Positiekleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ienieminie, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hoeveel geld geven jullie uit (of heb je uitgegeven) aan je positiekleding...?

Ik vind alles leuk, heb gisteren voor 275 euro gekocht. Veel dingetjes die ik straks in de lente ook nog aankan, nu met een truitje met lange mouwen, dan met een hemdje.

Hoe zit dat bij jullie?

2. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Hoi Ienieminie,

ik heb eigenlijk geen positie-kleding.
    Alleen erg veel vrijetijdsbroeken die ik erg graag aan doe, m'n truien worden wel wat kort, maar doe er gewoon een buikband onder, hihi.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Geen idee, paar 100 geloof ik.
    Ik heb niet extreem veel, maar kreeg ook pas laat echt een buik. Draag veel normale truien gewoon nog.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kep voor 25 euro gekocht nu ;) 2e hands.. en ik heb 4 broeken (1 korte, 2 gewone zomer en 1 nette zwarte), een rok, een leuk net blousje, en verschillende hemdjes en shirtjes. Ik ben niet van plan veel uit te geven ook. Vind het zo zonde, het is maar voor kort. Overigens heb ik nu nog steeds amper een buik, dus ik kan nog steeds m'n gewone kleren aan, alleen af en toe die zwarte, die zit wel prettig, vooral op een feestje s avonds, omdat dan m'n buik toch wel dikker is.. Maar misschien dat er nog een spijkerbroek bij komt maar veel meer niet waarschijnlijk..

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb ook maar 1 broek zelf gekocht, de rest had k gekregen, een stuk of 3, en daar paste er maar 1 van.. :) En over het algemeen kun je met een broek wel een paar dagen doen, maar met tritjes niet, vooral niet als je zo onndhandig werd als ik was in de zwangerschap... :D :D

Ik heb denk ik alles bij elkaar 200 euro uitgegeven. Met een buikband kon ik ook nog heel lang mijn gewone zomertruitjes aan...

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik weet niet wat ik eraan uit heb gegeven.. Ik durf het ook niet op te tellen bij elkaar ;)

Heb nu 4 broeken ofzo en een hoop truitjes.
    Maandag ben ik jarig, dus heb van mn man vandaag ook een nieuwe outfit gekregen, was 150 euro. broek-truitje-buikband.

7. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    heb alleen 50 euro uitgegeven.

Vind het zonde van mijn geld. Koop wel mooie kleding na de bevalling. Dan heb ik er teminste nog een tijdje iets aan.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb van het weekend al 2 grote tassen vol positiekleding van een vriendin te leen gekregen.
    Moet alles nog wel even passen omdat zij een kleinere maat dan mij heeft dus qua broeken past niet alles.
    Vind het idd ook zonde om een hoop geld uit te geven,maar dat doe ik normaal ook niet. Ben niet zo kleding ( en merk) bewust.

liefs kaatje

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik kon m'n gewone kleren aan tot haast 20 weken, en heb daarna één mooie zwangerschapsbroek gekocht van 60 euro, en aan twee van m'n bestaande broeken heb ik zo'n elastische band genaaid. Zit supergoed en die elastische banden kostten op de markt 4,50.
    Ik heb twee tops/truien gekocht bij Miss Etam, en nog een leuk hesje bij Prenatal, en een echt mooie bloese/trui van Noppies. Allevier in de uitverkoop, dus de prijzen werden gehalveerd.
    Bij elkaar 70 euro, dus viel nog wel mee.

Wel heb ik drie speciale zwangerschapsslips gekocht, heel goede, met zo'n ondersteuning eraan voor de buik en billen, die kosten 15 euro per stuk, maar wat heb ik daar al een plezier van gehad.

Vind het jammer voor die paar maanden om echt honderden euro's uit te geven, maar aan de andere kant wil je er toch ook leuk uitzien. Wel geluk gehad dat ik juist in de uitverkoop zo goed kon slagen, dat lukt natuurlijk niet altijd.

