vandaag echo lag ze met hoofdje naar beneden...

7. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dame lag met 31 weken nog in stuit. Net mijn liggingsecho gehad van 36 weken en ze ligt keurig met d'r hoofdje vast baar beneden. Het kan dus echt alle kanten nog op!

8. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Bij de 20 weken echo ontdekt dat ze in een stuit lag. Week 38 uit zichzelf gedraaid en gaan indalen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn oudste heeft tot 36 weken alleen maar in stuit of dwars gelegen en draaide toen ineens goed.

10. Maudje

Maudje Actief lid

Nov 2, 2006
    141
    0
    0
    Mijn 2de kindje heeft tot ongeveer 32 weken in stuit gelegen, de nacht voor de liggingsecho heeft hij zich gedraaid en is daarna goed blijven liggen. Bij de vorige controle zei de verloskundige dat het kindje pas met 35 weken goed moet liggen. Ik weet niet of dit komt omdat ik zwanger ben van de 3de of dat dit gewoon voor iedereen is aangepast. Had ook te maken met het draaien van het kindje, eerder doen ze dat niet is mij verteld door haar...dus heb je er weinig aan om eerder vast te stellen of een kindje in stuit ligt

11. Maudje

Maudje Actief lid

Nov 2, 2006
    141
    0
    0
    En mijn schoonbroer lag goed en is de laatste nacht nog even gedraaid, dus als de verloskundige zegt dat de baby geen kant meer op kan heb ik daar mijn twijfels bij haha

12. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    met 30 weken is ze gedraaid...

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier tussen de 32 en 34 weken.

Met 26 kan er nog veel gebeuren.. Mijn vk kon op die termijn nog niet eens het verschil voelen tussen kop&kont ;)

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik heb met 32 wkn een extra controle echo gehad, omdat bij de 20 wkn echo geconstateerd was dat de nierbekkentjes wat vergroot waren. Bij die extra controle echo werd als opmerking tussen neus en lippen gezegd dat de kleine in een onvolkomen stuit lag/zat. Maar er werd gezegd dat er nog van alles kon gebeuren. Dat bleek niet gebeurd bij de 36 wkn echo bij de vk.
    Daarna nog een draaipoging gehad, maar die is mislukt.
    Uiteindelijk met 39 wkn een geplande ks gehad.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Hier met 27 weken bij pretecho gezien dat hij in stuit lag, met 29w4d lag hij in dwarsligging/stuit (ertussenin) en vanochtend (31w4d) lag hij netjes met zijn hoofdje naar beneden. Hier houden ze in het zkh bij een tweede kindje 36 weken aan, bij een eerste kindje weet ik het eigenlijk niet.

16. celinac

celinac Actief lid

Oct 18, 2011
    289
    0
    0
    Mijn meid ligt al sinds het begin stuit en nu met 31 weken nog steeds. Weet dit omdat ze laatst met echo van 28 weken stuit lag en ze nu nog steeds telkens tegen mn blaas schopt ;)
    Ze heeft nog 5 weekjes om te draaien dus hopen dat ze lief is voor mama :D

17. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Haha, de meesten draaien dus nog.
    Ik maak me totaal geen zorgen hoor, maar was ff benieuwd naar de statistieken :D
    En toch... Stiekem heb ik het gevoel dat onze jongeman het wel prima vind zo en voor de kz gaat ;)

Meer ervaringen zijn welkom!
    Liefs

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik ben allang niet zwanger meer dus misschien heb ik geen recht van spreken in dit topic, maar ik wist / voelde eigenlijk al heel snel dat Dennis in (onvolkomen) stuit lag en vanaf week 30 werd duidelijk dat dat ook echt zo was. Ik had ook een heel sterk voorgevoel dat hij niet meer zou gaan draaien, ik kan me niet anders herinneren dat dat ik z'n hoofdje boven in mijn buik voelde en z'n beentjes / voetjes onderin (en dat voel je! ;)). Met de laatste echo's werd dat ook duidelijk, het was echt een voorkeurspositie van ons mannetje. In week 37 is er een draaipoging gedaan. Ik zag er geen heil in, maar wilde het toch proberen en de gynaecoloog zei ook meteen dat het maar een kansje was van 25% - 30% dat het zou gaan lukken. En het lukte dus ook niet.
    Dennis is met een geplande keizersnede geboren toen ik 39.2 weken zwanger was.

Heel gek vonden we zelf dat we, als alles zou gaan zoals we hoopten, we alles al zouden weten van te voren. De naam natuurlijk, het geslacht, maar ook de dag en tijd waarop Dennis zou worden geboren. Het is uiteindelijk een uurtje eerder geworden dan gepland omdat m'n gyn. zijn handen jeukten om te beginnen (lol) maar uiteindelijk is een heel onvoorspelbaar iets (de geboorte van je kind) toch redelijk voorspelbaar gebleken! :D

19. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    in week 36 ineens in een stuit en toen met moxa therapie begonnen, week later lag ze weer goed. Met 26 week kan het idd nog alle kanten op. Rond 36 week moeten ze in principe in positie liggen.

20. jo1984

jo1984 Niet meer actief

volgens mij ligt ie nu 'koppie onder'
    Ben benieuwd of dit zo blijft. Ben allang blij dat hij het überhaubt kan :p

Share This Page