haren verven tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb echt zon extreme uitgroei, het ziet er niet uit.. Ik ben van mezelf donker bruin en verf het altijd zwart, maar zodra ik buiten kom zie je de uitgroei echt heel goed. Ik heb tot nu toe mn haar in mn zwangerschap nog niet geverft. Ik ben nu 22 weken zwanger en wil het toch graag verven.

Weten jullie hoe dat zit met zelf je haar verven of dat gewoon kan vanwege de amoniek geur en alle andere rotzooi dat er in zit?

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik verf gewoon elke 5 weken mijn haren hoor kan echt geen kwaad

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik ook gedaan, het kan anders uitpakken maar bij mij altijd goed gegaan

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ow oke, ik verf het zelf en als ik verf (zwart) dan is mn hoofdhuid tussen mn haren na het wassen nog verkleurd van de verf.. Dat duurt een paar x wassen voordat het er af is.. Kan dat ook geen kwaad? Niet dat de chemicalen constant in mn hoofd zitten omdat het nog niet van mn hoofdhuid af is.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het gaat meer om de chemische lucht die slecht is voor de centrale zenuwstelsel van je baby.
    Daarom is het beter dat je je haar in een goed geventileerde ruimte verft. Het liefst bij het raam of de deur (met de deur open natuurlijk)

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Er is geen overtuigend bewijs dat het schadelijk zou zijn, als je zo af en toe je haar een keer verft na het eerste trimester. Ik zou gewoon alle ramen open gooien en ervoor gaan. Je zou ook die Olia verf een keer kunnen proberen, daar zit geen ammoniak in (maar ongetwijfeld genoeg andere troep ;)). Ik heb mn haar zelf onlangs toch ook maar geverfd, nadat ik me realiseerde dat ik straks ook niet met monster uitgroei op mn bevallingsfoto's wil staan...

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dit is weer zoiets waar de meningen over verdeeld zijn. In bepaalde andere landen wordt het weer wel sterk afgeraden. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap wel gedaan. Maar nu toch maar besloten het even uit te stellen tot na de bevalling.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik laat ze binnenkort ook weer verven, heb het trouwens toen ik 6 weken zwanger was ook gewoon gedaan, laat het wel altijd bij een kapper doen.

Denk dat ik volgende week ook weer ga want het is vaal aan het worden dus is weer nodig :D

Zover ik weet kan het geen kwaad als je het inderdaad in een goed geventileerde ruimte doet en het liefste zonder ammoniak.

9. Lenn77

Lenn77 Lid

20 mrt 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gedaan, het kan gewoon zei de kapper en ik vertrouw haar volledig.

10. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    tis prachtig mooi weer dus wil je het verven maar maak je je zorgen om de chemicalien?! en de geur...lekker buiten doen meid.
    maar... (mijn vriendin is kapster en vertelde mij vorige week nog...) houd er rekening mee dat het anders kan uitpakken qua kleur!! door je hormonen, die sterk invloed hebben op je haren, kan het zijn dat sommige kleuren de overhand krijgen.

11. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen. Het zit vol met troep.

En de kapster waarom zou die het beter weten dan een gemiddeld mens? Er zijn genoeg onderzoeken gaande die vermoeden dat die stoffen slecht zijn voor een baby dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. In Denemarken word het ten strengste afgeraden aan zwangere vrouwen. Dat Nederland achterloopt betekent niet dat Denemarken het fout heeft.

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn vader heeft een kapsalon, en er is tegenwoordig speciale verf zonder schadelijke stoffen (ammoniak e.d.), die is sowieso veilig, ook tijdens een zwangerschap..

Van de andere verf is het niet bewezen en zou ik het risico niet nemen..

13. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Dankjewel meiden. Ik heb toch maar verf gehaald en in de badkamer met open raam en deue geverft.
    Af en toe kreeg ik die amoniak lucht in mn neus maar over het algemeen viel het mee.
    Ik verf het verder toch niet meer in de zwangerschap

14. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Maar hoe moet het dan als je van beroep kapster bent? Dan heb je de hele dag te maken met chemische luchtjes...

15. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    #15 liefde1978, 3 sep 2014
    Laatst bewerkt: 3 sep 2014
    Mijn kapster zei een paar weken terug. Voor jou kan het geen kwaad en voor de baby ook niet. Het kan alleen maar kwaad voor ons, omdat wij de hele dag BOVEN die lucht van het verven hangen.
    Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik toch gewoon wacht tot de kleine er is. Mijn haar laten doen en me hoofd laten verwennen wordt mijn eerste uitje zonder de kleine heb ik bedacht :)

16. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Ik ben kapster, en als ik kijk naar de collega's die ik heb gehad die zwanger waren, ondanks dat ze continue met hun neus boven de verf hingen, en om de 6-8 weken hun haar kleurden. Hebben ze allemaal een gezond kind ter wereld gebracht. Mocht het echt zo schadelijk zijn als soms gezegd wordt, dan stond er wel wat over in onze arbo voorschriften.

Heb vandaag voor de 2de keer mijn haar geverfd tijdens de zwangerschap, heb voor de zekerheid na vraag gedaan bij de verloskundige en die zei ook dat het geen kwaad kon. :)

17. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ikzelf zat ook met dit probleem. Ik heb vorige zwangerschap ook gewoon geverfd maar aangezien ik dit keer van de verloskundige een boek heb meegekregen met daarin alles over wat je wel en niet mag, zwangerschapsverloop etc. doe ik het dit keer alleen met natuurlijk(ere) verf. Er staat namelijk in dit boek dat je het beter niet kunt doen, tenzij met natuurlijke verf. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik nooit zo'n boek gekregen en wist ik dus ook niet dat het niet goed zou kunnen zijn. Alleen dat de kleur anders kon pakken. Ik zal even het stukje uit het boek van de vk bijvoegen, kun je t zelf lezen! Ieder moet uiteindelijk haar eigen keuzes maken, maar omdat ik dit advies duidelijk heb gekregen negeer ik dat niet. :) en je ziet ook maar weer dat het zelfs per vk heel erg verschilt welk advies je krijgt. Ik haal overigens mijn verf bij de tuinen, zitten niet al die chemicaliën in en geen ammoniak, ruikt ook nergens naar behalve beetje parfumachtig. Succes!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,2 KB
      Weergaven:
      5
  18. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Je kunt gewoon kleuren als je zwanger bent, het beste is wel bij de kapper, zij weten welke chemicalien erin zitten en of het ook idd goed uit gaat pakken.

Succes

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb deze zwangerschap mijn haar ook geverfd. Ik was alleen wel net pipo de clown :D. Het pakte mega rood uit. Haha, gelukkig heeft de kapster daarna gewoon nog een keer er een bruin kleurtje overheen gedaan :)

20. Logan

Logan Niet meer actief

Omdat 'de kapster' een opleiding gedaan heeft? ;)

Ontopic.. voor de kapster is het ongezonder omdat die de hele dag in de verflucht zit. Dan nog mag het gewoon. Elke zes weken je uitgroei kleuren is geen punt. Denk inderdaad wel aan de hormonen, het kan anders uitpakken.

Deel Deze Pagina