Grote vruchtzak met raar model. Kleine embryo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SiBe1980, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meiden.

Net een echo gehad en ik zou 8+3 zwanger moeten zijn.
    Nu was deze zwangerschap al een grote verrassing want we dachten echt klaar te zijn met ons gezin maar we waren er inmiddels al heel blij mee.
    Op de echo zag ze een grote vruchtzak met een vreemd model en een te klein embryo voor het aantal weken. Ze dacht wel hartactiviteit te zien maar zei ze het kan ook maar zo een bloedvat zijn ( inwendige echo)
    Volgende week vrijdag moeten we weer terug komen maar ze heeft er zelf weinig vertrouwen in.

Wat is jullie ervaring hierin?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lastig. Ik durf hier geen uitspraak over te doen en ik denk dat andere forumleden dit ook niet voor je kunnen doen. Waarom 'dacht' ze hartactiviteit te zien? Met 8+3 zou je nl echt wel duidelijk een hartje moeten zien kloppen. Heb je een uitwendige echo gehad? Want dan zou het kunnen dat het moeilijk zichtbaar is. Ik hoop voor je op een goede afloop!
    Wat bedoel je met een vreemd model vruchtzak?

3. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zei dat de vruchtzak niet mooi rond was????
    In de embryo zag ze een wit puntje knipperen maar zei ze dat kan ook een bloedvat zijn.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, een flikkerend lichtje is een hartje volgens mij, maargoed.. volgens mij is de grootte van de vruchtzak belangrijker dan de vorm. Mijn vruchtzak is ook meer maanvormig dan rond, maar wel ruim :)
    Niet té veel zorgen maken (afleiding zoeken) en hopelijk heb je vlgende week een duidelijkere echo met een super sterk knipperlichtje!

5. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vruchtzak was ook te groot in verhouding met de embryo zei ze.
    Geen idee of dat niet goed is.
    Zoals het op mij overkomt groeit de vruchtzak wel maar blijft de groei van het embryo achter. Geen idee of dit nog kan bijtrekken

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij mij was een afwijkende vruchtzak met te klein vruchtje slecht nieuws helaas. Je had met deze termijn echt een boontje met duidelijk kloppend hartje moeten zien...
    Er kan wat verwarring ontstaan wanneer een vruchtje dicht tegen de baarmoederwand ligt met je eigen hartslag. Maar als je termijn klopt hoort dit goed te onderscheiden te zijn

7. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het embryo ligt inderdaad strak tegen de baarmoederwand aan.
    Volgende week vrijdag nieuwe echo en dan weten we hopelijk meer.
    We gaan maar van het ergste uit. Dan kan het alleen maar meevallen.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tsja een te klein embryo is idd wat anders dan een te grote of te ronde / geen ronde vruchtzak.
    Ik hoop alsnog van harte dat het goed uitpakt voor je! Kom op meid!

9. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is bij mij een combinatie van beiden. En een te klein embryo en een afwijkende vruchtzak

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Bij mij 3x slecht nieuws zeker als de kleine tegen de wand aan zit en een twijfelend hartje heeft.
    Sorry meid ik heb er geen goede ervaringen mee helaas...

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoe zeker ben je van de termijn? Heb je ovulatie testen gebruikt
    Of getemperatuurd bijv? Hoe groot meette zij het vruchtje/vruchtzakje?

12. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet getemperatuurd want dit kindje was niet gepland maar wel welkom. Ik weet alleen dat 5 dec mijn eerste dag was van mijn laatste menstruatie. Vruchtzakje heeft ze niet opgemeten maar vond ze te klein in verhouding met de vruchtzak

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Maar dan zou het dus best kunnen dat je eisprong later is geweest dan 'gemiddeld'. Wanneer had je een positieve test? Ben je normaal gesproken regelmatig qua cyclus?

14. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben normaal heel regelmatig maar jaren aan de pil geweest dus hoe echt is dan je cyclus.... was gestopt met de pil omdat deze niet meer beviel en toen gebruikte we condooms.. partner had besloten zich te laten helpen. Nadat ik begin januari niet ongesteld werd heb ik 20 januari een test gedaan. Deze was positief. Enige wat ik zeker weet is dat ik 5 dec 2016 mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie had

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een vruchtzakje hoort in principe gewoon rond te zijn. Alleen kan t door de stand van de echo anders lijken. Wanneer ze specifiek vermelden dat de vorm vreemd is kan dit reden zijn tot zorg. Zeker icm met een te klein vruchtje.
    Ik zou van t ergste uitgaan maar duim op een mooi wondertje

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Maar stel dat je eisprong dus 2 weken later is geweest dan zou je krap 6 weken zijn geweest tijdens de echo. Dan is het echt niet raar dat er weinig te zien was. Had je 20 januari meteen een knal test of was die licht positief?

Ik zou zeker nog niet uitgaan van dat het niet goed zit hoor :)

17. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide streepjes waren even donker op de test.
    We hebben vrijdag een nieuwe echo dus dan zullen we het weten.

18. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de echo gehad. De vruchtzak heeft een normale vorm en past bij een embryo van 5 weken. Geen hart activiteit maar de echoscopiste zegt dat dit ook te vroeg is om te zien. In vergelijking met vorige week de echo is het embryo gegroeid.. maar ik kan me niet indenken dat het nog maar 5 weken oud is aangezien is 20 januari een knal test had. Weet iemand of de 3.4 mm die ze meette hoort bij een zwangerschap van 5 weken en moet ik dan die 5 weken tellen vanaf mijn eisprong( mss lange innesteling) of is het dan zogenaamd nog maar 3 weken oud? Dinsdag weer nieuwe echo.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan zou het haast op je eisprong gereageerd moeten hebben...... Maar veelal reageren zwangerschapstesten met een licht streepje op een eisprong. Alhoewel er hier ook een lid is die een CB 1-2 weken had welke op haar eisprong reageerde.

Je moet altijd tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. En niet vanaf je eisprong.

Ik hoop dat je dinsdag weer een goede echo hebt!

20. SiBe1980

SiBe1980 Lid

30 jan 2017
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 5 december mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie gehad. Dan zou ik vandaag 9+ 5 zijn geweest. Maar heb geen idee wanneer mijn eisprong is geweest. Ik heb juist getest op 20 januari omdat ik zwangerschapsklachten had en al lang ongesteld had moeten zijn. Dus dat kan nooit mijn eisprong zijn geweest denk ik.

Deel Deze Pagina