Als nieuwe aanstaande moeder zie je door de bomen het bos niet meer als het gaat om babyspullen. Ik zie veel dingen waarvan ik denk nou geloof niet dat ik dat nodig ben. En als ik andere moeders spreek verdwijnt er veel spul amper gebruikt op zolder of marktplaats. Dus van daar dit toppic Wat kun je nou echt niet missen in je baby-uitzet. Hier is het de bakerdoek.cg baker zak. Hebben me er echt door gesleept bij zoonlief en zal ze deze keer van te voren aanschaffen. Nou moeders waar kun je echt niet zonder
Voor mij persoonlijk een schommelstoel vanaf de geboorte en maxi cosi easybase zodat de maxi cosi snel in de auto geklikt kan worden, en babyfoon met camera
Het is zo persoonlijk...per ouder, maar ook per kind. Wat ik bij allebei de meiden heel handig vond was de easybase (maar zonder hadden we het ook overleefd).
De eerste maanden: vooral als je bv geeft. Een schommelstoel. Combi cotti/ tricot slen: draagdoek! Nog steeds veel plezier van. Wipstoel: heel veel gebruikt. Hadden (en hebben) een hele nieuwsgierige baby en in de wipstoel kon ze alles bekijken.
- hydrofiele luiers, hier kan je echt vanalles mee! - goed voedingskussen, aangezien je daar wel een heel aantal uren mee bezig bent de eerste maanden
Hier de easybase bijvoorbeeld nog geen moment gemist, het is dus idd zeer verschillend per ouder en kind... Ik zou zelf mijn draagdoeken niet willen missen, echt heel fijn! En wasbare luiers vind ik ook onmisbaar.
- Goede luiers - Bedje (ledikantje hier) - Maxi-Cosi en onderstel kinderwagen. (De reiswieg staat hier te verstoffen..) - Een goede creme, hier Bepanten. - Een box met een paar lekkere dikke boxkleden.
voedingskussen, niet zo zeer voor mij maar omdat mijn kids hierop lekker in de box lagen de 1e weken. babyswing ideaal voor de avonduren, had ik bij de 1e niet, maar had ons toen ws veel huilen kunnen besparen. puckababy en combisleeper tandenborstel van nuby (3 tandenborstels in 1 verpakking voor verschillende leeftijdfasen te gebruiken) blijkt ook ideaal te helpen bij doorkomende tandjes en mag al gebruikt worden vanaf 3 maand. Mijn jongste kreeg haar 1e tandje al met 4 maand en vond het heerlijk om hier op te kauwen i.p.v bijtring.
Voor ons waren DE aankopen: Speciale commode verwarmer (hangt er nog steeds voor mijn dochter van 2!) Butterfly elektrische schommelstoel van fp Familyfix
Hier was het bij de een een inbakerdoek en bijnde ander de puck. Maarja niet alle baby's zijn zo onrustig als die van mij! En het allerbelangrijkste vind ik nog wat je nergens kunt kopen: moederliefde en je eigen instinct! Al paar keer met beide kinderen gehad dat er iets met mijn gevoel niet klopte terwijl de rest (cb enz) vond dat er niks aan de hand was maar toch iets bleek te zijn!
Hier onmisbaar: me man die zegt dat ik het echt wel goed doe! (oke, die is niet in de winkel te koop) easybase, niet onmisbaar, maar heeel erg handig! Ik had kindje wat veel spuugde en heb zeker 75 spugdoekjes. De goedkope van de ikea. Ideaal! Niet elke dag te wassen en niet zoeken naar een schoon/droog doekje. Ik denk dat het voor iedereen anders is!
Spuugdoekjes. Daar heb ik er veel van bij gekocht. En behalve de basis van de kinderkamer niets. Belangrijkste een pinpas met geld en een prenatal om de hoek die op zondag altijd open is. Zo hebben we niets in huis dat we niet gebruiken.
Hey meiden! Voor goede tips, check ook even dit onderwerp: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html Groetjes