Positieve corona oppeppers

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Ja mijn man werkt 5 dagen per week thuis. Ik heb een jaar thuis gezeten door de zwangerschap maar ga nu weer beginnen. Maar ik zit de hele dag in meetings, dus de keukentafel was geen optie. Dan kan hij geen koffie zetten. En met een gedeeld kantoor worden we gek van elkaar :roflmao:

    Extra leuk: nu mag ik van mijn werk een mooie plant uitzoeken om de werkplek aan te kleden. Blijkbaar hebben ze alle collega's een plant cadeau gedaan om het kantoor gevoel vast te houden.

    Vanuit kantoor doen ze enorm best de saamhorigheid te behouden. Laatst is er een brownie pakket rondgestuurd, de mooiste won een grote bos bloemen. In de zomer kreeg iedereen een bbq pakket. Er is ook een borrel pakket langs gekomen. En een wedstrijd 'fakecation foto's' waarbij iedereen een zo geloofwaardig mogelijke vakantiefoto in eigen huis/tuin maakte. Nu worden digitaal lootjes getrokken en sturen we elkaar een cadeautje met gedicht voor sinterklaas. Er is een pompoen wedstrijd en elke week is er een idioot dansfilmpje wat mensen na doen. Geloof dat er al plannen zijn om alle collega's een ontbijtje te bezorgen voor kerst ter vervanging van het kerstontbijt :thumup:
     
    1986Lynn, Liekje81, Athina en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Vandaag mooie werkplek gemaakt voor mijn man die nu ook weer thuis moet werken wat frisse groene planten erbij heerlijk! Kan ik echt blij van worden.
    20201016_140304.jpg
     
    NiVa0230, Neuzeke, Vero0504 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Dat mijn oudste straks in alle rust (na ruim 2 jaar zwemles) kan gaan afzwemmen i.p.v. met meer dan 100 man op de tribune.
     
    Anouk2005, bosi333, Athina en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    tussen de 600 en 1.000 km heb je nieuwe schoenen nodig, alleen maar een teken dat je goed bezig bent!
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heel fijn is dat ja!
    Mijn jongste mocht laatst afzwemmen. Ivm corona doen ze dit nu in kleine groepjes zodat het gezin er bij kan zijn.
    Er mochten bij ons 4 kindjes afzwemmen. Genoeg ruimte voor ouders en broertje/zusjes.
     
    Dubbelgeluk en cowgirl80 vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    wat een goede regeling!
     
    Averlhach vindt dit leuk.
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Bij ons mag er volgens mij niemand bij zijn. En ja dat vind ik wel heel jammer, maar ik weet dat mijn zoon het veel fijner vindt als er niemand kijkt.

    Mooie oplossing bij jullie!
     
  8. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Ik word stiekem dus ook heel blij van alle afgelaste feestjes. Wij zien nu 1 per week een vriend/koppel. Meestal om gezamenlijk te eten op 1.5 meter afstand. De gesprekken gaan zo veel dieper met z'n drieën of vieren. En er zijn mensen waar we nu veel meer contact mee hebben (videobellen etc) dan hiervoor. Heb het idee dat de "beldrempel" veel lager is geworden. Kan nu net als vroeger gewoon een uur met een vriendin bellen omdat sporten, clubjes etc op een veel lager pitje staan.
     
    NiVa0230 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Wij zitten sinds woensdag in quarantaine omdat man die dag koorts kreeg en we hoorden afgelopen vrijdag dat de test die hij donderdag had gedaan positief was. Dat is uiteraard vrij ... , want niet alleen moeten we 10 dagen in quarantaine maar omdat hij nu in isolatie moet mogen we hem ook niet knuffelen en aanraken en leven we gescheiden. Maar waar ik blij van word is van die lieve appjes die ik kreeg met beterschap en sterkte en harten onder de riem en waarin hulp werd aangeboden ook door ouders van klasgenootje van jongste waar die nauwelijks mee omgaat. Ook ben ik heel blij met het online boodschappen doen gebeuren en dat ik al vrij snel wat kon laten bezorgen. Verder ben ik erg trots op mijn kinderen hoe zij zich erdoorheen slaan en kwamen vandaag mijn schoonouders (81 en 80 jaar oud)langs om wat eten en kippensoep te brengen terwijl we 1 uur rijden enkel reis verderop wonen. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen.
     
