Heyhey, Ik heb nu 3 keer een raare rilling gevoeld in mijn buik een soort van kieteling van binnen ( ik kan het niet zo goed uitlechen) iets onder mijn navel meestal een klein stukje na links. maar het is maar heel kort. Ik twijfel of dat de baby al kan zijn? Maar iedereen verklaart me voor gek omdat het niet kan , want ik ben pas 13 weken. Iedereen zegt mischien zijn het je darmen. Maar ik heb een darm ziekte en weet heel goed waneer het gevoel uit me darmen komt en welke gevoelens daar horen en dit zijn niet mijn darmen. Gister voelde ik het 2 keer.......... en toen zei iemand mischien voel je als de baby de hik heeft? Ik weet het niet het is mijn eerste zwangerschap dus de baby voelen zal te vroeg zijn? Ik weet wel als het kindje heel erg druk is want tijdens de echo wou hij of zij ook niet stil lichen want was continu aan het koppeltje duiken en met ze handen en voeten aan het druk doen dat ze afentoe flink op mijn buik moesten duwen voor ze rustig konden kijken. Wat is jullie mening?
Misschien toch je darmen. Ik heb ook een darmziekte en dacht bij onbekende buikgevoelens ook dat het de baby was. Misschien wel, misschien niet, maar na mijn bevalling gingen die onbekende buikgevoelens nog even door. Dus het was zeker niet altijd de baby. Een gynaecoloog in het ziekenhuis heeft mij verteld dat onbekende gevoelens in de buik waarvoor zwangere vrouwen naar het ziekenhuis komen in 50% van de gevallen de darmen zijn.
Zo kieteling kriebeltje afentoe heb ik nog nooit gevoeld in me darmen zekker niet op die plek............. maar het kan dankje voor jou eerlijke mening.
Sommige vrouwen voelen hun kindje al vrij vroeg in de zwangerschap, zo rond de 13/14 weken. Het kan dus wel! Schopjes zullen het nog niet zijn, maar kan me goed voorstellen dat als een frummel van dat formaat tegen de wand aan duwt, dat je dat voelt.
Nee echte schoppen voel ik ook idd niet maar afentoe zo kleine kriebeltjes rillingkjes heel snel maar dat is echt moeilijk uit telechen hoor hihihihih
Kan de baby zijn, maar kunnen ook je darmen zijn, die worden natuurlijk nu aan de kant gedouwd door je baarmoeder en maken misschien wel hele nieuwe geluidjes of bewegingen. Ik voel mijn darmen tegenwoordig ook borrelen vlakbij mijn ribben
Ik heb een 11 weken geleden hetzelfde probleem als jij. De gyn die zei: het kan heel goed dat je hem nu al voelt, omdat de placenta achter lag. Het voelt als een trilling en warmtebron die langs liep. Maar wie zal het echt kunnen zeggen?
Ja.... idd.... daarom was ik benieuwd naar meningen van de rest. het loopt niet langs me helle lichaam maar iets onder mij navel beetje links of rechts....
Als je het iets onder je navel voelt, lijkt me het sterk dat het je kindje is. Met 30 weken piept je baarmoeder net boven het schaambot uit en kun je alleen daar het kindje voelen. Als je het hoger voelt, dan zullen het waarschijnlijk toch echt je darmen zijn Maar wees gerust: duurt vast niet lang meer voordat je de baby voelt, sterker nog er komt zelfs een tijd dat je denkt: nou dat mag ook wel wat minder (meestal 's nachts als jij lekker wil slapen )
heb eens snel een plaatje gaan google van 13 weken dan licht het ten hoogte van hier en dat kan dus idd ook iets onder mijn navel zijn...................
Het kan echt zijn hoor, vooral je je placenta naar achter zit. Dan kan je die echt voelen. Ik had ook altijd het gevoel. De eerste trapjes die mijn man kon voelen met de hand, was nu bijna 5 weken geleden. Dus het is echt mogelijk, vooral als je er zo op let kan je het voelen. Het is echt een heerlijk gevoel!
Het kan prima hoor, ik voelde ons meisje ook al met 13 weken! Voelde als kriebeltjes/rillingen/fladderend vlindertje, soms een paar keer op een dag, en dan weer een dag niet. Met 17 weken kon mijn man d'r ook al voelen en nu zien we vaak mijn hele buik bewegen! Zo leuk!! Mijn placenta ligt trouwens hoog achter...
Mijn zus voelde het ook rond die periode. Had het aan de vk omschreven, die zei dat het idd de baby al was, en het werd idd steeds duidelijker dat het de baby was!
Het kan echt wel hoor! Ik voelde het toen ook al met 11,5 week en het lijkt net alsof er iemand met een kwastje aan de binnenkant van je buik kriebelt. Was bij mij ook onder mijn navel. (mijn placenta lag ook nog eens aan de buikzijde,maar als je dus heel gevoelig in je buik bent kun je het dus wel voelen) De gyn zei destijds dat dat wel degelijk je kindje is! Lekker van genieten dus!
ooo dankjullie wel voor de reacties dan ben ik tog niet gek hahaha iedereen zegt dat kan niet dit en dat.
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde gevoel, alleen wat lager. Zo tussen navel en schaambeen. Heb idd ook last van een darmaandoening, maar dat voelt idd heel anders. Dit is bijna prettig te noemen. Nou weet ik dat de placenta bovenin aan de achterkant ligt én ik ben vrij slank normaal gesproken. Wat ik heb gedaan is het opschrijven in de agenda. Vanaf nu ga ik het gewoon een beetje in de gaten houden en dan kom ik er later vanzelf wel achter of het echt de baby was
ja denk wel als kan klopen want jij bent nog 12 weken en tussen de 12 en 13 weken kruipt hij zeg maar naar boven toe je baarmoeder als ik het goed begrepen heb hahaha