Mvm

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angel02, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Hallo dames.
    Ik heb een vraag ik doe mee aan mvm en ik sta er helemaal achter.
    Alleen is het zo n gehannes om de urine op te vangen die kan is best groot. vannacht heb ik de kan maar in de badkamer gezet.haha is er iemand die een tip heeft ik zou je heel dankbaar zijn
    Liefs

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik hield die kan altijd via achterlangs eronder, als je snapt wat ik bedoel haha. Anders lukte het mij ook niet. En is het anders misschien een idee om een kleiner potje te gebruiken om je urine in op te vangen? Dat kannetje wat je van MvM krijgt is natuurlijk niet verplicht :)
    En anders: je wordt er vanzelf wel (in meer of mindere mate) handig in! Succes!

3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik hield hem er voorlangs onder. Dan hangt hij in de toiletpot en daar wen je wel aan. Maar wat daantjedubbel inderdaad zegt, je kunt ook een ander kannetje of bakje gebruiken als je dat makkelijker vindt? Wel super goed dat je meedoet!

4. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Het is even wennen idd ... Maar dat "gehannes" wat jij bedoeld is totaal niet te vergelijken met het "gehannes" dat de vrouwen doorstaan waarvoor jij plast ;) Neem het voor lief .. na een tijdje went het ...

Ik doe het trouwens in de witte kan die houd ik vast aan het handvat en hou die voorlangs tussen mijn benen in de wcpot. Ik zit dus eigenlijk gewoon op de wc bril met die witte pot in het midden.

En ja ook in de nacht doe ik dit ;)

5. God, wees blij dat ze überhaupt meedoet zeg ;)

Angel, ik zou ook voor een kleiner bekertje, kannetje of wat dan ook gaan. Ik vond die enorme kan ook 10 keer niks en die randjes voelden soms ook best scherp. Ik heb gewoon een plastic beker gebruikt en goot het daarna dan over :)

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik deed het precies zoals cicey.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zo hè wat een zure reactie. Ik vind het al hartstikke goed dat ze meedoet! En dan mag je toch gewoon om tips vragen?

Ik heb zelf een andere kan gebruikt, die was wat kleiner. Deed hem inderdaad voorlangs eronder.
    Super dat je meedoet!

8. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Dank je wel dames voor de tips. ik vind het een heel goed doel maar het is mijn eerste keer cicey en ik vind dat je wel een beetje kattig doet maar je bedoelt het vast niet zo ;) en natuurlijk weet ik ik dat het gehannes niks is als je het vergelijkt maar kom op ik wil alleen tips hebben .ik cancelen het niet hoor haha

9. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het echte " gehannes" moeten doorstaan helaas.. maar heb geen medicatie gekregen waar urine van zwangere vrouwen inzit. tegenwoordig is er ook ovitrelle. Ik snap dus eigenlijk niet zo goed waarom dit nog gebruikt word?

ondanks dat vind ik het knap van jullie dames en ontzettend lief dat jullie dit voor andere doen!

10. Ik eigenlijk ook niet hoor.. Ovitrelle wordt tegenwoordig ook volledig vergoed en een hoop ziekenhuizen zijn al volledig overgestapt en schrijven überhaupt geen Pregnyl meer voor.. Eigenlijk kun je dus inderdaad stellen dat het 'niet meer nodig' is. Nu vind ik het niet verkeerd dat het er nog is, dat het nog gemaakt wordt en dat het nog gebruikt wordt (ik voelde me ook prettiger bij Pregnyl, maar eigenlijk ook alleen maar omdat ik dat nu eenmaal gewend was), maar dat gehamer op 'jij móét plassen voor MvM, en dan ook nog zonder te zeuren, want MMM-ers hebben het zo zwaar en zonder jouw urine worden ze nóóit zwanger', heel onterecht en ook heel vermoeiend..

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De reden/verschil is dat pregnyl 'natuurlijk' hcg bevat en ovitrelle een kunstmatig (nagemaakt) soort hcg.
    Ovitrelle is veeeeel duurder dan natuurlijk gezuiverd hcg (zoals pregnyl) en vaak/meestal moet je daarom daar bovenop een eigen bijdrage betalen. Al is dat lang niet altijd het geval.
    Net als veel fsh's is het tegenwoordig 'verplicht' (met uitzonderingen) om natuurlijk gewonnen medicatie te gebruiken in vruchtbaarheidsbehandelingen. Dit om de medische zorg voor iedereen betaalbaar te houden.

Bedankt dus dat je meedoet!

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Sommige artsen geven ook de voorkeur aan pregnyl, omdat het natuurlijk is en sommige vrouwen daar beter op reageren...

Ik doe de witte kan in de pot en ga dan zitten en plassen. Ik plas nu al ruim 5 weken en heb er gaandeweg wel handigheid in gekregen ;)

Zelf heb ik pregnyl nodig gehad en ik ben onwijs blij dat ik eindelijk mn steentje bij kan dragen en iets terug kan geven. Maar ik ben ook iedereen heel dankbaar die in de eerste instantie mijn behandeling mogelijk heeft gemaakt. Dus: bedankt dat je meedoet!

Deel Deze Pagina