Deze voormiddag rond elf uur had ik een bijna positieve ovulatietest, het streepje was maar iets lichter dan de teststreep. In de namiddag nog is getest en het was absoluut negatief. Wil dat zeggen dat mijn LH piek vorige nacht was? Zijn we dan nog op tijd als we vanavond klussen?
Gister niet getest begrijp ik? Het kan zijn dat je ei nog moet komen. Ik had een kleine week voor mijn daadwerkelijke eisprong ook een net niet positieve test (incl symptomen van eisprong) en de volgende dag was het gewoon weer een lichtstreepje. Een week erna 2 knaltesten.. Heb je ei symptomen gehad?? En hoever zit je in je cyclus?
Hoi Umpalumpa: Volgens mij is het zo dat als de ovulatietest positief is je de dag erna je eisprong hebt. Het is dan dus zeker niet te laat om vanavond te klussen. Succes en veel plezier!!
Raar dat hij een aantal uur later helemaal negatief is. Na mijn positieve ovulatietest had ik een aantal dagen nog steeds een lichter tweede streepje. Heb bij elke test een tweede streep gehad. Heb je niet veel gedronken voordat je de test deed. Het betekent inderdaad dat je binnen 24-36 uur je eisprong hebt. Ik zou wel gaan klussen, anders mis je hem miss. Volgens mij is je ei 24 uur vruchtbaar.
Als je gisteren niet getest hebt, kan dit een restje van je LH-piek zijn (vooropgesteld dat je de test juist geinterpreteerd hebt). Echter... je ei springt 24-36 uur na het begin van je LH-piek. Meestal duur die piek meer dan 1 dag (2/3). Als je echt het einde van je LH-piek hebt gemeten dan kan het zijn dat je je ei hebt gemist. Maar... niet geschoten is altijd mis... Dus gewoon klussen!
Gisteren was ook een negatieve test. Drinken doe ik nooit echt veel, ik moet mezelf echt forceren om gewoon bij elke maaltijd een glas te drinken, behalve bij echt heet weer krijg ik amper dorst.
misschien een rare vraag, maar hoevaak testen jullie op een dag? met de ovutesten? en wat zou dan de geschikte tijden zijn, moeten dat vaste tijden zijn? of maakt het niet uit