Zeurende en stekende rib/rugpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door minniemo, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Hallo,
    Even van me af schrijven. Op dit moment ben ik 26 weken en de zwangerschap verloopt prima zonder al teveel zwangerschapskwaaltjes. Alleen waar ik nu sinds bijna een week last heb, maakt het wel zwaar.

Vind het moeilijk om te beschrijven wat ik voel. Voel een soort zeurende en stekende pijn op m'n ribben, vlak onder m'n linker borst wat dan doortrekt naar achter. Kan geen houding vinden om het te ontzien, de pijn blijft maar en slaap hierdoor slecht. Heb voornamelijk in de avond veel pijn, maar gister begon het al in de middag. Had al een beetje op internet gekeken en het lijkt op het syndroom van Tietze of constonchondritis. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Hoe gaan jullie met de pijn om aangezien je alleen paracetamol mag? Ook die slik ik liever niet en helpt ook niet echt..

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Niet googlen, daar wordt je helemaal gek van ;)

Zou met deze klachten als ze aan blijven houden contact opnemen met je gyn/vk.

3. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dat is ook toevallig wilden ook net een topic openen. ik heb ongeveer de zelfde klachten:( ben wel al ruim 38 weken heb dit bij mijn andere 3 zwangerschappen nooit gehad. ik heb er ook voornamelijk s avonds en s nachts last van word er vaak wakker van en kan dan niet meer slapen omdat ik idd ook geen houding meer kan vinden:( bij mij is het vooral een zeurende en drukkende pijn een beetje als of ik te lang op de zelfde manier heb gelegen het gekke is alleen dat ik er overdag niet of nauwelijks last van heb :( maandag was mijn bloed druk wel iets verhoogd normaal is die rond 125/69 en maandag was dat 142/85 maar geen eiwitten gevonden ! heb verder ook geen klachten en ben niet bekend met verhoogde bloed druk morgen middag heb ik weer een afspraak bij de vk maar twijfel of ik beter nu kan bellen ;)

4. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Syndroom van tietse is iets heel anders, je buik groeit en belast je ribben, daar hebben veel vrouwen last van, gaat over na de bevalling

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb costrochondrites en mij doet het ademenen dan enorm veel pijn vooral als ik lig en Vooral het in ademen, dit is zowel links als links, dit is de ontsteking in de aanhechtingsspieren

Bij tietze is het 1 plek en vaak gezwollen en dit is bij costrochondrites niet het geval dat kan op meerdere plekken zijn en ook vaak geen zwelling aanwezig

Persoonlijk vind ik het geen zeurende of stekende pijn maar echt een enorme druk erop, het is een onwijze pijn waardoor je bijna niet meer durft te ademen maar je moet wel ;) ik ga dan heel oppervlakkig ademhalen

6. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het zal er wel allemaal hij horen, maar als ik dit tot aan de bevalling heb, worden het lange 14 weken. Pijn is moeilijk te beschrijven, maar zitten en liggen veroorzaken de pijn en bij het ademhalen. Probeer goed op m'n houding en ademhaling te letten

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zelf gok dat dit een belasting is vanwege je zwangerschap,
    Tietze en costrochondrites zijn echt chronische aandoeningen en medicatie is er niet voor te krijgen, bij tietze kun je een spuit krijgen dat misschien iets verlichting geeft maar in principe is er niets dat helpt, ik weet eigenlijk niet of je door zwangerschap dit er aan over kan houden .....
    Zelf heb ik het door dat ik chronische ziek ben en ontstekingen in mijn gehele lichaam heb en daarom is het daar bij mijn ribben ook zo vaak ontstoken

Je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid een arts om raad vragen

8. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Vervelend zeg hippo89. Dan is een zwangerschap voor jou extra zwaar denk ik!

Ik ben zelf niet heel groot en m'n buik groeit de laatste tijd wel flink naar mijn idee. Weet zeker dat dit niet de kleine kan zijn die tegen m'n ribben aan het trappen is. Alles komt denk ik wat meer in de verdrukking. Merk wel dat als ik moe er sneller last van krijg. Ik kijk het even aan en anders even overleggen met de vk, maar ben bang dat zij er ook niks aan kan doen. Ach ti's voor het goede doel!! :)

9. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad maar t ging wel weg als ik op bed ging liggen :)
    Vond het ook echt zwaar maar kwam puur door mn dikke buik en hoe mn dochter in de buik lag. Vanaf dag 1 na de bevalling was het verdwenen

10. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het zelfde maar het is een gekneusde rib...ligt er aan hoe het kleintje ligt of ik er meer of minder last van heb.. (ligt hij er tegen of niet..) ook in de avond wat meer last.. maar dan wordt je vaak ook moe en ga je wat onderuit gezakter zitten wat maakt dat er meer druk op komt.

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ik zou idd contact opnemen met gyn of vk. Een osteopaat heeft mij geholpen. Ik had ook last van m'n ribben, onder m'n borst en trok ook naar m'n rug. Daarnaast ook nog bij m'n maag. Nu zo goed als weg en pas 3x geweest.
    Korte termijnoplossing: bij mij hielp alleen een kruik.

Hoop dat t gauw weg is!

12. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik heb het ook vanaf een week of 28 aan de rechterkant, voor bij de rib en achter in de rug (op dezelfde plaats als de voorkant).
    De voorkant bij de rib komt omdat de buik groeit en dat drukt daar tegenaan (kindje ligt links dus die ligt er gelukkig niet tegenaan). Aan de achterkant in de rug is het omdat ik teveel rechtop loop en zit om mijn rib te ontlasten. Fysiotherapie werkt goed tegen de klachten in de rug.
    Watbij mij ook meehelpt bij de rib is niet te veel doen. Veel liggen ontlast de rib. Op sommige stoelen krijg ik na vijf minuten al last en op sommige kan ik wel een uur zitten voordat het pijn gaat doen.
    Als ik echt veel last heb neem ik paracetamol, alleen werkt dat niet altijd helaas.

13. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Gister even de vk gebeld, niet omdat ik me zorgen maakte maar meer om te vragen wat ik er eventueel aan kon doen. Ze wilde graag m'n bloeddruk meten en die was gewoon netjes als altijd. Waarschijnlijk begint alles een beetje in de knel te zitten aangezien ik niet zo groot ben. Regelmatig rust nemen en vooral op m'n houding letten is belangrijk. Verder maar hopen dat het nog overgaat voordat ik ga bevallen!

Deel Deze Pagina