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik heb nog niets gekocht, maar wil er wel een beetje leuk uitzien tijdens de komende maanden. Een vriendin van me droeg vanaf 20 weken alleen nog maar joggingbroeken en dat vind ik nou ook niet echt flatteus. Ik sta voor de klas, dus vind 't sowieso belangrijk om er netjes en leuk uit te zien. Ik wil niet de lerares zijn waar over 20 jaar nog van gezegd wordt dat ze altijd 't zelfde aan had (haha, had laatst namelijk een gesprek hierover met vriendinnen van de middelbare school).

Ben wel van mening dat je ook met minder geld er leuk uit kunt zien (geef nu ook geen bakken met geld uit aan kleding) maar ben bang dat je met positiekleding wel wat minder keus hebt in de goedkopere winkels. Wil dit weekend es gaan kijken. Ben alleen nog maar bij de Miss Etam geweest, maar die had hier niet zoveel keus. Vind een paar goede broeken/rokken wel handig als basis. Truitjes waren er alleen in van die felle kleuren en dat vind ik niet zo mooi. Op naar de grote stad ;)

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het zal best lukken hoor, veel succes!

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Maar waarom zou je je positiekleding niet na de zwangerschap aankunnen? (dat was mijn insteek)

Heb zelf ook nooit echt leuke kleding gehad en heel stom, nu ik zwanger ben, kan ik echt veel beter slagen!

Heb nu 5 broeken en die hebben zo'n hoge band. Ik denk dat ik die straks makkelijk wel aankan. Lekker voor in de winter, die hoge band, lekker warm voor mn rug en buik. Behalve de buikbanden dan. En de truitjes ook.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik heb nu nog niks gekocht, maar ik wil er wel graag mooi uitzien, ik kijk er zo naar uit een mooie dikke buik te hebben, dan wil ik er zelf ook mooi uitzien, dus ik denk wel dat ik rustig wat geld eraan ga uitgeven, ik vind het niet zo erg dat het dan alleen maar voor een paar maanden is. Overigens zal ik echt een dikke buik in de zomer hebben, dus dan hoop ik op een beetje goed weer, dan hoef ik dus niet mega veel truien ofzo aan te schaffen. En ik draag nu al van die lange tshirts(omdat ik dat zelf fijn vind) dus daar kan én een dikke buik in, en na de zwangerschap kan ik die shirts dan toch nog steeds gebruiken.Ik heb in mijn kast ook veel van de wikkeltruitjes, die heb ik dan ook mooi alvast, ik denk dat het meeste geld in broeken of rokken gaat zitten...

14. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Dacht dat ik het nog wel redelijk beschaafd had gehouden, maar als ik dit zo lees heb ik eigenlijk best veel gekocht. Een spijkerbroek (Noppies), een zwarte pantalon (samen € 135,-). Twee topjes met een wikkeltje en bijpassende ketting (Noppies en Esprit) voor € 70,-, kan ik na de bevalling ook nog aan. Een lange zwarte trui en een wollen trui (beide H&M reguliere mode) een maat groter gekocht voor € 45,-. Een T-shirtje, ook voor het sporten € 20,-, kan ik denk ik na de bevalling ook nog aan. Verder lingerie Anita Maternity een simpele meegroeibeha € 35,-, een kanten voedingsbeha met bijpassende slip € 76,-.

Het grote geld zit bij mij dus in broeken en lingerie. Broeken en lingerie is voor mij ook altijd een probleem. Ben nogal lang, dus moet extra lange broeken. Mijn behamaat is ook niet bepaald een vaak voorkomende maat, dus dat is ook lastig. Voor beiden denk ik dan; beter in een keer investeren in iets goeds wat heel de periode meegaat en wat mooi zit, dan maanden van alles kopen, blijven aanmodderen en voortdurend vinden dat je voor aap loopt.

Gelukkig hoef ik nu even niets meer te kopen... Misschien alleen nog een extra voedingsbeha. Lijkt me inmiddels handig voor als straks het kindje er is.

