Curretage

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama20110712, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama20110712

8 okt 2012
    12
    0
    0
    Heerhugowaard
    hee..

ik weet niet waar ik moet zijn voor zo een vraag..

maar ik vraag me af..

hoeveel tijd gaat er in een curretage zitten?
    moet je in het ziekenhuis blijven of laten ze je weer naar huis gaan?
    en doet het pijn of niet?

ik hoop dat iemand me er antwoord over kan geven..

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik moest twee jaar geleden ´s ochtends om 9 uur in het ziekenhuis zijn, rond 12 uur ben ik gecuretteerd en om 14 uur mocht ik naar huis.

Hangt er ook een beetje vanaf hoe snel je uit de narcose wakker word, hoe je bloeddruk is enz.
    Ook moest ik naar de wc en wat eten. Voordat ik dit niet gedaan had mocht ik niet weg.

Ik heb helemaal geen pijn gehad en ook amper bloedverlies op zich viel het erg mee maar het verdriet over het gemis van het kleintje kwam ondanks het weten dat het niet goed was nog een keer als een grote klap.

3. mama20110712

8 okt 2012
    12
    0
    0
    Heerhugowaard
    wauw.. vind het wel onwijs sneu voor je..
    en hoop dat je het hebt kunnen verwerken..

weet je misschien ook tot hoeveel weken die gedaan mag worden?

want ik ben onverwachts weer zwanger geworden en ik heb al een kleine van 1 jaar..
    en kan er niet nog 1 bij hebben..

en weet niet hoe lang ik zwanger ben ik weet wel dat ik morgen een afspraak moet maken bij het ziekenhuis..
    maar verder weet ik echt niks behalve van wat jij hebt gezegt..
    ben ook pas 17..

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hier in de omgeving wordt tot 12 weken zwangerschap gecurreteerd, daarna opgewekt met medicatie.

5. mama20110712

8 okt 2012
    12
    0
    0
    Heerhugowaard
    okee en weet je misschien ook tot hoe veel weken dat is ?

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Misschien even google want jij wil een abortus en dat is toch net ets anders dan een curettage het ene is vrijwillig en het andere is omdat het moet en het kindje welkom is sorry voor mijn harde antwoord maar vind het nogal bot om het hier te stellen waar veel vrouwen nou net willen wat jij heb

7. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ik vind dit ook niet kunnen. Je hebt geen miskraam gehad maar je wil een abortus omdat een kind je niet uitkomt. Dat hoort niet op het miskramenforum.

8. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Je had het beter geen curettage kunnen noemen, nu denken meiden dat je een miskraam hebt gehad.
    Maar je gaat toch niet vertellen dat je al meer dan 12 weken zwanger bent? Omdat je wil weten tot hoeveel weken het opgewekt kan worden?

Je kan het beste naar de huisarts gaan, die kan je alles vertellen.

9. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    volgens mij moet jij een keer voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken!!! belachelijk dit!
    voor straf steriliseren zou ik zeggen!

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik vind dit ook nogal wat.

Je hebt al een kindje, waarom mag deze dan niet komen?

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen

Oké dat laatste gaat wel heel ver!
    Aan het eerste dacht ik ook, maar goed dat is suggereren. Jij weet niet wat de reden is. Misschien is kindje 1 wel bewust gekomen. En kindje 2 heeft ze vast een verklaring voor. 2x ongepland zwanger dat kan echt niet. Dan moet je wel heel dom en stom zijn.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

#12 raspberry, 8 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2012
    Na de eerste miskraam werd ik om 22.30 de zaal uitgereden en wa sik om 23.15 alweer terug op zaal. Was snel weer bij toen en snel weer fit.

Na de tweede miskraam ben ik blijkbaar wat heftiger onder narcose geweest en heeft het allemaal wat langer geduurd: met name de tijd die ik nodig had om weer wakker te worden en daarna de tijd om weer helemaal bij te komen. Was toen erg emotioneel en aan het huilen, waar je door die vage schemertoestand na narcose dus wat in kunt blijven hangen :(

Maar de ingreep zelf is dus een fluitje van een cent... ;)

EDIT: zie nu dat je geen curettage wilt, maar een abortus. Lijkt me dat je dan 'gewoon' beter info kunt opvragen bij een abortuskliniek, want dat doen ze niet in het ziekenhuis, (niet om jouw redenen iig).
    Kun je hier wel info op zitten vragen aan vrouwen die een curettage hebben gehad, maar een curettage vanwege miskraam is nog wel ff anders... :(

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Het lijkt mij als je 17ben je geen bewuste keus maak om zwanger te worden dus dat het 2x ongepland is. Ik kan best begrijpen dat je op die leeftijd niet zit te wachten op nog een kindje erbij maar ik vind dat als je oud genoeg ben om sex te hebben je ook voor de gevolgen moet opdraaien en anders je broek aan moet houden dat is de enige goede manier om niet zwanger te raken. Ik wil niet gelijk zeggen dat er geen ac is gebruikt al lijkt het me wel stug dat je 2x in een korte periode door de pil of wat dan ook zwanger raakt.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    eerste bewust??? volgens mij was ze toen 15 of 16?? sorry hoor, ik vind dit echt niet kunnen!!!!
    en het dan maar gewoon even weg willen laten halen!!!!

15. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Waar voor1 kindje plek is is ook plek voor een tweede. Meer zeg ik er niet over dan word ik gemeen

16. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Woooow 2x ongepland zwanger en omdat je zo stom bezig bent moet dit kindje sterven... Sorry hoor maar mensen zoals jij verdienen geen kinderen... Misschien heel hard maar het is wel zo, het is jouw fout en niet van je ongeboren kind. Vraag je af wat je ouders van je domheid zeggen?

17. Ior

Ior Niet meer actief

:$ meer heb Ik niet te zeggen

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames dit is een zeer gevoelig onderwerp daar ben ik me bewust van.
    Hoe dan ook is het belangrijk om ts toch proberen haar in haar waarde te laten. Het is en blijft een forum waar alle vragen gesteld worden.

Onder miskramen was deze topic niet gepast daarom ook verplaatst door mijn collega. Mijn advies is dan ook om niet te reageren indien dit te gevoelig is om zo te voorkomen dat ik deze topic moet sluiten.

@Ts ik zou het FIOM bellen hun kunnen je begeleiden met alles. Zowel met abortus als met de mogelijkheden voor eventueel adoptie. Ook kunnen ze je begeleiden indien je toch kiest om je zwangerschap uit te dragen. Daarbij bieden ze ook nazorg met welke keuze je ook neemt.

19. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    Ik weet niet wat je beweegredenen zijn alleen wel dat je er veel mensen mee kwetst op dit forum. Vast niet bedoelt.

Een ziekenhuis gaat geen abortus doen tenzij het wegens med redenen noodzakelijk is.
    Er zijn verschillende abortusklinieken tot twaalf weken zoals rotterdam en rijswijk. Daarnaast word het in leiden gedaan tot 18 weken.
    Ik keur dit absoluut af want het is gewoon een kindje wat compleet is. Maar als jij denkt dat je niet anders kan. Kan je bv daar terrecht.
    Ik hoop alleen echt dat je het houd of laat adopteren

Succes met je beslissing.

20. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Omg, sommige reacties hier.....

Deel Deze Pagina