    sprits, juf1987, puzzelstukje en 14 anderen vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Mijn oudste zoon is superblij met het interne voetbaltoernooitje wat volgende week zaterdag wordt georganiseerd door de club.
    Jammer dat we niet mogen komen kijken. Maar wel super dat ze het voor de kinderen doen :thumup:
     
    cowgirl80 en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    O, dat heb ik ook met de moeder van een meisje uit Ies haar klas. Tenminste: het gaat de goede kant op ;)
    Ik hoopte het al een beetje toen Ies naar school ging: dat ik dan een vriendin zou krijgen in de vorm van één van de moeders.
    De eerste keren dat ik haar zag, heb ik weleens gedacht: aardig mens, maar niet helemaal mijn type. Tot Ies dus beste vriendinnetjes werd met ‘S’ en ze daar een keer ging spelen. Ik ging haar halen en voor ik het wist zaten we een uur te kletsen.
    Laatst ook: Ies ging er weer eens spelen want studiedag. We hadden afgesproken om de avond ervoor even te app’en over de tijd dat ik Ies zou brengen. Ik zou thuis werken maar kreeg die middag te horen dat ik de volgende dag naar Den Helder moest. Dus toen ze app’te en 1 uur voorstelde voelde ik me zo bezwaard om te vragen of het eerder kon. Ik ging het uitleggen en toen zei ze meteen dat het goed was en dat het niet uitmaakte. En als ik weer een keer iets had van m’n werk op een studiedag bijvoorbeeld, dat ik het maar hoefde te zeggen Want Ies kan altijd bij haar. Ze werkt zelf niet maar ik heb meteen gezegd dat dit andersom ook gold als zij ergens mee omhoog zat en ze moest iets doen zonder kind.
    Ik vind het echt zó fijn!
     
    Mvm2018, puzzelstukje en Syane vinden dit leuk.
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Ik merk echt dat veel gezinnen thuis blijven! Onze jongens zijn de hele dagen met alle kinderen uit de straat aan het spelen. Zo genieten in deze tijd! Zelfs de regen laat ze niet naar binnen komen :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Haha. Hier hetzelfde maar dan online.
    Zoon is zeer actief met zijn vrienden op de PlayStation.
     
    Luna86 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  14. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Ha ha herkenbaar.
    In de lockdown in het voorjaar was dat op een gegeven moment de enige vorm van contact met vriendjes
     
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Hier ook.
    Heel het weekend hebben onze 2 grote buiten gelopen.
    Vandaag van 10 tot iets voor 18u en enkel vlug binnen om te eten tijdens de middag.
    En eens geen onderbrekingen.
    Wat anders moet de 1ne naar sport, op bezoek, gaan eten,....
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Dochter met verkouden en flink gekuchel, gezien haar geschiedenis van benauwdheid "slaapt" er dan een van ons naast. Slapen tussen aanhalingstekens want ze vind t altijd maar errug gezellig.

    Dus binnenkort ben ik de sjaak met gekuchel (sambucol, davitamon, jus d'orange).

    Maar ik ben wel overladen met kusjes van die pretletter.
    G:"mama, zijn we nu samen ziek?"
    Ik denk t wel...
    G: "samen ziek, samen slapen, samen spelen...ALTIJD samen!!!"

    Gevolgd door een mega vette knuffel en een stapel kusjes.:p

    Ach, als we zo ten onder gaan was t t wel waard. Nu maar hopen dat t een reguliere verkoudheid is. :confused:
     
    NiVa0230 en Sopje1234 vinden dit leuk.
  17. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Een "kennis" van mij is 96 en kreeg 2 weken geleden corona.... (Het is niet echt een kennis ze staat dicht bij mijn hart maar het is moeilijk uitleggen iig.... en ik moest huilen toen ik het hoorde).

    We dachten dat het einde verhaal was..... maar ze is "gewoon" weer helemaal opgeknapt!!!!!! Alleen nog wat moe bij vlagen
     
    Syane, cowgirl80, Kleintjuh85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Die gaat voor de "ouwe taaie trofee" :)
     
    Syane en 1981Mama vinden dit leuk.
  19. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Mijn schoonfamilie heeft besloten dat we elkaar met kerst niet massaal gaan opzoeken. Helaas moeten ze kiezen waar ze naar toe gaan en wie ze uitnodigen, and we didn't make the list. Wij hebben zojuist de vlag uitgehangen.
     
    Syane, Tuttebelleke, luca75 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Haha :D:thumup:

    In maart gingen toen wel van die quotes rond met: 'je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, dus ik heb mijn schoonouders vast afgebeld voor kerst'.
    Maar dat kon nu wel eens werkelijkheid gaan worden...
     
    Oilell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina