Dag dames, Ik ben nieuw op het forum. Ik heb een tijdje meegeschreven bij een ander forum, maar daar waren bijna geen actieve lezers en gebeurde er weinig. Op zoek naar een nieuw leuk forum, en dat bracht me hier. Vriendlief en ik zijn sinds januari bezig met het bewerkstelligen van een zwangerschap. Na 6 maanden hebben we even 2 maand niets gedaan. Sinds vorige maand weer actief bezig, helaas nog zonder resultaat. Ik ben sinds deze cyclus begonnen met de ovulatietesten van Clear Blue, omdat ik graag wat inzicht wil in mijn cyclus. Afgelopen maand had ik een cyclus van 27 dagen, dus zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing zou ik vandaag moeten beginnen. Toch voelde gisteren al een beetje alsof mijn eisprong er aan kwam, dus ik heb gisteren al een keer proef getest. Netjes (ochtend) urine opgevangen, stick erin, 5 sec. in de urine houden, en afwachten maar. Op dag 9 een negatieve ovulatietest. Pas later realiseerde ik me dat ik de stick eigenlijk 15 sec. in opgevangen urine had moeten houden in plaats van 5 seconden. Maar ach, de test heeft het in ieder geval gedaan! Vandaag opnieuw getest. Wetende waar het gisteren verkeerd ging. Dus, (ochtend) urine opgevangen, stick erin, 15 sec. wachten, stick eruit, dop erop en plat neergelegd. Er gebeurde niks. Na 2 minuten kreeg ik een foutmelding: Er is een fout opgetreden tijdens het testen. Het is mogelijk dat: · Urine op het absorberende uiteinde is terechtgekomen voor het teststaafje in de testhouder werd geklikt. · Het absorberende uiteinde niet naar beneden werd gericht of de test niet vlak werd gelegd nadat het in de urine was gehouden. · Te veel of te weinig urine werd opgenomen. · Het patroon te vroeg werd los gemaakt. · Het symbool blijft 8 minuten zichtbaar. U moet een nieuwe test met een nieuw teststaafje uitvoeren, waarbij u de aanwijzingen nauwgezet opvolgt. Ik weet nu niet waar het mis is gegaan. Ik ga er een beetje van uit dat er teveel urine is opgenomen, omdat ik de test op dezelfde manier heb uitgevoerd als gisteren, behalve dat ik hem nu 15 seconden in de urine heb gehouden. Helaas kan ik geen nieuwe test meer doen, omdat ik de urine al had weggegooid. Morgen nieuwe kans. Ik neig er bijna naar om de test weer gewoon 5 seconden in de urine te houden, dan doet ie het tenminste . Hebben jullie ervaring met deze testen in combinatie met opgevangen urine? Wat zouden jullie doen? Dag dames, Ik ben nieuw op het forum. Ik heb een tijdje meegeschreven bij een ander forum, maar daar waren bijna geen actieve lezers en gebeurde er weinig. Op zoek naar een nieuw leuk forum, en dat bracht me hier. Vriendlief en ik zijn sinds januari bezig met het bewerkstelligen van een zwangerschap. Na 6 maanden hebben we even 2 maand niets gedaan. Sinds vorige maand weer actief bezig, helaas nog zonder resultaat. Ik ben sinds deze cyclus begonnen met de ovulatietesten van Clear Blue, omdat ik graag wat inzicht wil in mijn cyclus. Afgelopen maand had ik een cyclus van 27 dagen, dus zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing zou ik vandaag moeten beginnen. Toch voelde gisteren al een beetje alsof mijn eisprong er aan kwam, dus ik heb gisteren al een keer proef getest. Netjes (ochtend) urine opgevangen, stick erin, 5 sec. in de urine houden, en afwachten maar. Op dag 9 een negatieve ovulatietest. Pas later realiseerde ik me dat ik de stick eigenlijk 15 sec. in opgevangen urine had moeten houden in plaats van 5 seconden. Maar ach, de test heeft het in ieder geval gedaan! Vandaag opnieuw getest. Wetende waar het gisteren verkeerd ging. Dus, (ochtend) urine opgevangen, stick erin, 15 sec. wachten, stick eruit, dop erop en plat neergelegd. Er gebeurde niks. Na 2 minuten kreeg ik een foutmelding: Er is een fout opgetreden tijdens het testen. Het is mogelijk dat: · Urine op het absorberende uiteinde is terechtgekomen voor het teststaafje in de testhouder werd geklikt. · Het absorberende uiteinde niet naar beneden werd gericht of de test niet vlak werd gelegd nadat het in de urine was gehouden. · Te veel of te weinig urine werd opgenomen. · Het patroon te vroeg werd los gemaakt. · Het symbool blijft 8 minuten zichtbaar. U moet een nieuwe test met een nieuw teststaafje uitvoeren, waarbij u de aanwijzingen nauwgezet opvolgt. Ik weet nu niet waar het mis is gegaan. Ik ga er een beetje van uit dat er teveel urine is opgenomen, omdat ik de test op dezelfde manier heb uitgevoerd als gisteren, behalve dat ik hem nu 15 seconden in de urine heb gehouden. Helaas kan ik geen nieuwe test meer doen, omdat ik de urine al had weggegooid. Morgen nieuwe kans. Ik neig er bijna naar om de test weer gewoon 5 seconden in de urine te houden, dan doet ie het tenminste . Hebben jullie ervaring met deze testen in combinatie met opgevangen urine? Wat zouden jullie doen?
Hoi, welkom op het forum. Als ik je verhaal zo lees heb ik een aantal tips voor je. Bij zwangerschapstesten is het zo dat het wordt aangeraden dit met ochtendurine te doen. Bij ovulatietesten juist NIET met ochtendurine. Positieve is, je kunt gewoon een nieuwe doen. . Mijn ervaring is dat je altijd een paar testen nodig hebt voordat je een positieve test hebt, clearblue vind ik erg duur. Ik heb goedkopere testen via internet besteld en als de test mij positief lijkt test ik hem na met een clearblue test, dat scheelt aardig in de kosten. Ik weer nu niet wat je fout hebt gedaan, kan net zo goed een slechte test zijn geweest maar ik zou als ik jou was nog eens goed de gebruiksaanwijzing doorlezen en er dan nog een doen. Oja, dat is wellicht ook nog een goeie, als je in de kolom kinderwens kijkt op het forum, zie je ook een kopje ovulatietesten en zwangerschapstesten staan. Ik denk als je berichtjes hieraan gerelateerd voortaan daar plaats je sneller en meer antwoorden krijgt. Heel veel succes gewenst!!
Welkom hier Ovulatietesten moet je juist niet met ochtendurine doen. Het kan dan een vals positief resultaat geven. Ik heb een aantal maanden dipsticks van sensitest gebruikt. Die zijn een stuk goedkoper en werken ook goed. Wat er bij jou nu mis is gegaan weet ik ook niet. Maar aangezien het niet met ochtendurine moet, kun je de test dus vandaag gerust nog een x doen Succes!
Bij clear blue adviseren ze echt dat je hem met ochtendurine doet.... Vond ik ook raar want bij alle andere merken niet. Maar volgens mij had dat te maken dat cb niet alleen lh meer maar ook nog n ander hormoon ik dacht oestrogeen
Oh dat wist ik niet. Bij mij staat uitdrukkelijk in de bijsluiter dat het niet met ochtendurine mag. Excuses voor de foute informatie
Ik dacht ook dat het bij Clear bleu juist met ochtend urine moest.. urine moet in ieder geval 4 uur in de blaas hebben gezeten. Ik heb al gevraagd aan een moderator of ze het topic wil verplaatsen.. Had hem hier inderdaad niet neer moeten zetten. Dank voor het welkom en de reacties!
ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook de ovu testen van CB gebruikt. Die vragen idd om ochtend urine. Vanaf dat 10 beginnen met testen. Dan gebruik je de minste testen bij een cyclus van 28 dagen. Als het goed is zul je dan zien dat je op dag 14 een posi ovu test hebt. (Tenminste dat was zo bij mij.....) Als je dit weet en er zit structuur in je cyclus dan zou ik als ik jou was vanaf dag 12 om de dag gaan klussen. Dit vergroot je kans. Ik vond het namelijk erg lastig om te weten of je ei eraan zit te komen of al is gesprongen...... Ik ben zwanger geraakt toen we hebben besloten vanaf dag 12 het gezellig te maken in de slaapkamer.....
Je kunt zien of de stick genoeg urine heeft opgezogen als het pennetje in beeld gaat knipperen ....dan plat leggen en er niet meer aan komen Met de CB moet je ochtendurine gebruiken, dit is idd anders dan andere ovu testen. Maar mijn ervaring is dat je ook met urine van een later tijdstip kunt testen. ( ik testte vaker op een dag als ik dacht dat mijn ei er aan kwam )
Morgen nog maar eens proberen.. Vind het alleen zo gek dat hij het zaterdag bij 5 sec wel deed en vandaag bij 15 seconden niet terwijl dat in de gebruiksaanwijzing staat bij opgevangen urine.. Hoop dat ie morgen wel lukt!
En weer een foutmelding........ Ik wordt hier toch wel een beetje gek van.m Gelukkig nu de urine wel bewaard, zo nog even opnieuw
1 keer een foutmelding is tot daar aan toe, maar 3 keer precies volgens de gebruiksaanwijzing gaat me te ver. Straks de clear blue maar bellen..
Ik heb ook de clear blue gebruikt. De eerste keer was ik vergeten om de test in de houder te houden bij in urine dopen. Ik kreeg een foutmelding en volgens de gebruiksaanwijzing lag het aan de urine. Tweede keer wel in de houder en 10 seconden in urine en kreeg daarna een smily. Hij werkte bij mij prima. Zou toch maar goed de gebruiksaanwijzing lezen. Succes!
Zelf ook meerdere malen gebruikt, bij mij gaf deze een foutmelding door urine die er in gelopen was.... dus niet goed onder de straal gehouden. Daarna gewoon in een potje opgevangen, en altijd goed gegaan.
Ik heb ze ook gebruikt! Hield ze er meestal zelf 30 sec. in maar nooit een foutmelding gehad. Volgens mij maakt het moment niet uit bij CB, ik gebruikte ochtend urine. Ik vond de testen erg handig en ben inmiddels zwanger! Ik zou CB ook bellen voor advies!
Gefeliciteerd!! Wat leuk om te lezen dat je zwanger bent Ik hield hem er verkeerd onder, en dan liep er wat urine naar binnen, en dan een foutmelding. Maar als je hem keurig naar beneden richt, dan moet het goed gaan. Ik testte met urine van ieder moment dat ik wilde op de dag....
Ik heb de laatste ronde ook de CB gebruikt om te proberen, was toevallig in de aanbieding. Ik deed het ook niet met ochtendurine, maar rond lunchtijd en toch had ik twee dagen een knipperende smiley en daarna een niet knipperende. En ben daaruit gewoon zwanger geworden Wel ff een paar uur je plas ophouden