Groetjes,
    Sonja

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb nog meer uitgegeven hoor! ;) Ik heb voor ongeveer 400 euro kleding gekocht (iets meer): een spijkerbroek, een spijkerrok en vier combinaties voor daarop (shirtjes met lange mouw, met daarover iets dat ik van het voorjaar ook met een hemdje kan dragen). Van het voorjaar zal ik nog wel wat bijkopen voor als het mooier weer wordt. Mijn eigen broeken en rokken zaten ineens niet lekker meer, dus ik ben vooral met mijn zwangerschapsbroek en -rok heel blij. Ik sta voor de klas en vind het fijn om dan netjes gekleed te zijn, in kleding waar ik me fijn in voel en die bij me past. Ik heb aan mijn zwangerschapskleding dan ook niet minder uitgegegeven dan wanneer ik 'gewoon' kleding koop (je draagt het immers ook wel een paar maanden).

Ik ben wel een beetje van de 'merkkleding' (hoewel ik daar niet mee te koop loop), dat maakt het natuurlijk wel wat duurder. Ik heb nu dingen van Noppies, QueenMum (shirtjes zitten superlekker!), Mamalicious en van Esprit (maar daar ben ik het minst enthousiast over: shirtjes zijn wat kort en de stof is niet zo lekker zacht).

Zwangerschapslingerie heb ik niet: mijn lage hemaonderbroeken zitten perfect en ik heb gewoon twee bh's in een maatje groter gekocht (heb nu namelijk 'eindelijk' een b-cup ;)).

16. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb geen idee hoeveel in uitgeef aan positiekleding.
    Maar ik heb zoiets van waarom zou je er ook niet leuk uit kunnen zien tijdens je zwangerschap.

Ik heb vorige maand een mamalicious spijkerbroek en spijkercapri tweedehands gekocht voor 30 euro totaal.
    En gisteren in de uitverkoop bij prenatal nog een zwarte capri en tshirt. Oja en nog een mamalicious shirt met lange mouwen.
    En op de 9 maanden beurs zal ik vast ook nog wel wat buikbanden kopen.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Die in Beverwijk? Was er gister ook... Misschien zijn we elkaar nog tegen gekomen ;)

18. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Grappig dat 'de juffen onder ons' praten over; 'ik sta voor de klas en wil er dan wel leuk uitzien'. Ik ben ook juf en denk er dus precies hetzelfde over.

Ik heb nu 2 lange spijkerbroeken en 1 kuit(spijker) broek. Die kan ik de hele zwangerschap aan.
    Daarnaast een jurkje met legging, nu met truitje met lange mouwen, straks met hemdje erbij.
    Daarnaast nog een tuniekje, nu ook lange mouwen eronder, straks met korte mouwen/topje.
    Ook een polotruitje, daar kan ik nu een 'gewoon' truitje onder en straks ook weer zo aan. (Allemaal van mamalicious, noppies of queen mum).
    Ik koop dus wel heel bewust hoor ;).

Straks in de zomer wil ik er ook nog een beetje leuk bijlopen. Zie zo vaak van die zwangere vrouwen die maar een beetje 'saai' zijn...

Daarbij let ik er ook wel op dat truitjes en hemdjes die ik voor de zwangerschap aan deed, straks helemaal uitgelubberd zijn en die dan niet meer mooi zijn...

19. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Inderdaad grappig dat het argument 'ik sta voor de klas, en ik wil er dan wel leuk uitzien' zo vaak terug komt. Voor mij geldt namelijk hetzelfde. Als je iets niét wilt, is het dat leerlingen zeggen dat je altijd hetzelfde aanhebt. Natuurlijk heb ik nu zwanger minder mogelijkheden om te variëren, maar een beetje verzorgd en modieus mag je er wel uitzien toch? Bovendien vind ik dat je als docent ook een voorbeeldfunctie hebt. Ik geef les op het vmbo, dan vind ik die voorbeeldfunctie best belangrijk.

Groetjes,
    Sonja

20. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    @ Prinsessebes: bij mij precies hetzelfde als bij jou! Ik kreeg van m'n vierdeklas dames zelfs al tips over waar ik m'n positiekleding moest gaan kopen ;) ("Ooooh, bent nu nu nog niet bij de H&M wezen kijken?", ja, 't zijn echt van die H&M meiden, weet niet of je weet wat ik daarmee bedoel, maar 't is een typische stijl van kleden (de ene keer leuker dan de andere keer, maar das een kwestie van smaak).

Deel Deze Pagina